• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

اوقات فراغت مجازی یا فرار از مسئولیت / مدیرکل آموزش و پرورش استان جوابگو باشد

  • کد خبر : 157439
  • 13 تیر 1401 - 14:31
اوقات فراغت مجازی یا فرار از مسئولیت / مدیرکل آموزش و پرورش استان جوابگو باشد

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش در مصاحبه با ایرنا عنوان کرده است در برنامه های تابستانی به دلیل شرایط خاص کرونا!، بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌ها به صورت مجازی و بیشتر فعالیت های حضوری در فضاهای باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به منظور حفظ سلامت! دانش آموزان انجام می […]

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش در مصاحبه با ایرنا عنوان کرده است در برنامه های تابستانی به دلیل شرایط خاص کرونا!، بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌ها به صورت مجازی و بیشتر فعالیت های حضوری در فضاهای باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به منظور حفظ سلامت! دانش آموزان انجام می شود/کلاس‌های مجازی اوقات فراغت دانش آموزان از اول تابستان آغاز و پیش بینی می شود ۱۰۰ هزار دانش آموز در این کلاس ها شرکت کنند.

به گزارش عصرهمدان؛ ورود و فراگیر شدن ویروس کرونا در دو سال گذشته باعث شد تا حجم زیادی از برنامه های آموزشی در بستر فضای مجازی پیگیری شود . دسترسی بدون ضابطه دانش آموزان به بستر اینترنت ، باعث رشد سریع آسیب های روحی و روانی ناشی از عدم استفاده صحیح از این فضا به اذعان همه کارشناسان تربیتی شده است .

در روزهای اخیر نیز شاهد اظهارنظرهایی در سطح مجلس شورای اسلامی بودیم که بر این امر صحه می گذاشت .

البته محدودیت های ایجاد شده به دلیل کرونا در سالهای گذشته ، فرصت مناسبی را برای برخی دستگاه‌ها فراهم می کرد تا کم کاری خود را در بخش های مختلف به فضای مجازی پاس دهند . تقریبا در تمام برنامه های فرهنگی به اجرا در فضای مجازی اشاره می شد ، بدون اینکه آدرس دقیق و نوع اجرا مشخص شود .

حالا جای بسی تعجب است که در اداره کل آموزش و پرورش که تقریبا بیشترین مخاطب اوقات فراغت را دارد ، ادعا شده کلاسهای اوقات فراغت در بستر فضای مجازی ! برگزار می شود .

در این خصوص چند سوال مهم وجود دارد که امیدوارم متولیان تعلیم و تربیت پاسخگوی آن باشند .

سوال اول : آیا مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش به آسیب های استفاده از فضای مجازی واقف است یا خیر ؟

سوال دوم : چه شرایط خاصی در موضوع کرونا در استان وجود دارد که اوقات فراغت را در بستر مجازی انجام دهند؟! ( بر اساس اعلام علوم پزشکی همه شهرهای استان آبی هستند )

سوال سوم : دلیل عدم جابجایی مدیرانی که در دولت قبل به نوعی پیگیری کننده سیاست های خاص! در موضوع تربیت بوده اند، چیست ؟!

سوال چهارم : دستاوردهای اوقات فراغت مجازی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ برای اطلاع عموم منتشر شود . اگر دستاورد ملموسی وجود دارد ، دلیل تاکید بر حضوری شدن مدارس چیست ؟!

باور کنیم که ورود بی ضابطه دانش آموزان به فضای مجازی رها شده ، یک اشتباه راهبردی یا به تعبیر برخی از کارشناسان امر یک خیانت تاریخی بود . در حالی مدارس ما در کشور تعطیل شدند که تقریبا در کل دنیا هیچ نمونه ای مشابه این حجم از تعطیلات را نمی یابید .

پس این اشتباه بزرگ را مجددا در حوزه اوقات فراغت دنبال نکنیم .

حسینی کارشناس رسانه و فضای مجازی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157439
  • دیدگاه‌ها برای اوقات فراغت مجازی یا فرار از مسئولیت / مدیرکل آموزش و پرورش استان جوابگو باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.