• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

برادر شهید با اهدای عضو به چهار نفر زندگی بخشید

  • کد خبر : 1103
  • 27 مرداد 1397 - 10:50
برادر شهید با اهدای عضو به چهار نفر زندگی بخشید

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: برادر یک شهید که در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای عضو به چهار تن حیات دوباره بخشید.

مجید حمیدی بیان کرد: هفته جاری یک مرد حدود ۴۴ ساله هنگام تردد با موتورسیکلت در مسیر روستایی کبودرآهنگ، به خاطر تاریکی هوا با تلی از خاک برخورد کرد.

وی افزود: فرد مجروح به بیمارستان بعثت همدان منتقل شده و به علت خونریزی شدید مغزی، تلاش ها برای نجات وی از مرگ مغزی بی نتیجه ماند.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: این موضوع از طریق تیم پزشکی به خانواده بیمار اطلاع رسانی شده و از آنها خواسته شد برای اهدای عضو این فرد رضایت دهند.

حمیدی ادامه داد: پس از رضایت اعضای این خانواده، بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینا تهران منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی بیان کرد: ۲ کلیه، قلب و کبد این بیمار به افراد نیازمند پیوند عضو اهدا و همچنین از بافت های کوچک بدن (نسوج) این فرد برای پیوند بهره گرفته شد.

حمیدی توضیح داد: نسوج بیمار از بدن برداشته شده و پس از فراهم آوری به افراد دارای معلولیت نظیر قرنیه چشم، کوتاهی استخوان، غضروف و پوست پیوند زده می شود.

۱۱ همدانی از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ عضو بدن خود را اهدا کردند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1103
  • دیدگاه‌ها برای برادر شهید با اهدای عضو به چهار نفر زندگی بخشید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.