• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
9
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

از سکوت سازمان ملل تا فریاد ملت‌ها

  • کد خبر : 203872
  • 21 آبان 1402 - 8:05
از سکوت سازمان ملل تا فریاد ملت‌ها
هجوم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر مردم غزه صدای همه وجدان‌های بیدار در سراسر جهان را دَرآورده است اما سازمان ملل آنقدر قدرت ندارد که بتواند جلوی این هجوم ناجوانمردانه را گرفته و از مظلومین واقعی در این جهان حمایت کند‌.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» با گذشت یک ماه و ۶ روز از عملیات طوفان‌الاقصی و دستاورد بزرگ مردم مظلوم فلسطین در شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی، این مردم با آنکه صبح و شب از موشک‌های رژیم صهیونیستی در امان نیستند اما از ضرباتی که به دشمن ۷۵ ساله خود زده‌اند خوشحالند.

اما در این میان شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر از مردم مظلوم نوار غزه که نیمی از آن‌ها کودکان و زنان هستند موجب شد تا مردم جهان از کشورهای عربی و اسلامی گرفته تا اروپایی و غربی، یک‌صدا نام فلسطین را بر زبان بیاورند و با آن‌ها ابراز همدردی کنند.

خواسته این مردم آتش‌بس و تمام شدن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم غزه است اما آیا سازمان ملل نیز چنین تقاضایی از رژیم اشغالگر اسرائیل دارد؟

سازمان ملل که ادعای جلوگیری از جنگ در سراسر جهان را دارد توانایی صدور یک قطعنامه برای جنگ اخیر را ندارد و آمریکا به راحتی قطعنامه‌های آن را وتو کرده است.

در چنین وضعیتی رسانه‌های جهان تا حدودی برای نشان دادن مظلومیت مردم غزه وارد عمل شده‌اند اما بازهم ساختارهایی که تحت سلطه صهیونیست‌ها و دوستداران آن است از این فعالیت‌ها جلوگیری می‌کنند و سعی بر مظلوم نشان دادن رژیم ظالم صهیونیستی دارند.

در روزهای اخیر شاهد حمایت واقعی حزب‌الله، یمن و برخی از کشورهای اسلامی و عربی از فلسطینیان بوده‌ایم اما باید دید سازمان ملل بالاخره چه زمانی فریاد مردم غزه را خواهد شنید؟

در خصوص عملیات طوفان‌الاقصی و اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی گفتگویی داشتیم با کارشناس مسائل سیاسی که در ادامه می‌خوانید.

لزوم بررسی اتفاقات پیش‌از طوفان‌الاقصی در فلسطین اشغالی

جمشید سیاح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی کاملا طراحی شده و به موقع صورت گرفت گفت: در دوسال اخیر مردم فلسطین بیشتر از هر زمان دیگر تحت فشار رژیم غاصب صهیونیستی بودند تا حدی که حدود ۶ هزار نفر از مردم فلسطین به اسارت آن‌ها درآمدند.

 

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در این سال‌ها نقاط کرانه باختری را تا حدی تجزیه کردند که حدود ۲۰۰ روستا شده است افزود: آن‌ها در اطراف این روستاها پادگان تأسیس کردند و مردم آن‌جا در بدترین وضعیت بهداشتی،درمانی، امکاناتی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سازمان ملل در بازرسی از این مناطق اعلام کرد بیش از ۷۰۵ بازرسی در این مناطق وجود دارد که عملا ورود و خروج مردم فلسطین از نقطه‌ای به نقطه دیگر را تحت نظر دارند.

سیاح با تاکید بر اینکه امروز رسانه‌ها به اتفاقات قبل از عملیات طوفان‌الاقصی اشاره ای ندارند تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، رژیم کودک‌کش صهیونیستی در انتهای ماه اکتبر قصد حمله همه‌جانبه به غزه را داشت و بارها به مسجد الاقصی بی‌احترامی کرده بود اما پیش‌دستی حماس باعث شد رژیم صهیونیستی غافلگیر شود.

وی با انتقاد از فضای رسانه‌ای گفت: متأسفانه اخبار و اطلاعات در این خصوص به خوبی منعکس نمی‌شود و روایت قبل از عملیات طوفان‌الاقصی و اتفاقاتی که در منطقه فلسطین اشغالی رخ داد قابل بررسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حماس به خوبی توانسته است با جنگ ترکیبی مقابل رژیم صهیونیستی بایستند افزود: آن‌ها در ابتدا دوربین‌ها و سیستم جاسوسی اسرائیل را فلج کردند و در هیچ‌یک از عملیات‌های خود از تلفن همراه استفاده نکردند و همین مسئله باعث موفقیت آن‌ها شده است.

