• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

امکان فیشینگ درگاه‌های پرداختی بانک‌ها وجود دارد

  • کد خبر : 39304
  • 05 دی 1398 - 11:20
امکان فیشینگ درگاه‌های پرداختی بانک‌ها وجود دارد

فیروزسرخوش‌نهاد با بیان اینکه امکان فیشینگ درگاه‌های پرداختی بانک‌ها وجود دارد، گفت: به منظور افزایش ایمنی حساب‌های بانکی، کاربران رمز دوم کارت‌های بانکی خود را تغییر داده و رمز پویا را فعال کنند. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان توضیحاتی در خصوص […]

فیروزسرخوش‌نهاد با بیان اینکه امکان فیشینگ درگاه‌های پرداختی بانک‌ها وجود دارد، گفت: به منظور افزایش ایمنی حساب‌های بانکی، کاربران رمز دوم کارت‌های بانکی خود را تغییر داده و رمز پویا را فعال کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان توضیحاتی در خصوص فیشینگ، اظهار کرد: فیشینگ، تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و اینگونه موارد از طریق جعل درگاه پرداختی، وبگاه، آدرس ایمیل و  مواردی از این دست است.

وی با بیان اینکه از طریق فیشینگ افراد اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی کاربران می‌کنند، گفت: امکان فیشینگ درگاه‌های پرداختی تمام بانک‌ها وجود دارد.

سرخوش‌نهاد با تأکید بر اینکه در صورت تغییر رمز دوم و یا فعال کردن رمز پویا از سوی کاربران، امکان فیشینگ و سرقت از حساب بانکی کاربران وجود ندارد، بیان کرد: از ابتدای دی ماه و با فعال شدن رمز پویا امکان دسترسی هکرها به حساب‌های بانکی کاربران وجود ندارد.

وی با توصیه به کاربران، استفاده از رمز پویا و تغییر رمز دوم را امری ضروری دانست و افزود: هکرهایی که از قبل حساب‌های بانکی کاربران را هک کرده بودند اکنون با توجه به فعال شدن رمز پویا در حال تخلیه حساب‌های بانکی هک شده هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان تصریح کرد: کاربران بانکی با تغییر رمز دوم و به کارگیری رمز پویا ایمنی حساب‌های بانکی خود را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته، پرونده فیشینگ در پلیس فتا افزایش یافته است، ادامه داد: افرادی که اقدام به سرقت اطلاعات کاربران طی ۳-۴ ماه گذشته کرده بودند اکنون حساب‌های بانکی افراد را تخلیه می‌کنند و کاربران باید با به کارگیری رمز پویا، امنیت حساب‌های بانکی خود را افزایش دهند.

سرخوش‌نهاد در خصوص پیامک‌هایی به بهانه به کارگیری رمز پویا برای دسترسی به اطلاعات کاربران، خاطرنشان کرد: با توجه به الزام به کارگیری رمز پویا، تخلف‌های پیامکی نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در پیامک‌های ارسال شده به کاربران توصیه می‌شود که به منظور دریافت رمز پویا به لینک ارائه شده مراجعه کنند، یادآور شد: افراد مجرم با سوء استفاده و سرقت اطلاعات کاربران از این طریق مجدداً به حساب افراد دسترسی می‌یابند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در پایان اظهار کرد: کاربران به منظور حفظ امنیت حساب بانکی خود برای دریافت رمز یک بار مصرف فقط به بانک مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=39304
  • دیدگاه‌ها برای امکان فیشینگ درگاه‌های پرداختی بانک‌ها وجود دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.