• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
10
فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد:

امام، امت و مکتب، ۳ بال حرکت شهدا

  • کد خبر : 200559
  • 19 مهر 1402 - 8:10
امام، امت و مکتب، ۳ بال حرکت شهدا
فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید بر در پی گرفتن راه و رسم شهدا، گفت: امام زمان خود را بشناسیم، امت زمان خود شده و مکتب سیدالشهدا(ع) را سرلوحه خود قرار دهیم.

به گزارش عصر همدان؛ سردار احمدرضا رادان در دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با عرض درود به روح پرفتوح شهدا و خیر مقدم به میهمانان  ورزشگاه شهید سلیمانی عنوان کرد: این ورزشگاه مکانی مقدس برای تبیین یاد و خاطر شهدا و تجلی نور شهدا است.

سردار رادان افزود: زنانی چون خانم دباغ نشان دادند که با دل بستن به خط امام خمینی(ره)  نه تنها حجابشان محدودیت نیست، بلکه می‌توانند در کسوت یک فرمانده عالی‌رتبه هم نقش‌آفرینی کنند و حماسه بسازند.

وی با اشاره به دلاوری‌های شهید همدانی، اظهار کرد: حاج حسین نه تنها حبیب همدان بلکه حبیب کشور شد، نقش‌آفرینی‌اش از شرق تا غرب کشور و در آخر  هم دفاع از حرم، بر کسی پوشیده نیست، شهیدی که به عنوان یک فرمانده نابغه و طراح جنگ‌های چریکی شناخته شده است.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه همدان شهدایی چون چیت‌سازیان، ابراهیمی‌ها و طالبیان‌ها دارد، ادامه داد:  همدان برای دفاع از کشور نه تنها خورشیدهایی از سپاه پاسداران به نمایش می‌گذارد، بلکه در ارتش جمهوری اسلامی نیز   با شهیدانی چون شهیدنوژه و کهنه‌سربازی چون امیر جوادی می‌درخشد.

 

سردار رادان با بیان اینکه همدان اینگونه قهرمان‌هایی را تقدیم اسلام کرد، تصریح کرد: آفرین بر همدان و همدانیان، همدان در دل خودش مدافعین حرم را پرورش داد و این چنین انقلاب اسلامی را حفظ کرد.

وی با این بیان که رمزو راز موفقیت حبیب‌های کشور در چیست؟  چرا و به چه دلیل این افراد می‌توانند دلربا باشند و در مقابل مردم خاضع اما در مقابل دشمن قوی و استوار بجنگند، ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی سه بال شکل می‌گیرد، این سه بال باهم و برای هم، رمز و رازهایی از ایثارها، شهادت، گذشت‌ها را برجای می‌گذارند.

سردار رادن تاکید کرد: اولین بال آن امامت است، اگر رمز و راز بال امامت را کسب نکنید، بدون امام مسیر را گم می‌کنید.

وی افزود: بال امامت ذیل امامت راهگشاست، اما کافی نیست، امام تنها، امامی که کسی را ندارد، در مسلخ کربلا به شهادت می‌رسد، بنابراین بال دوم امت است، امتی که دل به امام خود می‌دهد و بجز آن چیزی را نه فکر می‌کند و نه  تصمیم می‌گیرد.

فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید بر توجه به مکتب سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: بال سوم هم بال مکتب است، مکتب ابا عبدالله‌الحسین(ع)،  راه و رسم ایثار را یاد می‌دهد.

وی  تاکید کرد: با مکتب، امام و امت، کشوری که رزمندگانش در تحریم‌های فراوان به سر می‌برند، همه سختی‌ها و خاکریزهای مشقت را  رد می‌کنند و به فتح‌الفتوح می‌رسند، برای اینکه آیه «کَمْ مِنْ فِئَهٍ قَلِیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثِیرَهً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ» را قبول دارند و این رزمنده‌ها امامشان را استاد می‌دانند.

سردار رادان تصریح کرد: فرق است بین کسی که دلداده اباعبدالله می‌شود و کسی که دلداده جور و ظلم باشد، یک روزی که دشمنان می‌خواستند ایران را  ویران و ناامن کنند، امروز آنقدر قوی شده است که در منطقه تعیین‌کننده و الگو است.

فرمانده انتظامی کل کشور یادآور شد: انقلاب اسلامی ما با خون شهدا، صبوری خانواده شهدا و استقامت مردم می‌تواند الگو شود، چون امام دارد، امت است و مکتب دارد.

وی با اشاره به ۸۰۰۰ شهید در استان همدان، گفت: این کنگره نشان از این دارد که این افراد رفتند جان دادند تا ما مستقل و مقتدر  باشیم.

سردار رادان برای در پی گرفتن راه و رسم شهدا، تاکید کرد: امام زمان خود را بشناسیم، امت زمان خود شده و مکتب سیدالشهدا(ع) را سرلوحه خود قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=200559
  • دیدگاه‌ها برای امام، امت و مکتب، ۳ بال حرکت شهدا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.