• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

اعمال قانون در انتظار تاکسیرانان متخلف

  • کد خبر : 179437
  • 16 اسفند 1401 - 9:37
اعمال قانون در انتظار تاکسیرانان متخلف

کمبود تعداد تاکسی‌ها در بعضی از خطوط شهر همدان در مواقع ضرور نظیر اول صبح، و ظهرها که بسیاری از تاکسی‌ها، سرویس مدارس شده اند، در کنار نرخ بالای کرایه به یک معضل جدی تبدیل‌ شده بطوری‌که که گلایه تعداد زیادی از شهروندان را به‌ همراه داشته است. به گزارش عصرهمدان؛  مشکلات ناوگان تاکسیرانی برخی از […]

کمبود تعداد تاکسی‌ها در بعضی از خطوط شهر همدان در مواقع ضرور نظیر اول صبح، و ظهرها که بسیاری از تاکسی‌ها، سرویس مدارس شده اند، در کنار نرخ بالای کرایه به یک معضل جدی تبدیل‌ شده بطوری‌که که گلایه تعداد زیادی از شهروندان را به‌ همراه داشته است.

به گزارش عصرهمدان؛  مشکلات ناوگان تاکسیرانی برخی از خطوط شهر همدان صدای همه را در آورده است؛ از رانندگان تاکسی گرفته تا شهروندانی که برای سفرهای درون‌شهری باید ساعت‌ها کنار خیابان منتظر بمانند.

کمبود تاکسی، نرخ پایین کرایه از نظر راننده ها، سرویس‌دهی مناسب به شهروندان را با چالش جدی مواجه کرده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی همدان گفت: برای سرویس مدارس چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه ساماندهی کرده ایم که از این ۱۰۰۰ دستگاه حدود ۲۶۸ عدد تاکسی برای خطوط مختلف در سطح شهر برای سرویس مدارس در نظر گرفته شده است و ساعاتی که تاکسی برای سرویس میرود ساعات تردد و شلوغی نیست.

حضرتی افزود: ما طبق قانون در سال یکبار بحث ارائه پیشنهاد برای افزایش نرخ کرایه ها داریم که در شورای اسلامی شهر، از آبان ماه تاکنون حدود ۵۵ جلسه کارشناسی با حضور مسئولین این حوزه، اعضای کمیسیون نرخ گذاری، سازمان تعزیرات، سازمان صمت و نماینده شورای شهر برگزار کرده و در آن ریز هزینه ها را بررسی کرده ایم و تمام آیتم ها را برای افزایش نرخ کرایه ها در نظر گرفته ایم و بر اساس توربری که از طریق سازمان شهرداری های وزارت کشور به ما ابلاغ شده است نرخ پیشنهادی را به شورای شهر اعلام کرده ایم و مبلغ نهایی مصوب شده و الان در دست بررسی است.

وی ادامه داد: نرخ کرایه ها فعلا تصویب نشده است؛ ما طبق آیتم های کارشناسی شده مبلغی را تعیین کرده ایم که هم بر اساس پیشنهاد تاکسیران باشد و هم شهروندان را به چالش نکشاند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی همدان بنابر اعلام اعتراضاتی که شهروندان در خصوص افزایش خودسرانه نرخ کرایه ها توسط برخی از تاکسیرانان اذعان داشت: چیزی حدود ۳۰۰ راننده متخلف را که نرخ نامه را رعایت نکرده اند را به هیئت انضباطی فرستاده ایم، ۴۰ نفر از متخلفان نیز به سازمان تعزیرات حکومتی برای اعمال جریمه معرفی شده اند و حدود ۱۰ نفر هم که سابقه افزایش نرخ داشته اند را نیز برای ابطال کارت شهری معرفی کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای بحث افزایش خودسرانه نرخ کرایه بازرسی های ویژه با حضور نمایندگان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی داشته ایم و خطوطی که در این زمینه گزارش و اعتراضی از سوی شهروندان داشته را اعمال قانون کرده و رلنندگان متخلف را تا مبلغ دو میلیون تومن جریمه کرده اند.

حضرتی در ادامه از شهروندان درخواست کردند که با مشاهده افزایش خودسرانه نرخ تاکسی، کد خودرو را به شماره ۱۳۷ ارسال کرده تا در مورد آن اعمال قانون شود.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179437
  • دیدگاه‌ها برای اعمال قانون در انتظار تاکسیرانان متخلف بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.