• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
2

اشعار و قصه های کهن ایرانی به کمک تئاتر به کودکان آموزش داده شود

  • کد خبر : 156590
  • 04 تیر 1401 - 20:12
اشعار و قصه های کهن ایرانی به کمک تئاتر به کودکان آموزش داده شود

کاظم نظری با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در همدان مورد استقبال زیادی قرارگرفته و توانسته است کودکان و نوجوانان زیادی را به همراه خانواده هایشان به خود جذب نماید. کاظم نظری ، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با حضور در بیست هفتمین جشنواره بین […]

کاظم نظری با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در همدان مورد استقبال زیادی قرارگرفته و توانسته است کودکان و نوجوانان زیادی را به همراه خانواده هایشان به خود جذب نماید.

کاظم نظری ، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با حضور در بیست هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران _ همدان در گفتگو با میلادطهماسبی خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: بیست هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران در همدان با عنوان پرواز پروانه های خیال با هدف ایجاد شور، نشاط و خلاقیت در کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است که با توجه به شرایط بعد از کرونا، امید است باعث فعالیت دوباره این نسل باشد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در همدان مورد استقبال زیادی قرارگرفته و توانسته است کودکان و نوجوانان زیادی را به همراه خانواده هایشان به خود جذب نماید.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره اهمیت تئاتر و آموزش مفاهیم به واسطه آن برای کودکان گفت: تاثیر یادگیری آموزش به واسطه اجرای تئاتر که یک نمایش زنده است بسیار مفید و تاثیر گذار خواهد بود چنانچه در کشور های پیشرفته از طریق تئاتر به آموزش مفاهیم اخلاقی، انسانی و حتی علوم می پردازند.

وی افزود: تئاتر کودک و نوجوان در رشد و اعطلای ذهن کودکان خیلی موثر است و می تواند به آنان شخصیت و قدرت عمل بدهد و خلاقیتشان را افزایش دهد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: بسیاری از قصه ها و شعرهای ایرانی و همچنین مفاهیم آموزشی نظیر ریاضی که در کتاب های درسی مدارس تدریس می شود می تواند به صورت نمایش با کمک معلمان پرورشی که در حوزه تئاتر کار کرده اند، به کودکان آموزش داده شود.

کاظمی عنوان کرد: اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه در کنار وزارت آموزش و پرورش بوده است و کمک خواهیم کرد تا این اتفاق رقم بخورد و هنرهای نمایشی در خود مدارس اجرا داشته باشند.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=156590
  • دیدگاه‌ها برای اشعار و قصه های کهن ایرانی به کمک تئاتر به کودکان آموزش داده شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.