سیاح با تاکید براینکه امروز باید رسانه‌ها پای کار باشند و در خصوص حقوق بین‌الملل فعالیت کنند تصریح کرد: سازمان ملل در جنگ اکراین کشته‌سازی می‌کرد اما در این ایام نگاهی که به غزه دارد کاملا متفاوت است و چشم خود را روی شهدای غزه که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند بسته است.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی خودباوری را در مردم فلسطین تزریق کرد ادامه داد: با وجود اینکه مردم غزه و فلسطین خانواده‌های خود را در راه مقاومت تقدیم می‌کنند و کودکانشان شهید می‌شوند اما بابت این عملیات خوشحال هستند و همگرایی بین آن‌ها بیشتر شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به اینکه سیدحسن‌نصرالله همه را غافلگیر می‌کند گفت: او با خطاب قرار دادن آمریکا در سخنرانی‌های خود به خوبی عملیات روانی را اجرا کرد و کار ارزشمندی بود که موجب بازدارندگی شد.

انسان‌‌رسانه‌ها در قلب لندن حامی مردم فلسطین هستند

یک کارشناس رسانه نیز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص سیاست‌ رسانه‌های رسمی و وابسته به دولت‌ها و رسانه‌های غیر رسمی وابسته به مردم گفت: امروز افکار عمومی در دنیا نسل‌کشی در غزه را محکوم می‌کنند و انسان‌رسانه‌ها واقعیت‌های جنگی که رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین تحمیل کرده را بیان می‌کنند.

 

امیرحسین حسینی‌ با بیان اینکه رسانه‌های جریان سلطه با روایت جنگ غزه و رژیم صهیونسیتی از تاریخ ۷ اکتبر در تلاش هستند حماس را آغازگر جنگ نشان دهند افزود: این رسانه‌ها که توسط سرمایه‌داران صهیونیستی اداره می‌شوند از ترفندهای رسانه‌ای نظیر تحریف، دروغ، پاره حقیقت‌گویی، شایعه و روایت از پله دوم استفاده می‌کنند تا حمایت‌های ۷۵ ساله خود را در فلسطین کتمان کنند.

وی با اشاره به اینکه در طرف دیگر رسانه‌های رسمی جریان سلطه، انسان‌ رسانه‌ها و رسانه‌های جایگزین با محوریت شبکه‌های اجتماعی در مناطق مختلف جهان فعال هستند تصریح کرد: انسان‌رسانه‌ها حتی در قلب انگلستان و آمریکا با محکوم کردن کشتار کودکان و زنان غزه یک‌صدا از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: در سطح منطقه باید سیاست رسانه‌ای درستی توسط کشورهای اسلامی اتخاذ شود؛ هرچند یک جریان رسانه‌ای ضد جریان نظام سلطه در منطقه شکل گرفته است اما کافی نیست و ضرورت دارد یک جبهه رسانه‌ای واحد در منطقه علیه سیاست های رژیم غاصب صهیونیستی شکل بگیرد.

حسینی‌ با تاکید براینکه شبکه‌های خبری نظیر الجزیره و پرس‌ تی‌وی تنها بخش کوچکی از ظرفیت رسانه‌ای منطقه در مقابل جبهه‌ رسانه‌ای نظام سلطه است خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشورهای مسلمان می‌توانند علاوه بر داشتن یک سپاه منطقه‌ای یک جریان قوی و مسلط رسانه‌ای نیز داشته باشند.

وی به نقش مکمل میدان، دیپلماسی و رسانه اشاره کرد و گفت: شاید در نگاه اول نقش میدان بسیار برجسته باشد اما در این جنگ نقش رسانه، شکل دادن و تبیین افکار عمومی جهانیان بسیار پررنگ است به طوری که حمایت مردم کشورهای غربی از مردم فلسطین به کمک همین رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های مجازی است.

این کارشناس رسانه در پایان با بیان اینکه اسرائیل در عرصه میدان، ضربه غیر قابل ترمیم خورد که در نقش رسانه و جهت‌گیری افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی آثار و برکات زیادی دارد عنوان کرد: این آثار نظیر ناتوانی دولت‌ها در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی شکل‌گیری تصویر منفی از سردمداران رژیم صهیونیستی و غرب در افکار عمومی و زیر سوال رفتن شکست ناپذیر بودن ارتش اسرائیل در اذهان صهیونیست‌ها است.

از سکوت سازمان ملل تا فریاد ملت‌ها

هجوم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر مردم غزه صدای همه وجدان‌های بیدار در سراسر جهان را دَرآورده است اما سازمان ملل آنقدر قدرت ندارد که بتواند جلوی این هجوم ناجوانمردانه را بگیرد و از مظلومین واقعی در این جهان حمایت کند‌.

در این جنگ حق و باطل چیزی که بیشتر نمایان شد ناتوانی و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است به طوری که ملت‌های آزادی‌خواه دریافتند که سازمان ملل متحد یک پشتوانه بین‌المللی برای کشورهای ظالم و صاحب قدرت است.

انتهای خبر/ سع

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203872
  • دیدگاه‌ها برای از سکوت سازمان ملل تا فریاد ملت‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.