• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

اعتیاد به فضای مجازی نخستین قدم از تضعیف تفکر انتقادی است

  • کد خبر : 71161
  • 25 خرداد 1399 - 22:02
اعتیاد به فضای مجازی نخستین قدم از تضعیف تفکر انتقادی است

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ گفت: تحولات و رشد در فضای مجازی چنان پرشتاب بوده که امروزه به یک صنعت تاثیر گذار در جهان تبدیل شده و تمامی موضوعات اجتماعی تاثیر پذیر از این فضا شده است. به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این […]

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ گفت: تحولات و رشد در فضای مجازی چنان پرشتاب بوده که امروزه به یک صنعت تاثیر گذار در جهان تبدیل شده و تمامی موضوعات اجتماعی تاثیر پذیر از این فضا شده است.

به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: اینترنت و فضای مجازی ابزاری موثر است که امروزه نقش بسزایی در انتقال و ترویج  فرهنگ و سیاست در جامعه دارد که می توان از این فرصت استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه گرایش بیش از حد به فضای مجازی تبعات و تاثیرات فراوانی در جامعه بشری ایجاد کرده است افزود: در دسترس بودن آسان اطلاعات در فضای مجازی باعث تغییرات اساسی در سبک زندگی جوامع بشری و اصلی ترین پل ارتباطی بین مردم شده است.

باقری ساماندهی و نظارت در فضای مجازی را ضروری دانست و گفت:ورود فضای مجازی به زندگی افراد علاوه بر محاسن غیر قابل کتمان معایبی نیز در بر داشته است که حساسیت این موضوع برکسی پوشیده نیست تا جایی که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بر مدیریت و نظارت این فضا تاکید دارندو ازمطالبات اصلی ایشان است.

امام جمعه کبودراهنگ با اشاره به کمرنگ شدن نقش نظارتی خانواده ها در فضای مجازی افزود:به دلیل بسیاری از ویژگی های نوپدید و عدم شناخت دقیق از این فضا باعث شده فضایی کاملاً محرمانه و خصوصی بدون احساس ناظر تا رختخواب فرزندان ما نفوذ کند و با تاسی از سبک زندگی غربی باعث تغییر در ارزش های سنتی خانواده ها شود.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در این نشست با بیان اینکه نگرانی ها در خصوص تاثیرات مخرب فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است بیان کرد:ایجاد آشفتگی در اصلی ترین عنصر جامعه اسلامی یعنی خانواده ها  و کمرنگ کردن نقش والدین رد تربیت فرزندان از مهم ترین آسیب های فضای مجازی است.

وی از افزایش هنجار شکنی در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود:بالا رفتن آمار و جرم  و تشدید آسیب های اجتماعی از تاثیرات مخرب فضای مجازی و عوامل کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه ما محسوب می شود.

مهدوی نقش شورای فرهنگ عمومی در سیاست گذاری و تجزیه و تحلیل از شرایط فرهنگی شهرستان را بسیار مهم خواند و اضافه کرد:تعیین نقاط قوت و ضعف و ارائه راه حل های مناسب از سوی اعضای محترم نقش بسیار مهمی در جریانات فرهنگی کشور و منطقه  و تحقق  اهداف و سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ خواهد داشت.

سرهنگ محمود بداغی فرمانده سپاه شهرستان کبودراهنگ در این جلسه با اشاره به فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد:فضای مجازی همانند تیغ دو لبه ای است که در عصر نوین هم فرصت های خوبی برای پیشرفت فراهم کرده و هم آسیب هایی در بستر خود دارد و شناخت این فرصت ها و آسیب ها نیازمند سواد رسانه ای است.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن در فضای مجازی افزود:دشمن با تمام قوا در عرصه فضای مجازی پای کار آمده است  و اگر مسئولین باور به این  مسئله نداشته باشند افقی روشنی در این فضا متصور نیست.

فرمانده سپاه کبودراهنگ در ادامه به تشریح اقدامات قرارگاه فضای مجازی بسیج  با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت:سال گذشته با توجه به لزوم آموزش و شناخت تهدیدات در بستر فضای مجازی و دغدغه ورود نیروهای انقلابی به فضای مجازی ما بیش از ۴ هزار نفر را در سطح پایگاه های بسیج و مدارس شهرستان آموزش داده ایم.

وی در پایان افزود:قرارگاه فضای مجازی بسیج آمادگی کامل جهت برگزاری دوره ها و کلاس های پیشگیری از آسیب های فضای مجازی درسطح  شهرستان را خواهد داشت.

در پایان این نشست اعضای جلسه به اعلام نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود در خصوص فضای مجازی پرداختند.

 

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71161
  • دیدگاه‌ها برای اعتیاد به فضای مجازی نخستین قدم از تضعیف تفکر انتقادی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.