• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خبر داد:

بازدید پرشور گردشگران از جاذبه‌های تاریخی همدان

  • کد خبر : 213711
  • 14 فروردین 1403 - 11:09
بازدید پرشور گردشگران از جاذبه‌های تاریخی همدان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه حدود ۸۸ هزار و ۳۴۴ نفر از اماکن رسمی و غیر رسمی در استان همدان استفاده کردند، گفت: حدود ۷۸۹ هزار و ۵۴۷ نفر نیز از اماکن و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در استان همدان بازدید کردند.

محسن معصوم علیزاده در گفتگو با خبرنگار گردشگری پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به حضور پرشور گردشگران نوروزی در استان همدان، گفت: اقدامات خوبی با هماهنگی ۱۰ کمیته تخصصی برای خدمات‌دهی به مسافران در استان همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۸ هزار و ۳۴۴ نفر از اماکن رسمی و غیر رسمی در استان همدان استفاده کردند، افزود: حدود ۷۸۹ هزار و ۵۴۷ نفر نیز از اماکن و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در استان همدان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برای آنکه فضای ایمنی در جاده‌ها ایجاد کنیم پویش ۳۰۶۰ بود اجرا شد و در کنار آن برخی از نقاط آسیب‌خیز اصلاح شد که به کاهش تصادفات کمک کرد.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه ایام نوروز مقارن به ماه مبارک رمضان بود، تصریح کرد: در همین راستا تلاش شد تا مراکز اقامتی و پذیرایی و هماهنگی های لازم را داشته باشند و برنامه‌های فرهنگی مناسبی در اماکن تاریخی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در کاروان‌سراهای جهانی و اماکن تاریخی در استان و شهرستان‌ها برگزار شد، گفت: برنامه افطاری ساده در مجتمع‌های اقامتی و بین‌راهی برای گردشگران انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان عنوان کرد: در ایام ولادت امام حسن(ع) برنامه‌های آئینی در اماکن تاریخی اجرا شد و در موزه‌ها و جاده‌های گردشگری ایستگاه صلواتی داشتیم که در کنار آن راهنمایان گردشگری نیز مستقر بودند و اطلاعات تخصصی به علاقمندان ارائه می‌دادند.

معصوم علیزاده در پایان با اشاره به رعایت عفاف و حجاب در اماکن با دستورالعمل از پیش تعیین شده، افزود: با رعایت شئونات توسط مردم مواجه بودیم و همکاری خوب مردم در این حوزه مشهود بود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213711
  • دیدگاه‌ها برای بازدید پرشور گردشگران از جاذبه‌های تاریخی همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.