• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد:

انتشار ۲۷۰ کتاب از کنگره اول شهدا تا کنگره دوم در همدان

  • کد خبر : 199832
  • 15 مهر 1402 - 17:39
انتشار ۲۷۰ کتاب از کنگره اول شهدا تا کنگره دوم در همدان
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از کنگره اول شهدا در همدان تا کنگره دوم ۲۷۰ کتاب منتشر شد و همه این ها از برکت شهدا و توجه خداوند بود.

به گزارش عصر همدان، عصر امروز سردار مجیدی، در افتتاح نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه هر چه در استان همدان اتفاق می‌افتاد از برکت شهدا به ویژه شهید گمنامی که در محل نمایشگاه بین المللی همدان آرمیده است، گفت: کنگره اول ۱۱ سال پیش برگزار و کنگره دوم با ۲۳ کمیته و ۲۰۰ برنامه در سطح استان اجرا شد.

او افزود: یکی از برنامه های مهم در سال گذشته برنامه های یادواره شهدا در استان بود و ۴هزار یادواره و ۲ هزار یادواره مدرسه محور برگزار شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه برنامه فصل شیدایی از دیگر برنامه های اجرا شده در راستای کنگره بود، تأکید کرد: این برنامه به مدت ۱۵ شب با حضور ۱۵۰ هزار نفر برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در همدان گفت: این کتاب ها روایت شهدا است و شهید را خود شهید معرفی می‌کند و ما آنها را از زبان خودشان معرفی میکنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان ادامه داد: از کنگره اول تا دوم ۲۷۰ کتاب منتشر شد و کتاب آب هرگز نمی‌میرد حاج میرزا سلگی و کتاب دختر شینا از برکات خداوند متعال بود که منتشر شد.

رشادت‌های رزمندگان در قالب هنر به نسل جدید منتقل شود

استاندار همدان گفت: رشادت‌های رزمندگان، امروز به عنوان میراث گران‌بها باید در قالب هنر، فیلم، کتاب و نقاشی به نسل‌های بعد منتقل شود.

علی‌رضا قاسمی فرزاد در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت همدان با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم و شهدای والا مقام ما جان خود را در راه مردم و این سرزمین و فرهنگ اسلام فدا کردند گفت: این وظیفه ما است که یاد و نام آنها را گرامی بداریم.

استاندار همدان با تاکید براینکه رزمندگان و آزادگان و ایثارگران ما اگر بخواهند آن وقایع را ترسیم و روایت کنند باید کتاب های بیشتری نوشته شود افزود: رشادت‌های رزمندگان، امروز به عنوان میراث گران‌بها باید در قالب هنر، فیلم، کتاب و نقاشی منتقل شود.

او در پایان با اشاره به اینکه باید برای ترویج نام و یاد و فرهنگ شهدا تلاش کنیم گفت: این نمایشگاه کتاب گوشه‌ای از حماسه‌ها و یاد شهدا را به نسل جدید منتقل می‌کند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199832
  • دیدگاه‌ها برای انتشار ۲۷۰ کتاب از کنگره اول شهدا تا کنگره دوم در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.