• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

بازسازی انقلابی در مدیریت کشور توسط این دولت انجام می شود/لزوم ‌اجماع مجمع نمایندگان استان، نسبت به انتخاب استاندارد

  • کد خبر : 128002
  • 19 شهریور 1400 - 16:16
بازسازی انقلابی در مدیریت کشور توسط این دولت انجام می شود/لزوم ‌اجماع مجمع نمایندگان استان، نسبت به انتخاب استاندارد

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی و آب مشکلاتی در استان وجود دارد اظهار کردند: نیاز است استاندارد ی که سکان مدیریتی استان را بر عهده می گیرد، فارغ از بومی و غیر بومی بودن، مشکلات را حل کند. به گزارش عصر همدان، نماز عبادی سیاسی جمعه شهرهای […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی و آب مشکلاتی در استان وجود دارد اظهار کردند: نیاز است استاندارد ی که سکان مدیریتی استان را بر عهده می گیرد، فارغ از بومی و غیر بومی بودن، مشکلات را حل کند.

به گزارش عصر همدان، نماز عبادی سیاسی جمعه شهرهای مختلف استان همدان، ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه ‌شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه چهار مسئله باعث آفت در دولت می‌شود اظهار کرد: اگر دولتی یا مسؤولی نسبت به مسائل اصلی بی‌تفاوت باشد، دولت سست خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه با فساد باید مراقبت کرد که تضییع اصول رخ ندهد افزود: برای رسیدن به عدالت باید کارهای اولویت‌دار مد نظر باشد و عادلانه بودن ساختارهای اقتصادی و فرهنگی دنبال شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه صرف وجود مدیران عدالتخواه کافی نیست و باید زمینه مبارزه با فساد مهیا شود تصریح کرد: دولت باید با دلال‌ها و مافیای اقتصادی که گاهی به صورت ساختاریافته فعالیت می‌کنند مقابله و از رانت‌خواری‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه با افرادی که قدرت دارند و می‌توانند بازار ارز را دچار اخلال کنند و در بازار دخالت کنند، باید مقابله کرد ادامه داد: با افرادی که در هر سطحی فساد می‌کنند باید مقابله شود و نباید با آنها مماشات کرد.

شعبانی با بیان اینکه نباید اجازه داد مسؤولان سست انتخاب شوند خاطرنشان کرد: اگر مدیر ناکارآمد بر سر کار بیایند، دولت سست می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان در انتخاب استاندارد همدان می‌تواند تأثیرگذار باشد و با وزارت کشور و دولت برای انتخاب گزینه کارآمد تعامل کند گفت: انتظار مردم این است که یک اجماع نسبی در مجمع نمایندگان رخ دهد نه اینکه هر یک از نمایندگان جداگانه مقاصد خود را دنبال کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی و آب مشکلاتی در استان وجود دارد اظهار کرد: بنابراین نیاز است استاندارد ی سکان مدیریتی استان را بر عهده بگیرد فارغ از بومی و غیر بومی مشکلات را حل کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از همه درخواست دارم در فضای سخت اقتصادی نسبت به مستأجران انصاف بیشتری داشته باشند ادامه داد: ما در استان به ویژه شهر همدان مشکل مسکن داریم و قیمت مسکن و اجاره بسیار بالاست.

شعبانی در ادامه با اشاره با سالگرد شهادت شهید مدنی، ایشان را  مجتهدی انقلابی دانست که در حوزه اجتماعی آثار و برکات او همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهید مدنی اظهار کرد: باید سعی راه و روش این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

نهاوند

بازسازی انقلابی در مدیریت کشور توسط این دولت انجام می شود/ صهیونیست ها و آمریکایی ها در موضع ذلت قرار دارند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌ جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: منشا اصلی همه جنگ ها آمریکا و غربی های متجاوز هستند و با این نظام سلطه مستکبر نمی شود کنار آمد.

وی اظهار داشت: طرح خاورمیانه بزرگ طرحی بود که شکست خورد و خوابی بود که تعبیر نشد و امروز می بینیم آمریکا و صهیونیست ها در موضع ذلت قرار دارند.

امام جمعه نهاوند افزود: از ۴۲ سال قبل هر جنگی بوده آمریکا در راس آنها بوده است و هرجا رفته فقط کشتار و خونریزی را به دنبال داشته و خروج از منطقه تنها راه آسایش منطقه است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: بازسازی انقلابی در مدیریت کشور باید توسط این دولت انجام شود و مسئولینی باید وارد مدیریت شوند که کار بلد باشد و درد مردم را داشته باشند و بتوانند مشکلی از مشکلات مردم را حل کنند.

حجت الاسلام مغیثی افزود: امروز جبهه مقاومت در منطقه با عزت و قدرتمند است و انقلاب اسلامی در راس این جبهه قرار دارد و روز به روز این جبهه قوی تر و جبهه استکبار و کفر و نفاق ضعیف تر می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر گفت: به این بهانه آمریکا به افغانستان لشکر کشی کرد و بعد از ۲۰ سال با خفت و خواری و با کشتار چندین هزار نفر، افغانستان را بدون هیچ دستاوردی ترک کرد.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان به سالروز شهادت شهید آیت الله مدنی، دومین شهید محراب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب این شهید محراب را از شهدای همدان دانستند و وی در ساده زیستی و مجاهدت نمونه‌ای از بزرگان حوزه است.

