• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان:

امروز جریان حق و باطل روشن تر شده است

  • کد خبر : 197461
  • 24 شهریور 1402 - 16:58
امروز جریان حق و باطل روشن تر شده است
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان گفت: امروز جریان حق و باطل روشن تر شده و باید مشخص کنیم سمت حفظ بنیان خانواده، غیرت، اجرای احکام شرعی یا سمت خدای نکرده فروپاشی هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی جمعه ۲۴ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، با بیان اینکه دشمن برنامه براندازی دارد و میخواهد اسلام و بنیان خانواده را از بین ببرد، کشوررا تجزیه کند گفت: تجزیه ایران بزرگ در ۲۰۰ سال گذشته بالغ بر۳و نیم میلیون کیلومتر مربع بوده که ۳۰، چهل درصد از آن باقی مانده است.

شعبانی موثقی با تاکید براینکه دشمن میخواهد کشور تجزیه شود تا قدرت اسلام نابود شود، یاد‌ آور شد: در اوایل انقلاب طرح های تجزیه طلبانه اجرا شد و امام بزرگوار باهمراهی مردم مانع شد.
وی افزود: دشمنان با کرامت زن به معنای واقعی کلمه مخالف اند و می‌خواهند زنان را به کالا تبدیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان افزود: دشمنان با اربعین، مشکی پوشیدن برای امام حسین، حضور مردم در مجالس اهل بیت، حفظ بنیان خانواده مخالف است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه اغتشاشاتی که سال پیش اتفاق افتاد رسانه های غربی در آن نقش داشتند، گفت: با دروغ رسانه ای نمی‌شود جامعه را برانداخت.

 

وی با اشاره به فاسد شدن نهاده‌های دامی استان گفت: ۶۰۰۰ تن نهادهای دامی نیاز به معدوم شدن ندارد و یک سری آلودگی هایی دارد که با فرآوری قابل برگشت به چرخه مصرف بر می گردد.

 

امام رضا(ع) مانع به انحراف رفتن مسئله واقعه عاشورا شد

امام جمعه شهر اسدآباد یکی از برکات حیات امام رضا(ع) را رونق بخشی به مسئله عاشورا دانست، و گفت: جریانی به دنبال انحراف واقعه عاشورا بودند که امام رضا(ع) با تدابیر، درایت و تبیین و بیان حفظ حرمت‌های این واقعه، مانع به انحراف رفتن آن شدند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جنمعه ۲۴ شهریورماه این شهر، با تسلیت ایام حزن و اندوه آخر ماه صفر و قرار گرفتن در آستانه شهادت امام رضا(ع)، گفت: یکی از برکات حیات ایشان، رونق بخشی به مسئله عاشورا است، جریانی به دنبال انحراف واقعه عاشورا بودند که امام رضا(ع) با تدابیر، درایت و تبیین و بیان حفظ حرمت‌های این واقعه، مانع به انحراف رفتن آن شدند.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به زلزله در کشورهای لیبی و مراکش، گفت: ده‌ها هزار تن در این حادثه کشته شدند و خانه‌هایشان ویران شده، تنها کاری که از ما بر می‌آید برای آنان دعا کنیم.

وی با اشاره به دیدار جمعی از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب، تصریح کرد: ایشان فرمودند تحولی در جهان شاهد هستیم و آن تحول این است، آمریکایی که کدخدای دنیا شده بود، قدرتش را از دست داده، بیشتر کشورهای اروپایی که سلطه‌ داشتند، روز به روز سلطه‌گری‌شان رو به جمع شدن است، البته آن‌ها به دنبال ریختن زهر خود به کشورهای مسلمان و منطقه ایران هستند.

حجت‌الاسلام موحدی افزود: دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و بر هم زدن وحدت و اتحاد ملی است و اگر این وحدت بر هم زده شود، آسیب‌پذیر خواهیم بود، البته ملت هوشیار و با ولایت هستند و دشمن را می‌شناسند، غول آمریکا را در هم می‌شکنند.

دشمنان به دنبال تخریب وحدت و تضعیف امنیت هستند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در برابر آمریکا و صهیونیسم بین الملل راهی جز مقاوت نداریم و این فرمایش امام راحل است و امروز مقاومت صهیونیست‌ها را سر جای خود نشانده است.

وی اظهار داشت: دشمن همیشه تخریب وحدت و تضعیف امنیت را با شایعه سازی و استفاده از فضای مجازی و ابزارهای رسانه ای در دستور کار خود داشته است که باید در این راه هوشیار باشیم.

امام جمعه نهاوند افزود: آمریکا و ایادی اش درصدد بحران سازی هستند و باید مراقب باشیم که گسلهایی قومیتی و مذهبی و جنسیتی را برای ضربه زدن به کشور استفاده نکنند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب دشمنان می خواستند ایران را به کشورهای کوچک تجزیه کنند تا بتوانند بر این کشورها مسلط شوند ولی حضور مردم در صحنه نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: ایران به گفته دشمنان رو به پیشرفت است و به حدی از قدرت رسیده که دشمنان قدرت تعرض به کشور را ندارند و آمریکا را سر جایش نشانده است. وی عنوان کرد: دشمن درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و ایجاد دوگانگی‌ها است تا به اهداف شومش برسد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: در شرایط امروز اهالی روستاهای نزدیک سد گرین همکاری و تلاش کنند تا این کار راه بیفتد چون برای همه سودمند است.

وی ادامه داد: مردم این منطقه نگران این بودند که اگر معدن سد راه بیفتد ممکن است جنگل آسیب ببیند که منابع طبیعی متولی آن است و یا اهالی گفتند که گرد و خاک ممکن است مردم را اذیت کند.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه این معدن برای زمین‌های این اهالی هم مشکلی ایجاد نمی کند، گفت: با اهالی متدین این روستاها دیدار خوبی داشتیم و این خواهش مرا به گوش اهالی این روستاها برسانید که مانع این کار نشوند چون امروز دشمنان به دنبال بحران سازی هستند.

امام جمعه نهاوند افزود: بله اگر زمینی از شما تصرف شده باید دولت پولش را بدهد ولی طوری که خودشان هم گفتند زمینی را تصرف نمی کنند و از بزرگان این روستاها درخواست داریم با مردم صحبت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: دشمنان به هر وسیله‌ای می خواهند مردم را در مقابل نظام قرار دهد و این سد اگر ساخته شود به نفع مردم خود آن منطقه و شهرستان است و خواهش داریم جلوی کار را نگیرند.

حجت الاسلام مغیثی در پایان گفت: یقینا این طرح ملی انجام می‌شود و این کارها فقط باعث به تاخیر انداختن این پروژه ملی و زیاد کردن هزینه‌ها می‌شود و خودشان بیشتر متضرر می‌شوند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197461
  • دیدگاه‌ها برای امروز جریان حق و باطل روشن تر شده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.