• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

امان از مسئولین وارداتچی/ مسئولان کشور به امضاهای طلایی پایان دهند

  • کد خبر : 169713
  • 16 آبان 1401 - 8:26
امان از مسئولین وارداتچی/ مسئولان کشور به امضاهای طلایی پایان دهند

لازم است که مجلس شورای اسلامی نسبت به وضع قوانین حمایت و نظارت بر اجرای قوانین برای حمایت از تولیدکننده بیشتر تمرکز کند و قبل از هر توافق جدیدی راه را بر واردات بی‌رویه ببندد، ما باید از فرصت تعامل با دنیا برای صادرات محصولاتمان استفاده کنیم وگرنه جز وابستگی بیشتر به نفت، چیزی عایدمان […]

لازم است که مجلس شورای اسلامی نسبت به وضع قوانین حمایت و نظارت بر اجرای قوانین برای حمایت از تولیدکننده بیشتر تمرکز کند و قبل از هر توافق جدیدی راه را بر واردات بی‌رویه ببندد، ما باید از فرصت تعامل با دنیا برای صادرات محصولاتمان استفاده کنیم وگرنه جز وابستگی بیشتر به نفت، چیزی عایدمان نخواهد شد.

به گزارش عصر همدان؛ هرچند ممنوعیت واردات برای حمایت از تولید داخل سیاستی نیست که مورد تایید همه صاحب‌نظران اقتصادی و مصرف‌کنندگان باشد اما با توجه به بی‌‌ثباتی‌های اقتصادی و عدم تعامل دستگاه‌های پول‌ستان با واحدهای تولیدی، این سیاست به صورت مقطعی می‌تواند موجب سرپا ماندن تولیدکننده و پیشرفت کار او شود.

 

یکی از فعالان دانش‌بنیان علت مقاومت زیاد بر سر راه تولیدات فرهنگ واردات‌چی دانست و گفت: با ورود و تاثیر شرکت های دانش بنیان می توان میزان واردات را کاهش داد، البته اگر مسئولین وارداتچی اجازه دهند. 

 

برای اینکه عمل باز قلب انجام شود حتما باید هپارین تزریق کنند تا خون لخته نشود، یک سری کیت ها هستند که میزان هپارین تزریقی را مشخص می کنند. 

 

این کیت ها را فقط امریکا می سازد، یعنی فقط در انحصارامریکاست.

 

از زمانی که ایران تحریم شده، تهیه این کیت ها بسیار سخت شده،بنابراین یک شرکت دانش بنیان دو سال و نیم زحمت کشیده و این کیت ها را با نصف قیمت تولید کرده، یعنی ایران دومین کشور که توانسته این کیت ها را تولید کند و انحصار شکسته شده است. 

 

اما نکته تامل برانگیز آن است که ارز ۴۲۰۰برای این کیت ها تخصیص داده می شود، و تولید کننده این شرکت دانش بنیان اعلام کرده که اگر حمایت شود نه تنها نیاز کشور بلکه به صادرات هم می توانم فک کنم. 

 

اما به نظر می رسد واردات برای برخی از مسئولین خیلی سود دارد!

 

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=169713
  • دیدگاه‌ها برای امان از مسئولین وارداتچی/ مسئولان کشور به امضاهای طلایی پایان دهند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.