وی بااشاره به وضعیت افغانستان، اظهار کرد: عده ای از نیروهای نفوذی در کشور که شخصیت شکست خورده سیاسی هستند و مردم انها را می‌شناسند، امروز در موضوع افغانستان آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و در کشور هیاهو راه می اندازند و حرفشان این است که چرا جمهوری اسلامی بخ ذاد مردم افغانستان نرسید؟!

امام‌جمعه اسدأباد ادامه داد: امروز یک حقیقت بزرگ فاش شد ، اینکه پسر احمدشاه مسعود که دم از دفاع مردم افغانستان می‌زند، خود یک نیروی نفوذی صهیونیستی است. بارها این افراد نفوذی شکست خوردند اما با فاش شدن این موضوع این بار سیلی محکمی خوردند.

وی با اشاره به نگرانی از آمار خودکشی در کشور و شهرستان و بحث در شورای فرهنگ عمومی، گفت: دانشگاه سیدجمال برای پیشگیری از خودکشی سمپوزیوم مداخله در بحران با تأکید بر خودکشی در دو روز برگزار کرد.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با دعوت همگان به تقوای الهی؛ به بی ارزش بودن مقام های دنیایی اشاره کرد و اظهار کرد: مومنان از دنیا استفاده میکنند و بهترین توشه را برای آخرت جمع میکنند و مشرکان دنیا را برای بدست آوردن مقام میخواهند و دینشان رابر باد مى دهند و ایمان و یقین خود را می‌فروشند.

حجت السلام والمسلمین محمد علی ارزنده بیان کرد: بنابر روایات بزرگان هیچ بنده ای طعم ایمان را نمی‌چشد مگر اینکه برای کسب ایمان یکسری از محرمات را ترک کندو یکسری خصلت ها را در خود بوجود آوردآنگاه ایمان در دلش ریشه کند و طعم ایمان را بچشد.

حجت الاسلام ارزنده نیز فهم در دین را از خصلت هایی اشاره کرد که باعث چشیدن طعم ایمان میشود و متشکل از فهم دستوراتی است که خداوند تعالی دستور داده و خصلت دیگر را صبر در برابر مصائب بیان کرد.

وی صبر در برابر مصائب را امروزه صبر در مقابل مشکلات دانست و یکی از مصیبت هایی که بر ما وارد است و باید توجه داشته باشیم، صبر در مقابل آن خیلی مهم است تهاجم فرهنگی است که از بزرگترین مصائبی است که بر جامعه ما وارد شده؛ صبر در هجمه تبلیغاتی سوئی که از طریق اینترنت و گوشی، باید در مقابل این هجمه ها مقاومت کنیم و هم سو با دشمن نشویم، صبر در مقابل گناه و نقشه های دشمن که زود فریب نخوریم و برنامه ریزی درست در امر معاش داشته باشیم و امیدواریم مواردی که خداوند دستور ترک آن را داده بتوانیم ترک نماییم.

حجت السلام ارزنده با اشاره به اصل حکومت اسلامی عنوان کرد: باید مسئولین حکومت اسلامی بر مسئولان سخت بگیرند، چرا که کسانیکه در ظاهر ادعای دینداری و ولایت مداری میکنند و بنا بر ظاهر احساس وظیفه میکنند و تشنگان خدمت اند، اما در عمل تشنگان قدرت اند و به دنبال مقام و منصب هستند و آنگونه که باید پاسخگو نیستند.

امام جمعه بهار تصریح کرد: امیدورایم حجت السلام اژه ای راه حجت السلام رئیسی را در محاکمه مسئولان ادامه دهد چراکه بیشتر اختلاس ها توسط مسئولانی صورت گرفته که وقتی به سر کار می آیند از رانت استفاده میکنند و به کسی پاسخگو نیستند و فساد را رواج میدهند.

وی نیز عنوان کرد: زمانی که حضرت ظهور کند بر مسئولان سخت میگیرد و بر ضعفا مهربان است و کسانی به معنای واقعی مشتاق خدمت باشند و وظیفه قبول کنند مسئولیت میگیرند که به معنای واقعی برای خدمت میآیند و به معنای واقعی برای هدف خدمت، و از آبرو و جان و مال مایه میگذارد ومسئولیت قبول میکنند؛

امیدواریم مسئولان همه همسو، انقلابی و برای قصد خدمت آمده باشند برای خدمت به مردم تا اصل حکومت اسلامی محقق شود چرا که غرور و تکبر در مسئولیت نمی گنجد باید در روز قیامت در قبال مسئولیت پاسخگو باشیم و برای خدا کار کنیم و فریب دنیا را نخوریم و با نفس مقابله کنیم و مسئولیتی را قبول میکنیم به قصد قربت باشد وترک دنیا کنیم تا در قیامت سربلند شویم.

حجت السلام ارزنده در پایان سالروز شهادت عالم فقیه آیت اله مدنی که به معنای واقعی وارسته، عامل و عالم بود و فعل و گفتارش همسو بود و شهادت مظلومانه حضرت رقیه (س) را به همه محبان اهل بیت تسلیت گفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=128002
  • دیدگاه‌ها برای بازسازی انقلابی در مدیریت کشور توسط این دولت انجام می شود/لزوم ‌اجماع مجمع نمایندگان استان، نسبت به انتخاب استاندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.