• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
9
متولی هیات انصار المهدی(عج) در همدان:

با یک نفر هم چراغ هیات روشن می‌شود

  • کد خبر : 191477
  • 05 مرداد 1402 - 9:26
با یک نفر هم چراغ هیات روشن می‌شود
متولی هیات انصار المهدی(عج) در همدان گفت: روایت داریم خانه‌ای که در آن روضه اهل بیت باشد به عرش متصل می‌شود.

به گزارش عصر همدان؛ محمود لطفی ؛فرهنگی بازنشسته و ایثارگر و متولی هیات انصار المهدی(عج) در گفتگو با خبرنگار ما گفت :حدود سی و دو سه سال فعالیت برنامه عاشورایی را راه اندازی کردیم و دهه محرم عزاداری سرور سالار شهید کربلا را برگزار کردیم.

لطفی ادامه داد: طبقه اول خانه را در اختیار هیات گذاشتم در این سی و دو سه سال الحمدالله برنامه هایمان خوب بوده و مردم و جوانان حضور داشتند مداحان و سخنرانان مختلف سخنرانی کردند ، نظرات مردم مثبت بوده ازاین رو ما آمدیم برنامه را ادامه دادیم با دعای خیر مردم و با نظری که اهل بیت به این مجلس دارنذ روز به روز هیات رونق گرفته است.

وی افزود: هیات انصار المهدی(عج) هیاتی بوده که بنیان‌گذار سایر هیات ها بوده است، این هیات یک سابقه دیرینه دارد یکی از اهداف ما برخورد خوب با عزاداران امام حسین است.

لطفی گفت: جذب نیرو نوجوان و جوان در هیات یکی دیگر از برنامه های این هیات تاسوعای حسینی است،سال به سال افراد جدید به این هیات اضافه می‌شوند افرادی بودند که پایشان به مسجد نمی خورده این ها را آوردیم به این هیات الان خودشان از افراد ثابت این هیات شدند.

وی ادامه داد: نظرمن این است که سالی یک نفر را جذب کنم به برنامه های عاشوراحسینی و برنامه های مذهبی، برایم کفایت می کند.

 

 

لطفی اشاره کرد: این هیات فقط مخصوص دهه محرم نیست و شب های جمعه دعای کمیل و زیارت عاشورا در راس کار قرار دارد از برنامه های این هیات آن است که هرشب قرآن خوانده می‌شود به نام یک شهید، چون ما باید یاد و نام و خاطره شهدا را زنده نگه داریم الان برنامه ما این است که هر شب یک برنامه اجرا کنیم اولین شهیدی که ما در نظر گرفتیم شهید حاج قاسم سلیمانی است، سردار شهید همدانی،شهدای مدافع حرم و شهدای محل و از دیگر برنامه ها برای تمام اموات قرائت فاتحه، ذکر امن یجیب برای افرادی که گرفتار هستند مریض دارند این برنامه های هیات است،خدا را شاکر هستم که این توفیق را به ما داده که ما بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

وی گفت:همیشه سعی می‌کنم با احترام و محبت برخورد کنم افراد جذب بشوند و الحمدالله هر ساله جمعیت بیشتر می‌شود، هیات انصار المهدی که با دویست سیصد نفر دسته سینه زنی به سمت میدان حرکت می کند غذای هیات را خودم درست می‌کنم و برای خانم ها سفره پهن می‌کنم چون من با صف ایستادن خانم ها مخالفم همیشه نظرم این بوده که با احترام از مهمانان پذیرایی شود و برای آنهایی که پیر هستند یا توانایی آمدن ندارند به منزلهایشان غذا می‌برم.

محمود لطفی از آثار و برکات هیات می‌گوید: یک قدم برای امام حسین برداشتن پر از خیر و برکت است،ارزش معنوی برای خانواده داشته،مشکلات مردم برطرف شده نذورات آوردند و وقف کردند، ما هر چه داریم همچنان که امام خمینی(ره)فرمودند از محرم داریم.

.وی ادامه داد: عاشوراست که انسان را زنده نگه داشته،به انسان حرکت میدهد روح،توانایی، معنویت، اخلاق و تربیت اسلامی می‌دهد

لطفی گفت:مراسمات عاشوراست که انسان ساز هست پیامبر اکرم(ص) فرمودند «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه» این مجالس چراغ راه هدایت و کشتی نجات برای همه مردم است ارزشمند است باید تلاش کنیم که این قدم ها را زیاد کنیم تلاش برای متنوع کردن برنامه دهه محرم خستگی ناپذیر و لذت بخش است .

وی گفت: استقبال مردم باشد روزها هم مراسم میگیرم و شبانه روز را برای این کار می گذارم،در خانه اهل بیت خسته کننده نیست.

لطفی افزود:خون شهدا و یاد شهدا ما را به حرکت انداخت، تمام شهدا در مجلس امام حسین رشد کردند، مجلس امام حسین کلاس هست کلاسی که به انسان رشد، معنویت و روح می دهد درجه شهدا از همین مجالس امام حسین بود.

وی تاکیدکرد:با یک نفر هم چراغ هیئت روشن می شود بحث روضه خواندن است من با جمعیت کاری ندارم با یک نفر هم چراغ هیات روشن می شود روایت داریم خانه ای که در آن روضه اهل بیت باشد به عرش متصل می شود.

حدیث داریم هر کس برای جدم مرثیه بخواند و دیگران را بگریاند بهشت بر او واجب می شود

لطفی گفت: به کسانی که در خواب غفلت به سر می برند توصیه می کنم تا مجلس امام حسین به پایان نرسیده استفاده کنند و از این نعمت بی بهره نمانند،این مجالس به دردمان می خورد هم برای این دنیا هم برای آخرت.

وی افزود: توجه ما باید بیشتر به ترازوی معنویات باشد تا ترازوی مادیات و همیشه اعمالمان را بررسی کنیم.

انتهای پیام/ بختیاری

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191477
  • دیدگاه‌ها برای با یک نفر هم چراغ هیات روشن می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.