• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

استاندارد ، افکار عمومی را بخاطر عملکرد ضعیف در طرح نهضت ملی مسکن قانع کند/ لزوم معرفی افرادی که در مسیر مسکن ملی سنگ‌اندازی کردند

  • کد خبر : 182188
  • 31 فروردین 1402 - 9:22
استاندارد ، افکار عمومی را بخاطر عملکرد ضعیف در طرح نهضت ملی مسکن قانع کند/ لزوم معرفی افرادی که در مسیر مسکن ملی سنگ‌اندازی کردند

انتخاب زمین برای طرح نهضت ملی مسکن پس از ۱۸ ماه از عمر مدیریتی استاندارد همدان و شادی و جشن گرفتن استاندارد ی برای این مسئله نشان از عقب ماندگی مدیریتی در استان دارد اما مسئولان مربوطه باید بدانند جامعه به شکل دیگری این شادی و شعف آن ها را قضاوت می کند! به گزارش […]

انتخاب زمین برای طرح نهضت ملی مسکن پس از ۱۸ ماه از عمر مدیریتی استاندارد همدان و شادی و جشن گرفتن استاندارد ی برای این مسئله نشان از عقب ماندگی مدیریتی در استان دارد اما مسئولان مربوطه باید بدانند جامعه به شکل دیگری این شادی و شعف آن ها را قضاوت می کند!

به گزارش عصر همدان؛ هفته گذشته بود که رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن با انتقاد از عملکرد ۱۰ مدیر  کم کار در بحث نهضت ملی مسکن، وزرای کشور و راه و شهر‌سازی را موظف کرد تا به بررسی علل عملکرد ضعیف مدیران بپردازند.

با انتشار لیست ۱۰ استان، نام استان همدان نیز در این آمار به چشم میخورد که البته برای مردم جای تعجب نداشت، اما استاندارد ی همدان چندروز قبل از انتقاد رئیس جمهور، اخباری مبنی بر «خبر خوشی در راه است» را در فضای مجازی منتشر کرد که البته نشان دهنده اطلاع مدیران ارشد استان از کسب رتبه بسیار ضعیف در بحث طرح نهضت ملی مسکن دارد.

پس از سخنان رئیس جمهور، استاندارد همدان خبر تأمین ۱۴۰ هکتار زمین برای این طرح را رسانه ای کرد و البته در اقدامی تعجب برانگیز، برای دفاع از عملکرد خود گفت: برخی‌ها برای اجرای طرح های مسکن همدان سنگ اندازی می کنند!

با توجه به سخنان استاندارد همدان، چند سوال مطرح می شود؛ اول اینکه مگر وظیفه هر استاندارد در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین نیست؟ پس چرا این موضوع پس از کش و قوس های فراوان بالاخره پس از حدود ۱۸ ماه از گذشت عمر مدیریتی شما، با تیتر پررنگ ((خبر خوشی در راه است)) مشخص شد! قطعا جامعه ای که چشم انتظار صاحب خانه شدن هستند با پاسخ شما که عده ای را مقصر دانستید قانع نمی‌شوند.

سوال دوم این که چرا زودتر همین افرادی را که به سنگ‌اندازی متهم کردید معرفی نکرده اید تا افکار عمومی اعتماد خود نسبت به دولت را از دست ندهند؟

با توجه به صحبت شما اگر عده ای می‌توانند در مسیر طرح نهضت ملی مسکن سنگ اندازی کنند پس چه کسی می‌تواند در مقابل زیاده خواهی‌ها و عاملان سنگ اندازی بایستد؟

و سوال سوم آن است که مگر ۱۴۰ هکتار زمینی که هم اکنون انتخاب شده است از قبل در اختیار دولت نبود؟ چرا تا کنون برای انتخاب این زمین تاخیر صورت گرفته است؟ درحالی که از ماه ها قبل قابل استفاده نبودن زمین‌های  شورین به علت داشتن معارضین متعدد مشخص شده بود.

به گفته سعید حاجی بابایی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان، این اراضی از گذشته دارای مالکیت دولتی بوده است و استاندارد باید علت عدم بهره‌گیری از این اراضی در طول دو سال گذشته را بیان کند.

این کارشناس حوزه مسکن، معتقد است که  برخی از مدیران در خصوص طرح جامع شهری آدرس غلط به مردم می‌دهند و تمام مشکلات همدان در حوزه قیمت مسکن، اجاره‌بها، تامین زمین و غیره را به طرح جامع گره زده‌اند.

وجود دلالان در حوزه مسکن، باعث افزایش بدون ترمز اجاره‌بها و قیمت زمین شده است و با نزدیک شدن به ایام تابستان و فصل جابجایی مستأجران، مشکلات در این حوزه بیش از پیش به چشم می‌آید و هنوز مستأجران امیدی برای صاحب خانه شدن ندارند.

امروز مشکل اساسی استان همدان بحث مسکن است که بخاطر بی توجهی مسؤلین زیربط هنوز کلنگی برای آن بر زمین نخورده و کاری جز برگزاری جلسات و مصاحبه های رپرتاژی از آن ندیده‌ایم.

انتخاب زمین برای طرح نهضت ملی مسکن پس از ۱۸ ماه از عمر مدیریتی استاندارد همدان و شادی و جشن گرفتن استاندارد ی برای این مسئله نشان از عقب ماندگی مدیریتی در استان دارد اما مسئولین مربوطه باید بدانند جامعه به شکل دیگری این شادی و شعف آن ها را قضاوت می کند.

امید است مراحل ساخت مسکن ملی، سریع پیش رود تا عقب ماندگی ها در چندین ماه گذشته جبران شود، چرا که انتخاب نهایی زمین پس از ۱۸ ماه شق القمر نیست!

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=182188
  • دیدگاه‌ها برای استاندارد ، افکار عمومی را بخاطر عملکرد ضعیف در طرح نهضت ملی مسکن قانع کند/ لزوم معرفی افرادی که در مسیر مسکن ملی سنگ‌اندازی کردند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.