• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
2

بازگشت ۵ داوطلب به عرصه انتخابات نهاوند و بهار/ رقابت ۹ داوطلب در تویسرکان

  • کد خبر : 46714
  • 13 بهمن 1398 - 12:14
بازگشت ۵ داوطلب به عرصه انتخابات نهاوند و بهار/ رقابت ۹ داوطلب در تویسرکان

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در نهاوند اعلام شد و ۵ داوطلب به عرصه انتخابات بازگشتند. به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام جلال مرادی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: پس از سه مرحله بررسی‌ها در هیئت اجرایی، هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت در استان همدان ۴۷/۱۱ درصد از داوطلب […]

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در نهاوند اعلام شد و ۵ داوطلب به عرصه انتخابات بازگشتند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام جلال مرادی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: پس از سه مرحله بررسی‌ها در هیئت اجرایی، هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت در استان همدان ۴۷/۱۱ درصد از داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس تائید صلاحیت، ۲۵/۲۶ عدم احراز و مابقی رد صلاحیت شدند.

وی بابیان اینکه ۱۷۹ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان در این مرحله تائید شدند، بیان کرد: کمترین میزان تائید صلاحیت را در شهرستان اسدآباد و بیشترین را در شهرستان بهار و کبودرآهنگ است.

با اعلام نتایج اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه نهاوند ۵ نفر به عرصه انتخابات بازگشتند تا با ۱۲ نفر تائید صلاحیت شده مرحله اول مجموعاً تعداد داوطلبان انتخابات نهاوند به ۱۷ نفر برسد.

یکی از خانم‌های عدم احراز صلاحیت شده در مرحله اول یکی از داوطلبانی است که در این مرحله تائید شده است و همچنین در لیست ۵ نفر تائید شده در این مرحله، یک چهره شاخص دیده می‌شود.

چهره شاخص دور قبل مجلس در این مرحله هم از دور رقابت‌ها بازماند

یکی دیگر از کاندیداهای تائید صلاحیت شده در این مرحله چهره‌ای ورزشی است که از نهاوندی‌های مقیم تهران است.

مسئول سابق روابط عمومی یکی از نهادهای شهرستان نهاوند نیز در بین تائید صلاحیت شده‌ها دیده می‌شود.

در بین لیست ۱۷ نفره شهرستان نهاوند دو نفر بانام خانوادگی مشابه دیده می‌شوند.

یکی از تائید صلاحیت شدگان از مسئولان ارشد سابق نهاوند و از چهره‌های شاخص این دوره انتخابات است.

با وجود همه حرف‌ و حدیث‌ها اما چهره شاخص دور قبل مجلس در این مرحله هم مجدد مانند دوره قبل، از دور رقابت‌ها بازماند.

در حال حاضر ۱۷ کاندیدا برای کسب کرسی نهاوند در بهارستان در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی باهم رقابت خواهند داشت که در این لیست نام دو خانم و یک روحانی دیده می‌شود.

اسامی ۹ داوطلب تأیید شده تویسرکانی برای ماراتن یازدهمین انتخابات مجلس
سهم حوزه انتخابیه تویسرکان از ۱۷۹ داوطلب تأیید شده استان همدان، برای برگزاری ماراتن یازدهمین انتخابات مجلس ۹ نفر است.
در ابتدا ۳۱ داوطلب برای رقابت در انتخابات مجلس یازدهم در تویسرکان ثبت نام کرده بودند، که یکی از این داوطلبان قبل از مرحله بررسی ها انصراف داد.
در نهایت در حال حاضر با اعلام نتایج بررسی ها از سوی شورای نگهبان در شامگاه دوازدهم بهمن ماه، سهم تویسرکان ۹ داوطلب تأیید صلاحیت شده برای مارتن انتخابات مجلس در دوم اسفند ماه سال جاری است.
داوطلبان تایید صلاحیت نشده هم طبق قانون می توانند تا  دوشنبه ۱۴بهمن درخواست رسیدگی مجدد خود را  به شورای نگهبان تقدیم کنند.
رد صلاحیت چهره های شاخص حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ
کمترین میزان تایید صلاحیت ها در شهرستان اسد آباد و بیشترین آن در شهرستان بهار و کبودراهنگ است به طوری که در حوزه بهار و کبودراهنگ ۳۹ نفر تایید شده اند که با توجه به تعداد انصرافی ها تا روز گذشته ۵ نفر به تعداد تایید صلاحیت شدگان افزوده شده است.
دو داوطلب شاخص حوزه بهار و کبودراهنگ محمدعلی پورمختار و علی یعقوبی هستند که با اعلام تائید صلاحیت ها همه منتظر بودند تا نظر نهایی در مورد این دو را دریابند و به نظر می رسد همچنان جزء لیست رد صلاحیت شدگان بوده و صلاحیتشان تایید نشده است.
 عدم حضور پورمختار و یعقوبی در عرصه رقابت انتخاباتی فصل جدیدی از تاریخ انتخاباتی را برای مردم بهار و کبودراهنگ رقم خواهد زد و سایر داوطلبین بدون حضور نماینده فعلی فرصت بهتری برای عرض اندام خواهند داشت.
۲۶ نفر در ملایر برای مجلس رقابت می کنند
در ملایر هم تعدادی از داوطلبین انصراف خود را اعلام کردند و صلاحیت ۶۶ نفر از داوطلبین حوزه انتخابیه ملایر بررسی شد.
پس از پایان بررسی ۲۰ نفر در ملایر تائید صلاحیت شدند و ۲۸ نفر رد صلاحیت و ۱۸ نفر صلاحیتشان احراز نشد.
پس از اعلام ۲۰ نفر تائید صلاحیت شده حسن ونایی توانست تائید خود را از شورای نگهبان گرفته تا تعداد داوطلبین ملایر به ۲۱ نفر برسد اما انصراف یک نفر دیگر تعداد داوطلبین ملایر را مجدداً به ۲۰ نفر رساند.
افرادی که در هیئت نظارت استان عدم صلاحیت آن‌ها اعلام‌شده بود اعتراض خود را ثبت کردند تا در شورای نگهبان کشور بررسی شود.
با پایان مهلت بررسی در شورای نگهبان ۶ نفر به لیست داوطلبین ملایر اضافه شدند تا ۲۶ نفر آماده رقابت برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر باشند.
در بین افراد رد صلاحیت شده در حوزه انتخابیه ملایر افراد مشهوری همچون محمد کاظمی نماینده فعلی ملایر در مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس، علی نعمت چهاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس نهم دیده می‌شود.
انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=46714
  • دیدگاه‌ها برای بازگشت ۵ داوطلب به عرصه انتخابات نهاوند و بهار/ رقابت ۹ داوطلب در تویسرکان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.