• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

اساسی ترین چالش ها و مشکلات استارتاپ های استانی

  • کد خبر : 174308
  • 13 دی 1401 - 12:01
اساسی ترین چالش ها و مشکلات استارتاپ های استانی

وجود مشکلات در فضای استارتاپی که فضایی در حال رشد است کاملاًًً طبیعی بوده و نباید به آن ها به دید مانعی برای پیشرفت در حوزه های استارتاپی نگاه شود، بلکه باید برای حل این مشکلات و یا عبور از آن ها راه حل پیدا شود تا هم کسب و کارها و هم استارتاپ های […]

وجود مشکلات در فضای استارتاپی که فضایی در حال رشد است کاملاًًً طبیعی بوده و نباید به آن ها به دید مانعی برای پیشرفت در حوزه های استارتاپی نگاه شود، بلکه باید برای حل این مشکلات و یا عبور از آن ها راه حل پیدا شود تا هم کسب و کارها و هم استارتاپ های قدیمی تر و با تجربه تر از آن ها بهره برده و به هدف های فرامنطقه ای خود که یکی از آن ها گسترش حوزه کسب و کار است نزدیک تر شوند.

به گزارش عصر همدان؛ با یافتن راه حل برای کسب و کارهای جدید و نوپا بستر فعالیت مهیاتر می شود. حل این مشکلات نیازمند همت بخش های خصوصی، نهاد های دولتی و تلاش عمومی و مردمی می باشد. البته پیش از حل هر مشکلی باید از وجود آن اطلاع پیدا کرد و ریشه و علل به وجود آمدن آن را شناسایی کرد. در تحقیقات و بررسی های صورت گرفته این نکته مشخص شده که چالش ها و مشکلات موجود در فضای استارتاپ ها در بیشتر استان های کشور یکسان هستند. در استان ما نیز چالش ها و مشکلاتی برای استارتاپ های بومی مطرح هستند که باعث جلوگیری از رشد و پیشرفت بسیاری از فرصت ها شده اند. در مراجعه خبرنگار ما و مصاحبه با چند استارتاپ فعال در استان، مسائلی را مطرح شده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. اولین گفتگوی خبرنگار ما با مدیر یک شرکت فعال در حوزه حمل و نقل استان است که وی از قوانین قدیمی و دست و پاگیری که شهرداری و شورای شهر برای آنان وضع نموده اند و متناسب با شرایط و فضای رقابتی کسب و کار امروزی نیستند ابراز ناخرسندی کرده و حتی فراتر از آن بیان داشتند که این قوانین هر لحظه آنان را بسوی ورشکستگی سوق میدهند. همچنین حضور شرکت هایی همانند اسنپ و تپسی عرصه رقابت را برای شرکت های حمل و نقل بومی استان سخت تر کرده است. این مسئله تاثیر زیادی بر بخش اعظمی از بدنه رانندگان تاکسی استان داشته و باعث ایجاد نارضایتی های گسترده شده است. دومین گفتگوی ما با یک فروشگاه شناخته شده فروش آنلاین مواد غذایی است که شعبه آن بصورت حضوری نیز به همشهریان استان خدمات ارائه میدهد. مدیر این شرکت از برخی شعب بانکی استان گلایه مند بوده و از عدم حمایت آن ها با وجود تضامین معتبر و کافی جهت ایحاد حساب سرمایه در گردش فعال و حمایت مالی متناسب با روند رو به رشد تورمی اقتصاد سخن گفت. وی اظهار داشت در یک فقره که اقدام به تشکیل پرونده و ارائه تضامین معتبر و به روز و کافی نموده بود متاسفانه با کارشکنی های یک شعبه بانک نتوانسته است تسهیلاتی به مبلغ ۸ میلیارد تومن را دریافت نماید. و این امر ضرر سنگین و جبران ناپذیری را به فروشگاه وی تحمیل کرده و موجبات ورشکستگی آنان را فراهم آورده است. وی ناچارا اقدام به تعدیل نیروهای خود نموده است. مصاحبه دیگر خبرنگار ما با یک شرکت ارائه خدمات تفریحی و توریستی فعال در سطح استان است.این شرکت نیز از چالش ها و کارشکنی ها و عدم حمایت مناسب مسولین در سطح استان برایمان نقل قول کرد. از ناب ترین پروژه استارتاپی که این شرکت اقدام به راه اندازی زیرساخت و بستر آن نموده است پروژه ارائه خدمات پزشکی بصورت آنلاین میباشد که بیشتر برای جذب و تسهیل ارائه خدمات به گردشگران خارجی که نیاز به خدمات پزشکی دارند هدفگذاری شده است. این شرکت با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان استان نسبت به این موضوع رقبت از خود نشان نداده، بیان داشت در صورت راه اندازی و به ثمر رسیدن این پروژه؛ قادر به جذب سرمایه و توریست و ایجاد گردش مالی بالایی برای اقتصاد استان هستند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174308
  • دیدگاه‌ها برای اساسی ترین چالش ها و مشکلات استارتاپ های استانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.