• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
9
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

اساس کار کنگره، الگوسازی شهدای استان است

  • کد خبر : 189967
  • 21 تیر 1402 - 13:30
اساس کار کنگره، الگوسازی شهدای استان است
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: اساس کار دومین کنگره ملی هشت هزار شهید والامقام همدان، معرفی و الگوسازی شهدای استان است.

به گزارش عصر همدان؛ سردار مظاهر مجیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱ سال پیش کنگره اول به‌صورت فاخر برگزار شد و سردار آزادی و شهید حاج حسین همدانی در آن کنگره زحمات زیادی کشیدند که همین موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند تا تلاش کنیم دومین کنگره در سطحی مطلوب برگزار شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس دستاورد بزرگ کنگره اول بود، افزود: رسالت ما امروز خیلی سنگین‌تر است، چون روز به روز شهدای بیشتری تقدیم می‌کنیم.

سردار مجیدی با بیان اینکه اساس کار کنگره در راستای معرفی و الگوسازی شهدای استان است، تصریح کرد: بخشی از کار کنگره اجرایی و فیزیکی است، اما بخش مهم کار، معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز است که نیاز شدیدی به شهدا دارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه رسانه در عرصه معرفی فرهنگ ناب دفاع مقدس نقش مهمی بر دوش دارد، عنوان کرد: کنگره دوم را باید به سمتی ببریم که اثربخشی آن در جامعه دیده شود.

وی یادآور شد: زندگی هر کدام از هشت هزار شهید گرانقدر استان همدان را که مطالعه می‌کنیم، دنیایی از معنویت و ایثارگری می‌بینم. امروز لازم است طبق فرموده مقام معظم رهبری زندگی مقتدرانه شهدا را معرفی کنیم.

سردار مجیدی با بیان اینکه معرفی هشت هزار شهید استان همدان یک تکلیف است، افزود: تصمیمات اصلی کنگره در شورای سیاست‌گذاری اتخاذ می‌شود که ریاست آن را نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان بر عهده دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه لازم است تا مردم را بیشتر درگیر کنگره دوم کنیم، اذعان کرد: در حوزه دانشگاه، دانش‌آموزی و اقشار مختلف اقدامات مهمی صورت گرفته و تا پایان کنگره هم انجام خواهد شد که بیشتر محوریت خدمت‌رسانی دارد.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی کنگره از ۲۳ کمیته تشکیل شده که مدیران کل ادارات، روسای کمیته‌ها هستند و رئیس این ستاد هم استاندارد همدان است. با مساعدت استاندارد جلسات ستاد هفتگی برگزار می‌شود تا کارهای اجرایی با انسجام پیش برود.

سردار مجیدی با بیان اینکه زمینه برای کارهای هنری در دومین کنگره فراهم شده، افزود: برای قدردانی ویژه از خانواده معظم شهدا در دومین کنگره خیلی فکر شد. قرار بر این شد امسال در سرکشی از خانواده معظم شهدا، نشان “سرو” به این عزیزان اهدا شود. نکته مهم اینکه طراحی نشان سرو کار سنگینی بود.

سردار مجیدی در همین باره اظهار کرد: اهدای نشان سرو با سرکشی از خانواده‌ گرانقدر چند شهیدی از جمله شهیدان بهادربیگی، حق‌گویان، و تیموری انجام شد و تا پایان کنگره ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در حوزه ایثار و شهادت موضوعات و سوژه‌های زیادی هستند که بتوان روی آنها کار کرد، تاکید کرد: هشت هزار شهید استان سمبل کار هستند و هدف‌گذاری‌های کنگره برای انجام اقدامات مختلف، مضربی از عدد هشت به نیت شهدا در نظر گرفته شده است.

وی گفت: روی ۱۵ موضوع هدف‌گذاری کردیم که همگی حاصل شد. ۱۴ هزار بار ختم قرآن در طول ماه مبارک رمضان صورت گرفت. ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی هشت هزار ویزیت رایگان را انجام خواهد داد که سه هزار مورد انجام شده و بقیه تا پایان کنگره صورت می‌گیرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نباید کنگره را تنها به برگزاری یک مراسم معطوف کنیم، خاطرنشان کرد: ابتدای امسال تعریف شد که هشت هزار نفر را راهی اردوهای راهیان نور کنیم که بدون تردید برکات فراوانی خواهد داشت. همچنین دو هزار یادواره با محوریت دانش‌آموزی تدارک دیده شد که اثرات معنوی زیادی دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به برنامه “خلاق‌شو” اشاره کرد و گفت: اقدامات خوب و خلاقانه‌ای در حوزه دانشگاه صورت گرفته که تحسین‌برانگیز است.

وی به نمایش میدانی فصل شیدایی اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش، به صدر اسلام تا دفاع‌مقدس و ظهور می‌پردازد و هر شب هشت هزار نفر به مدت ۱۵ شب به تماشای این برنامه می‌نشینند.

سردار مجیدی اضافه کرد: در همان شب‌ها، سعی شده که شهرستان‌ها هم سهمی داشته باشند و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مردم بتوانند از سراسر استان از این برنامه و اجرا استفاده کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: برگزاری اجلاسیه در مهرماه، مهمترین برنامه کنگره است. برای برگزاری اجلاسیه چهار تا ۶ روز پیش‌بینی شده و دنبال برنامه‌ریزی برای حضور مدعوین و میهمانان این اجلاسیه هستیم.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189967
  • دیدگاه‌ها برای اساس کار کنگره، الگوسازی شهدای استان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.