• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3

بازدید وزیر میراث فرهنگی از آثار تاریخی نهاوند/ چشم امید نهاوندی ها به تصمیمات وزیر/اختصاص اعتبار کاوش لائودیسه  برای گره گشایی از مشکلات محله دو‌خواهران

  • کد خبر : 173926
  • 09 دی 1401 - 22:27
بازدید وزیر میراث فرهنگی از آثار تاریخی نهاوند/ چشم امید نهاوندی ها به تصمیمات وزیر/اختصاص اعتبار کاوش لائودیسه  برای گره گشایی از مشکلات محله دو‌خواهران

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آثار تاریخی شهرستان نهاوند بازدید کرد و در این بازدیدها مشکلات این آثار مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش عصر همدان، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی بعد از حضور در نهاوند و استقبال توسط مسئولان به محله دوخواهران محل احتمالی کشف معبد لائودیسه رفت که […]

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آثار تاریخی شهرستان نهاوند بازدید کرد و در این بازدیدها مشکلات این آثار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصر همدان، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی بعد از حضور در نهاوند و استقبال توسط مسئولان به محله دوخواهران محل احتمالی کشف معبد لائودیسه رفت که اهالی در آن از عدم امکان ساخت ساز گلایه داشتند.

وی سپس در بازار سنگ میل با مردم سخن گفت و پای درد دل تمامی کسبه بازارچه تازه تاسیس  صنایع دستی نشست و  از دو خانه تاریخی صمصام و فاطمی نیز بازدید کرد.

ضرغامی به همراه مسئولان محلی و استانی از چند بنا و آثار تاریخی نهاوند بازدید و مشکلات این آثار را مورد بررسی قرار گرفت.

مسجد دوخواهران و بافت فرسوده این محله و منطقه کاوش معبد لائودیسه در نهاوند اولین مکانی بود که بازدید شد و در این بازدید تامین اعتبار برای مرمت این مسجد مطرح شد و بعد از این مسجد ، وزیر میراث فرهنگی از بافت تاریخی منطقه دوخواهران نهاوند که از آثار ملی و محل معبد لائودیسه در آن کاوش شده بازدید کرد.

و در این بازدید مشکلات ساخت‌وساز در این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین درخواست تأمین اعتبار برای شروع مرحله ششم کاوش معبد لائودیسه نیز توسط مسئولان شهرستان مطرح شد.

بازدید از خانه تاریخی صمصام و مشکل تأمین اعتبار برای تملک این ملک، برای تبدیل آن به موزه از دیگر برنامه‌ها بود و در ادامه نیز از خانه فاطمی که از خانه‌های قدیمی متعلق به اواخر دوران قاجار است بازدید شد و ثبت این ملک در فهرست آثار تاریخی توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان و مرمت این بنا مطالبه شد.

در ادامه وزیر میراث فرهنگی به همراه مسئولان شهرستان از بازار سنگ میل نهاوند و کاروانسرای سعادت بازدید کردند و وزیر میراث فرهنگی از نزدیک با کسبه این بازار گفتگو کرد و کسبه این بازار مشکلاتشان را مطرح کردند و خواستار مرمت این بازار و کاروانسرای قدیمی نهاوند شدند.

بازدید از محل نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نهاوند و حمام تاریخی حاج‌آقا تراب از دیگر برنامه‌هایی بود که امروز با حضور وزیر در شهرستان انجام شد و احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نهاوند مطالبه هنرمندان صنایع دستی از وزیر بود.

در خاتمه نیز از مجتمع گردشگری سراب فارسبان با هدف بررسی مشکلات این منطقه گردشگری بازدیدی به عمل آمد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رفع مشکلات این سراب به عنوان مطالبه توسط مسئولان شهرستان مطرح شد.

ضرغامی در پایان اظهار داشت: تسهیلات برای احداث اقامتگاه های بوم گردی به ویژه در مناطق روستایی و تاریخی به صورت نا محدود به سرمایه گذاران جهت جذب گردشگران اعطا می شود.

در نهایت ضرغامی با پیشنهاد اعتبارات مورد نیاز موافقت و دائم شدن بازارچه صنایع دستی  به همراه ثبت ملی خانه فاطمی و البته گره گشایی از  بافت فرسوده و هم پوشانی آن با بافت تاریخی با اختصاص اعتبار برای اتمام کاوش ها و تعیین تکلیف این پرونده و نوید رونق صادرات صنایع دستی برای هنرمندان بویژه حوزه فرش نهاوند داد.

انتهای پیام/ س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=173926
  • دیدگاه‌ها برای بازدید وزیر میراث فرهنگی از آثار تاریخی نهاوند/ چشم امید نهاوندی ها به تصمیمات وزیر/اختصاص اعتبار کاوش لائودیسه  برای گره گشایی از مشکلات محله دو‌خواهران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.