• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

اطاعت از ولی امر مسلمین باعث یا‌‌‌س دشمنان می شود

  • کد خبر : 24440
  • 11 مهر 1398 - 7:52
اطاعت از ولی امر مسلمین باعث یا‌‌‌س دشمنان می شود

‍ هفتمین مراسم یادواره شهدا مسجدالنبی(ص) در محله قلعه شهر بهار برگزار شد. به گزارش عصر همدان؛ شامگاه گذشته، همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا مراسم یادواره شهداء مسجدالنبی شهر بهار با حضور مسئولان شهرستانی، مسئولان سپاه ناحیه بهار، خانواده های معظم شهداءمسجدالنبی، اعضای محترم شورای شهر و فرمانداری، با همکاری نمازگزاران و […]

‍ هفتمین مراسم یادواره شهدا مسجدالنبی(ص) در محله قلعه شهر بهار برگزار شد.

به گزارش عصر همدان؛ شامگاه گذشته، همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا مراسم یادواره شهداء مسجدالنبی شهر بهار با حضور مسئولان شهرستانی، مسئولان سپاه ناحیه بهار، خانواده های معظم شهداءمسجدالنبی، اعضای محترم شورای شهر و فرمانداری، با همکاری نمازگزاران و هیئت امنای مسجدالنبی قلعه و علاقمندان برگزار شد

سخنران این مراسم حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه شهر بهار، شهیدان را بریده شده از دنیا دانست و گفت: شهدا با شهادت خود از همه چیز دل بریدند و رفتند، ماهم اگر فقط دعا کنیم تا شهید شویم سعادتمند نمیشویم چرا که منتظر شهادت آداب واصولی دارد.

امام جمعه شهر بهار ادامه داد: منتظر شهادت باید به تمام معنا امام زمانش را بشناسد و منتظر امام زمانش باشد و به وظایف منتظر عمل کند، منتظر باید آگاه به اوضاع جامعه و امام شناس بوده و زیر بیرق رهبری باشد.

وی اظهار داشت: اطاعت از ولی فقیه، مطیع محض ولایت فقیه بودن و تنها نگذاشتن ولی امر مسلمین به معنای مأیوس کردن دشمنان اسلام است؛ چرا که شیعه بودن فقط به نام نیست بلکه شیعه علی علیه السلام باید اسلام شناس و وقت شناس باشد و ثبات عقیده داشته باشد؛ اگر در این حال حتی در رختخواب هم بمیریم شهید می شویم.

حجت الاسلام ارزنده همچنین اظهار داشت: کسانی که به عهد و پیمان خود پایبندند به شهادت میرسند، عده ای منتظر هستند که به شهدا ملحق شوند ولی این به شرط آن است که بر عهد و پیمان خود باقی بمانند و شهید شوند، هیچ تضمینی برای عاقبت بخیری نیست چرا که شاید تمام عمر در مسیری «خیر یا شر» باشند ولی در لحظات آخر منقلب شود و سرنوشتش عوض شود، باید راضی به مصلحت امر خدا باشیم.

در ادامه نوای ذاکرین اهل بیت علیه السلام عطر و بویی شهدایی به مراسم داد و همچنین گروه همخوانی مرآت نیز به اجرای زنده سرود پرداختند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=24440
  • دیدگاه‌ها برای اطاعت از ولی امر مسلمین باعث یا‌‌‌س دشمنان می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.