• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
3

باز شدن گره کور مسکن ملی همدان، در انتظار تصویب طرح جامع توسط شورای شهر/ اکباتانا در مرحله فازبندی است

  • کد خبر : 179742
  • 23 اسفند 1401 - 0:00
باز شدن گره کور مسکن ملی همدان، در انتظار تصویب طرح جامع توسط شورای شهر/ اکباتانا در مرحله فازبندی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد ی همدان گفت: شورای شهر همدان علیرغم اینکه چند جلسه برای طرح نهضت مسکن ملی برگزار کرده، اما به جمع بندی واحدی نرسیده و این باعث عقب افتادن اجرای طرح جامع شده است. به گزارش عصرهمدان؛ فرزاد تیموری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد ی همدان، عصر امروز در جمع برخی […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد ی همدان گفت: شورای شهر همدان علیرغم اینکه چند جلسه برای طرح نهضت مسکن ملی برگزار کرده، اما به جمع بندی واحدی نرسیده و این باعث عقب افتادن اجرای طرح جامع شده است.

به گزارش عصرهمدان؛ فرزاد تیموری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد ی همدان، عصر امروز در جمع برخی از مسئولان و خبرنگاران در خصوص به تعویق افتادن کلنگ زنی طرح نهضت مسکن ملی شهر همدان بحث خود را با طرح جامع شروع کرد و با اشاره به اینکه طرح جامع با نهضت ملی مسکن ارتباط مستقیم دارد، عنوان کرد: از سال گذشته که در معاونت عمرانی استاندارد ی مشغول به‌ کار شدم با شخص آقای قاسمی فرزاد، استاندارد همدان بحث طرح جامع مطرح شد و طرح جامع در زمان تصدی شاهرخی، استاندارد مطرح شده بود تا یک حدی پیش رفته بود.

وی افزود: روزی که ما در معاونت مشغول به کار شدیم، متاسفانه کارهایی که انجام شده بود، با اعتراض گسترده اساتید دانشگاه و طومارهای مختلفی که برای راه و شهرسازی فرستاده شد، همراه بود و علاوه برآن بحث هایی که تعدادی از اعضای شورای شهر در رابطه با طرح جامع داشتند ما را بر آن داشت تا با آقای استاندارد دوباره بحث طرح جامع را دنبال کنیم.

تیموری ادامه داد: طرحی که مطرح شد با ایرادات زیادی همراه بود که آن ایرادات حل شد. در این طرح کمیته ای تشیکل شد که در آن بیش از ۵۰ جلسه ۵ الی ۶ ساعته برگزار گردید که در آن نیروهای فنی از دستگاه‌های دیگر کارهای تکلیفی دارند با کمیته های کارشناسی بیش از ۳۰۰ ساعت جلسه برگزار کردند و طرح را مورد بررسی قرار دادند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد ی همدان اضافه کرد: برای پیش رفتن طرح جلساتی با معاونت ها برگزار می‌کردیم که این طرح بالاخره یک ماه پیش به تصویب کمیته فنی ماده ۵ رسید و قرار شد که برای تایید به شورای اسلامی شهر فرستاده شود و الان قریب به یک ماه است که طرح جامع نهضت ملی به شورای اسلامی شهر ارسال شده و متاسفانه به تصویب نرسیده است.

تیموری عنوان کرد: شورای شهر علیرغم اینکه چند جلسه برای این طرح برگزار کرده، اما به جمع بندی نرسیده و این باعث عقب افتادن اجرای طرح جامع شده است و مواردی که دوستان، در جلساتشان داشته اند بیشتر مباحث حاشیه ای بوده است.

تیموری با اشاره به تلاش مضاعف آقای مسگریان در تصویب طرح جامع اذعان داشت: قرار بود سه‌شنبه هفته پیش طرح جامع به نتیجه قطعی برسد اما با وجود نظر کارشناسان مبنی بر اینکه تیم کارشناسی طرح را از هر نظر مورد تایید قرار داده‌اند باز هم به تصویب شورای اسلامی نرسیده است، این درحالیست که اعضای شورای شهر در تمامی جلسات ما درباره این طرح حضور مستقیم داشته اند که الان این موضوع به مشکل برخورد کرده بود که نیاز بود اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: در رابطه با طرح نهضت مسکن ملی، ۳۲ منطقه در استان همدان داریم و همچنین مسکن در روستاها را داریم که هر دوی آن بصورت تجمعی بحث مسکن ملی را تشکیل می‌دهند، در روستاها در مورد مسکن هیچ مشکلی نداریم و با جلساتی که با بانک های عامل داشتیم در بحث معرفی به بانک ها و تسهیلات قول همکاری داده اند که در واقع زمین توسط خود متقاضیان تامین می شود و علاوه بر آن بحث نوسازی روستایی هم قرار است اتفاق بیافتد.

