• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

برداشت ۷۵ هزار تن چغندرقند در اسدآباد/بیشتر مطالبات چغندرکاران پرداخت شده

  • کد خبر : 32484
  • 27 آبان 1398 - 14:08
برداشت ۷۵ هزار تن چغندرقند در اسدآباد/بیشتر مطالبات چغندرکاران پرداخت شده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن از چغندرقند در اسدآباد، گفت: امسال مشکل خاصی را در این زمینه کشت و برداشت این محصول نداشتیم و قسمت اعظم مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه ها پرداخت شده است. سقراط بیرنگ در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اواخر فصل برداشت […]

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن از چغندرقند در اسدآباد، گفت: امسال مشکل خاصی را در این زمینه کشت و برداشت این محصول نداشتیم و قسمت اعظم مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه ها پرداخت شده است.

سقراط بیرنگ در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اواخر فصل برداشت چغندرقند، اظهار کرد: امسال هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسدآباد زیر کشت چغندرقند رفته است که پیش بینی میشود ۱۰۰ هزار تن چغندرقند تولید شود.

وی با اشاره به آسیب بخشی از اراضی کشاورزی بر اثر سیلاب، گفت: احتمال می رود که با احتساب اراضی آسیب دیده بین ۹۰ الی ۹۵ هزار تن چغندرقند تولید و برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد افزود: تاکنون ۷۵ هزار تن از محصول چغندرقند برداشت و به کارخانه های طرف قرارداد تحویل شده است.

وی گفت: کارخانه قند همدان ۴۷ هزار تن، کارخانه قند اصفهان ۱۷ هزار تن و حدود ۱۰ هزار تن نیز به صورت متفرقه تحویل شده که بیشترین میزان این محصول را کارخانه همدان تحویل گرفته است.

بیرنگ با اشاره به مشکلات کشت و برداشت و مطالبات چغندرکاران در سالهای گذشته، اذعان داشت: امسال مشکل خاصی را در این زمینه نداشتیم و قسمت اعظم مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرآب بر بودن محصول چغندرقند، گفت: هدف ما این است که کشت محصولات جایگزینی چون محصولات کم آب بر داشته باشیم و البته در این زمینه حدود دوسال گذشته کاهش تولید داشتیم و این امر در راستا توجه به محصولات کم آب بر و بهینه سازی مصرف آب بوده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=32484
  • دیدگاه‌ها برای برداشت ۷۵ هزار تن چغندرقند در اسدآباد/بیشتر مطالبات چغندرکاران پرداخت شده بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.