• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

برنامه اجرای طرح جهش تولید در ۳۱۹۹۰ هکتار از دیمزارهای شهرستان فامنین

  • کد خبر : 169885
  • 18 آبان 1401 - 12:18
برنامه اجرای طرح جهش تولید در  ۳۱۹۹۰ هکتار از دیمزارهای شهرستان فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین اعلام نمودند که مساحت اراضی دیم این شهرستان ۵۸۰۰۰ هکتار می باشد که دراین سال زراعی تا این تاریخ ۲۵۰۰۰ هکتار کشت دیم انجام گرفته که پیش بینی می گردد که تا پایان زمان کشت ۴۴۰۰۰ هکتار کشت انواع محصولات دیم محقق گردد. به گزارش عصر همدان؛خزایی به حمایت ستاد […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین اعلام نمودند که مساحت اراضی دیم این شهرستان ۵۸۰۰۰ هکتار می باشد که دراین سال زراعی تا این تاریخ ۲۵۰۰۰ هکتار کشت دیم انجام گرفته که پیش بینی می گردد که تا پایان زمان کشت ۴۴۰۰۰ هکتار کشت انواع محصولات دیم محقق گردد.

به گزارش عصر همدان؛خزایی به حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از کشاورزان دیم‌کار برای کشت محصولاتی همچون گندم،جو ، علوفه، دانه‌های روغنی ، حبوبات و گیاهان دارویی دیم  درقالب طرح ۵ ساله جهش تولید در دیمزارها اشاره نمودند وسطح اجرای طرح را در شهرستان فامنین  ۲۲۴۷۶ هکتار در سال گذشته اعلام وبیان داشتند که  امسال نیز سومین سال  این طرح  با هدف افزایش عملکرد و بهینه سازی اراضی آیش و در نهایت افزایش درآمد کشاورزان دیمکار که عمدتا با درآمد اندک مواجه هستند با همکاری و مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۳۱۹۹۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان قابل اجرا می باشد.

که با همکاری ۱۰ نفر از کارشناسان بخش دولتی و غیر دولتی اجرا می گردد.
ایشان  بیان داشتند که کشاورزان می توانند برای کشت  گیاهان دارویی  نظیر  زیره و خاکشیر در قالب طرح جهش تولید و کشاورزی قراردادی نسبت به تهیه بذر ، بیمه و … اقدام نمایند.
وی ادامه داد: در این طرح کشاورزان می توانند از مساعدت مالی  ستاد اجرای فرمان امام (ره) در بیمه محصول کشاورزی خود بهره مند گردند،  قابل ذکر است با توجه به  خشکسالی سال گذشته پرداخت غرامت به کشاورزان  فامنینی طرف قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها  تایید و درآینده قابل پرداخت خواهد بود.
 قابل ذکر است که در این سال زراعی سهمیه مرحله اول شهرستان ۱۸ دستگاه انواع دنباله بند نظیر کارنده مستقیم دیم ، زیرشکن ،هد برداشت حبوبات ، لولر غلطکی حبوبات ، سمپاش ،بازسازی کمباین ها و… با مبلغ  تخصیص یافته ۱۹۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله و از طریق بانک ملی می باشد که  شناسایی و معرفی متقاضیان استفاده از تسهیلات تا زمان تکمیل ظرفیت زیربخش های تعیین شده انجام خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در پایان افزودند با توجه به اهمیت تامین علوفه برای دامداران کشت محصولات علوفه ای مانند نخود علوفه ای  فرصت مناسبی برای تامین خوراک دام با حداقل هزینه می باشد و بذر نخود علوفه ای  وماشک نیز موجود وآماده توزیع  می باشد و در کلاسهای آموزشی و ترویجی کشاورزان گروه هدف از آموزشهای لازم بهره مند خواهند شد.
انتهای پیام/ د
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=169885
  • دیدگاه‌ها برای برنامه اجرای طرح جهش تولید در ۳۱۹۹۰ هکتار از دیمزارهای شهرستان فامنین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.