• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:

ایجاد تجربه خوشایند برای مادران با حفظ کرامت آن‌ها

  • کد خبر : 208101
  • 04 دی 1402 - 13:56
ایجاد تجربه خوشایند برای مادران با حفظ کرامت آن‌ها
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر کرامت مادر حفظ شود تجربه خوشایندی برای او شکل می‌گیرد، گفت: این تجربه خوشایند باعث می‌شود مادر مجددا علاقمند به تکرار این تجربه باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» فرح بابایی در همایش نقش سلامت باروری در جوانی جمعیت با محوریت اخلاق حرفه‌ای و کرامت مادری با بیان اینکه حفظ کرامت مادر در مسائل مختلف تاثیرگذار است، گفت: همین موضوع در روند افزایش جمعیت تاثیر زیادی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه اگر کرامت مادر حفظ شود تجربه خوشایندی برای او شکل می‌گیرد، گفت: این تجربه خوشایند باعث می‌شود مادر مجددا علاقمند به تکرار این تجربه باشد.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه برای تحقق حفظ کرامت مادر باید سیاست‌گذاری کرد، تصریح کرد: در راستای این امر دستورالعمل‌هایی متناسب با شرع و دستورالعمل‌های بین‌المللی نوشته شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است است.

بابایی ادامه داد: حفظ حریم خصوصی مادر و حفظ اطلاعات مادر و نوزاد در این دستورالعمل آمده است و رعایت این نکته که اطلاعات محرمانه مادر باید حذف شود مد نظر است.

وی با بیان اینکه باید کرامت مادر در همه لحظات از معاینه تا انتقال مادر به اتاق عمل حفظ شود، تصریح کرد: در دستورالعمل‌ها مباحثی همچون رعایت عدالت و عدم تبعیض بین افراد از نظر قومیت، زبان و ملیت خاص برای ما به عنوان آرایه دهنده خدمت یکسان است و باید یکسان رفتار کنیم.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اجازه دیدار با همسر و خانواده در راستای حمایت از خانواده در این دستورالعمل آمده است.

بابایی با تاکید براینکه در قسمتی دیگر از دستورالعمل به خط و مشی هنگام قصور و خطا اشاره شده است، گفت: چه اعتراضات و شکایات وجود داشته باشد چه نباشد باید عدالت بعد از قصور اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از خط مشی‌ها در ترویج زایمان طبیعی در این دستورالعمل دیده شده است، افزود: احترام به شأن و منزلت نوزاد و مادر مورد توجه این دستورالعمل است.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید برای تأمین سلامت و آرامش روانی مادر برنامه داشت، عنوان کرد: برخی از مادران دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند در نتیجه با برگزاری این سمینارها برای تقویت پرسنل می‌توان به مادران کمک کرد.

بابایی ادامه داد: هریک از ما در جایگاه خود موظف هستیم نقش خود را در روند ارائه خدمات مهم بدانیم.

وی با اشاره به اینکه برقراری ارتباط خوب بعد از ارائه خدمت تأثیر زیادی در رضایت بیمار دارد، گفت: ارزشیابی بعد از روند ارائه خدمات و اجرای دستورالعمل‌ها، موضوع دیگری است که باید به آن توجه کرد.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان، خاطرنشان کرد: دریافت بازخورد از گیرندگان خدمت و تکمیل چرخه سیاستگذاری، مرحله آخری است که میزان اثرگذاری و لزوم اصلاح یا تداوم روند را در ارائه خدمات مشخص می‌کند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208101
  • دیدگاه‌ها برای ایجاد تجربه خوشایند برای مادران با حفظ کرامت آن‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.