• امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

اورژانس بیمارستان بعثت متحول می‌‌شود

  • کد خبر : 224207
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
اورژانس بیمارستان بعثت متحول می‌‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه انتقاداتی نسبت به وضعیت اورژانس بیمارستان بعثت وجود دارد، گفت: به همین دلیل با تشکیل اتاق فکر قرار شد تغییراتی در روزهای آینده در بیمارستان بعثت اعمال شود و یک سوپروایزر ویژه برای بخش اورژانس بعثت مستقر شود تا ارائه خدمات و کیفیت خدمات افزایش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» ظهر امروز محمدمهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از آبان‌ماه ۱۴۰۰ مسئولیت را برعهده گرفت، گفت: از همان ابتدا تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی را در دستور کار قرار دادیم و در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه عملیاتی سالانه با اهداف مشخص تدوین و به وزارت‌خانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا با مرگ و میر بالا اولین بود، افزود: با تلاش مجموعه علوم پزشکی در کشور و در استان توانستیم این بیماری همه‌گیری را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: از دیگر چالش‌های پیش‌رو کمبود و کیفیت آب، آرسنیک و طعم و بوی آب بود که برای رفع آن‌ها تلاش کردیم و کمک شد تا میزان آرسنیک آب به حد مجاز برسد.

مجذوبی با بیان اینکه در حوزه آموزشی ۱۵ رشته مقطع تحصیلی اضافه شد، گفت: جذب دستیار چشم پزشک برای اولین‌بار در همدان پیگری شد و در حال گذراندن مراحل نهایی آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ رشته مقطع جدید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا راه اندازی شده است، عنوان کرد: توجه ویژه‌ای نیز به حوزه طب ایرانی و سنتی و توسعه داروهای گیاهی و ساماندهی مراکز ارائه دهنده خدمات طب ایرانی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در راستای جبران کمبود بهورز توانستیم مجوز جذب ۲۰۲ بهورز را دریافت کنیم و درحال حاضر این افراد در حال تحصیل هستند.

مجذوبی با تاکید براینکه پویش غربالگری فشار خون و دیابت در استان همدان اجرایی شد که بسیار مفید بود، گفت: در مجموع ۹۰۰ هزار نفر در این پویش شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان، راه اندازی بیمارستان دندان‌پزشکی پورسینا در بهار از اقدامات خوب بود، افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، تأسیس بیمارستان فاطمیه با ۸۰ تخت برای درمان ناباوری سطح سه، اِن آی سی یو، بهره برداری از بیمارستان اکباتان از جمله دیگر اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه سه مرکز اورژانس در ۲ بیمارستان ملایر و یک بیمارستان نهاوند تجهیز شد، تصریح کرد: راه‌اندازی اورژانس بانوان نیز از دیگر اقدامات مورد استقبال محسوب می‌شود.

جذب ۱۰۰ نیرو برای جبران کمبود در اورژانس

مجذوبی ادامه داد: با توجه به کمبود نیروهای اورژانس، مجوز جذب ۱۰۰ نیرو تا پایان سال دریافت شده است و در راستای رسیدن به موقع تیم‌های اورژانس به محل حادثه و بر بالین مصدوم سه دستگاه موتورلانس خریداری شد و در آینده نزدیک ۲ دستگاه موتورلانس دیگر اضافه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه درحال حاضر همه بیمارستان‌ها پد فرود بالگرد دارند، عنوان کرد: همدان اورژانس هوایی دارد و هر پرواز یک میلیارد ریال هزینه دارد اما همه این هزینه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود و بهترین خدمات به مردم ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه پارک علم و فناوری در همدان فعال شد، گفت: در حال حاضر ۸۰ محصول تولید می‌شود که تاکنون کشور تاجیکستان درخواست ۲ محصول ساخت پارک علم و فناوری همدان را داشته است.

مجذوبی با اشاره به اینکه در همدان با افتتاح خوابگاه شهید همدانی، ریحانه با ۶۰۰ تخت و مطهری با ۲۰ تخت در سه سال گذشته مجموع شمار تخت خوابگاه‌های دانشجویی به هزار مورد رسید، تصریح کرد: از نظر خوابگاه متأهلی نیز موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدیم و ۲۰ واحد خوابگاه متأهلی نیز در دست ساخت است و با بهره‌برداری آن در جایگاه نخست کشور می‌ایستم.

وی ادامه داد: ساخت همراه‌سرا با کلنگ زنی همراه‌سرا در ۲ بیمارستان بعثت شهر همدان و امام حسین(ع) ملایر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شد تا سال آینده همراه سرا بعثت به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ساخت مرکز جامع سرطان با کمک و مشارکت خانواده فرشچیان به نتیجه نرسید، افزود: در همین راستا بزرگترین مناقصه علوم پزشکی همدان با سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال برگزار شد.

مجذوبی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مرکز جامع سرطان هزینه شده است، تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر به این پروژه تزریق شده است که با تامین اعتبار مورد نیاز می‌توان از این مرکز در دهه فجر سال آینده بهره‌برداری کرد.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مرکز پرتو درمانی ارائه خدمات دارد، گفت: هزینه پرتو درمانی برای بیماران نزدیک به رایگان است و با نصب دستگاه تب اسکن در این مرکز ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در حوزه درمان ناباروری به موفقیت بیش از ۲۵درصدی رسیدیم و در مقایسه با گذشته بیش از ۱۰ درصد پیشرفت داشتیم.

مجذوبی با اشاره به اینکه انتقاداتی نسبت به وضعیت اورژانس بیمارستان بعثت وجود داشت، گفت: به همین دلیل بررسی دقیقی از وضعیت داشتیم و با تشکیل اتاق فکر قرار شد تغییراتی انجام شود تا نارضایتی بیماران کاهش یابد.

وی با بیان اینکه قرار است تغییرات در روزهای آینده در بیمارستان بعثت اعمال شود، افزود: سوپروایزر ویژه برای بخش اورژانس بعثت در نظر گرفتیم تا ارائه خدمات و کیفیت خدمات افزایش داشته باشد.

مجذوبی در پاسخ به این سوال که چرا بیمارستان‌ها کودکان زیر ۱۶ سال را در اورژانس ویزیت نمی‌کنند، گفت: اتفاقا به همه بیمارستان‌ها ابلاغ شده است که موظف هستند همه افراد را ویزیت کنند و فقط در صورتی که کودکی نیاز به متخصص اطفال داشت به بیمارستان اکباتان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان مرکز تخصصی کودکان در غرب کشور است و نمونه ندارد، افزود: در افتتاح این پروژه گفتم این بیمارستان مقداری زمان نیاز دارد تا به بلوغ خود برسد.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان در پایان با اشاره به اینکه به دنبال آن هستند علاوه بر بخش داخلی اطفال، جراحی کودکان نیز در این بیمارستان انجام شود، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف متخصصان و جراحان حاضر هستند و یک جراح اعصاب اطفال هم در حال آموزش دوره است و تا یک سال و نیم دیگر به تیم اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.