تیموری خاطر نشان کرد: در ۳۲ شهری که ما داریم تعداد ۱۳ الی ۱۴ شهر مشکل زمین نداریم، یکسری از شهر‌های ما که پروژه های عقب افتاده داشتیم نظیر شهرهای کبودراهنگ و برزول و گیان و… با پیگیری های انجام شده توسط آقای استاندارد و وزیر راه و شهرسازی از بلا تکلیفی درآمده و به افراد واگذار شده است و در شهر بهار هم طرح مسکن ملی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در شهر اسدآباد طرح در دو پهنه قابل اجرا است و اگر به تصویب برسد برای شرع اول یک پهنه آن با ۱۳۰۰ واحد قابل اجرا خواهد بود و پهنه دیگر هم برای ساخت در حال توافق هست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد ی همدان گفت: در شهر همدان نیز چند پروژه در حال ساخت داریم مانند: شهرک شهید بهشتی در چند پروژه مشغول ساخت هستند، مجتمع ۴۸۰ واحده بلوار شهید همدانی کنار شهرک فرهنگیان با توجه به مشکلاتی که داشت خوشبختانه حل شد و از چند روز قبل بتن ریزی آن شروع شده است و در شهرک مدنی هم پروژه ۱۲۰ واحدی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجرا و ساخت هست.

وی تاکید کرد: برای بحث تامین زمین برای نهضت مسکن ملی در شهر همدان، بیشترین سرمایه گذاری که شد روز اراضی ۶۸۰ هکتار زمین در مجاورت شورین بود که سند تک برگ دولتی داشت که و با توجه به آن سند قرار شد که طرح جامع در آنجا اجرایی شود و پیش‌بینی می‌شد که در آن ۸۰ هزار واحد ساخته شود و این در حالی بود که ۲۷ هزار واحد برای همدان در این دوره کافی بود و این قابلیت را برای ثبت نام چند دوره را داشت اما علیرغم داشتن سند تک برگ با شکایات حقوقی برخی افراد مبنی بر مالک بودن در آنجا داشتند ساخت پروژه در آنجا منتفی شد.

شهر اکباتانا در حال فازبندی

تیموری افزود: بنابراین تصمیم‌گیری شد که شهر جدید حورا دوباره سرمایه‌گذاری شود که در شهر جدید اکباتانا (حورا)، که طرح تفصیلی آن قبلا تصویب شده بود با مساحت ۱۲۰۰ هکتار زمین تهیه و در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد که در این خصوص با هیئت مدیره شهر پرند جلسات مستمری داشتیم و قرار شد ۴۰۰ الی ۵۰۰ هکتار بحث واگذاری زمین به خانواده ها برای ساخت شهر با معماری اسلامی اختصاص پیدا کند.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا می‌توان بدون تایید شورای شهر آن را به تصویب رساند و چه زمانی برای تایید این طرح نیاز است، گفت: بیش از یک ماه زمان از تصویب آن از سوی شورای شهر گذشته است و این طرح را امسال تصویب خواهیم کرد.

سرپرست امور عمرانی استاندارد ی همدان در خصوص ضرورت ایجاد شهر جدید اکباتانا نیز خاطر نشان کرد: با توجه به داده های آماری سالی ۱۶ هزار خودرو به شهر همدان اضافه می‌شود که بدلیل شعاعی بودن معماری شهر همدان در چند سال آینده ترافیک شهری ما پاسخگو نخواهد بود و باید برای این بحران فکری کرد که البته با طرح جامع شهری حدود ۳۵ درصد از ترافیک شهری حل خواهد شد.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179742
  • دیدگاه‌ها برای باز شدن گره کور مسکن ملی همدان، در انتظار تصویب طرح جامع توسط شورای شهر/ اکباتانا در مرحله فازبندی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.