• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
1

از نامشخص بودن فعالیت امامزاده احمد اسدآباد تا بازار داغ دعانویس!/متولیان امر پاسخ دهند

  • کد خبر : 154682
  • 16 خرداد 1401 - 14:25
از نامشخص بودن فعالیت امامزاده احمد اسدآباد تا بازار داغ دعانویس!/متولیان امر پاسخ دهند

امامزاده احمد، یکی از بقاع متبرکه و مکان‌های معنوی شهر اسدآباد است که متأسفانه درب آن برای ایجاد ارتباطی دلی و معنوی مردم در هر زمانی باز نیست و البته ساعت بازگشایی آن هم مشخص نیست این درحالی است که در همجواری این امامزاده یک رمال دعانویس بازارش داغ تر و ساعت کار و تعطیلی […]

امامزاده احمد، یکی از بقاع متبرکه و مکان‌های معنوی شهر اسدآباد است که متأسفانه درب آن برای ایجاد ارتباطی دلی و معنوی مردم در هر زمانی باز نیست و البته ساعت بازگشایی آن هم مشخص نیست این درحالی است که در همجواری این امامزاده یک رمال دعانویس بازارش داغ تر و ساعت کار و تعطیلی اش مشخص است!

به گزارش عصرهمدان؛ مقبره امامزادگان و زیارت آنان از دیرباز به عنوان مأمنی امن برای توسل جستن و صیقل روح و جسم است که می توان از آن بهره برد.

یکی از این امامزادگان در محله سیدان به نام امامزاده احمد معروف امامزاده سیدان است که با قرار گرفتن در همجواری بنای یادبود سیدجمال، مسجد امام رضا(ع) و البته قرار داشتن آن در مسیر چند اداره مانند جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و …به عنوان یکی از مکانهای رشد و تعالی فرهنگی به شمار می رود.

در ایام مبارک دهه کرامت و روز ولادت حضرت معصومه(س) سری به این امامزاده زدیم تا از حال و هوای این مکان معنوی و حضور مردم گزارشی بگیریم که متأسفانه با بسته بودن درب آن مواجه شدیم، البته تعدادی از بانوان پشت درب بسته، و محوطه امامزاده در حال خواندن دعا و توسل به این امامزاده بودند.

از سوی هیأت امنای این امامزاده بر دیواره آن تابلویی نصب شده و نوشته”جهت رفاه زائران درب امامزاده صبح از ساعت لغایت بعدازظهر از ساعت باز می باشد” این درحالی است که زمان در این تابلو نامشخص و درج نشده است.

آن طرف تر در همجواری امامزاده یک رمال و دعانویس بازاری باز کرده و با نوشتن چند خط دعا ادعای کارگشایی مردم را دارد! البته گویا نظم در این رمال خانه بیشتر از این بقعه متبرکه و امامزاده است، چرا که هم ساعت کارش هم روز تعطیلی‌اش مشخص است.

حال در این روزگاری که دشمن همواره با استفاده سوء از حس معنویت افراد به دنبال طرح و اجرای برنامه‌های مختلف و ضربه زدن به اصل دین و فلسفه زیارت بقاع متبرکه است، آیا بسته بودن چنین مکان معنوی در هر زمان از روز درست است؟ آیا مردم باید برای توسل جستن از این امامزادگان تنها به ساعتی که معین می‌شود پا در این امکان معنوی بگذارند؟!

آیا نباید حداقل برنامه ای در ایام و مناسبتهای ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) در این مکان معنوی انجام شود و پایلوت کارهای فرهنگی شود؟

مگر غیر از این است در این دورانی که آسیب های اجتماعی رو به رشد است و این امامزادگان به عنوان پل ارتباطی در گذشته و حال و آینده و برای رشد و تعالی فرهنگ در جامعه اثربخش هستند؟

در این دورانی که آسیب اجتماعی از در و دیوار این شهر بالا رفته و نوجوانان وجوانان و حتی قشر بانوان همچون مردابی به دورن خود می‌کشد، انتظار می رود متولیان امامزادگان و امور فرهنگی با برنامه‌ریزی مدون و معین موجبات رونق این اماکن معنوی را فراهم کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=154682
  • دیدگاه‌ها برای از نامشخص بودن فعالیت امامزاده احمد اسدآباد تا بازار داغ دعانویس!/متولیان امر پاسخ دهند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.