• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
0

از انتقاد رئیس علوم پزشکی برای عدم رعایت فاصله‌گذاری مسئولان تا هشدار به برگزارکنندگان عروسی

  • کد خبر : 69824
  • 18 خرداد 1399 - 13:16
از انتقاد رئیس علوم پزشکی برای عدم رعایت فاصله‌گذاری مسئولان تا هشدار به برگزارکنندگان عروسی

فرماندار شهرستان اسدآباد با هشدار به آرایشگاه‌های زنانه، گل فروشی‌ها، نوازندگان ارگ و واحدهای صنفی که برای برگزاری مراسم وسایل کرایه می دهند، گفت: برگزاری مراسمات عروسی در منازل ممنوع است و در صورت برگزاری، نه تنها با صاحبان عروسی بلکه با آرایشگاه زنانه، گل فروشی ها هم برخورد و وسایل آنان را ضبط خواهیم […]

فرماندار شهرستان اسدآباد با هشدار به آرایشگاه‌های زنانه، گل فروشی‌ها، نوازندگان ارگ و واحدهای صنفی که برای برگزاری مراسم وسایل کرایه می دهند، گفت: برگزاری مراسمات عروسی در منازل ممنوع است و در صورت برگزاری، نه تنها با صاحبان عروسی بلکه با آرایشگاه زنانه، گل فروشی ها هم برخورد و وسایل آنان را ضبط خواهیم کرد.

به گزارش عصر همدان؛ حدود چهار هفته از اعلام وضعیت سفید کرونا در اسدآباد به عنوان تنها شهرستان استان همدان نمی‌گذرد که با عدم رعایت پروتکل بهداشتی، برگزاری مراسمات ختم اموات، نوعیدها، عروسی ها و ازدحام جمعیت در بهشت زهرای این شهرستان بار دیگر کارت زرد کرونایی گرفت که به همین دلیل ستاد پیشگیری از کووید ۱۹ در شهرستان فعال شد تا تصمیماتی در راستای پیشگیری و مقابله ای با کرونا اتخاذ کند.

جلسه این ستاد با انتقاد رئیس علوم پزشکی اسدآباد برای نشستن اعضا در دور میز جلسه همراه بود شروع شد.

مجید درویشی فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه اسدآباد وضعیت سفید را به دلیل افزایش سفرها، برگزاری مراسمات عروسی و ختم اموات، عدم رعایت پروتکل بهداشتی و بی توجهی مردم رد کرده و وارد وضعیت زرد شده، اظهار کرد: متأسفانه تصور مردم با اعلام وضعیت سفید بر آن بوده که خطر کرونا رفع شده، در حالی که وضعیت سبز بی‌خطرتر است.

نظارت بر اصناف برای رعایت پروتکل ها نباید فراموش شود

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم اقتصاد و محل کسب درآمد مردم را تعطیل کنیم، گفت: باید اصناف با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند البته نظارت بر آن ها نباید به فراموشی سپرده شود.

درویشی با بیان اینکه سلامتی جامعه برای ما مهم است،گفت: در حال حاضر کرونا در کنار ماست و تا زمانی که هست باید بهداشت را رعایت کنیم.

وی خطاب به رئیس اتاق اصناف، گفت: باید از فعالیت تالارها و رستوران ها و برگزاری هرگونه مراسم تا شرایط رفع کرونا جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد با هشدار به آرایشگاه‌های زنانه، گل فروشی‌ها، نوازدگان ارگ و واحدهای صنفی که برای برگزاری مراسم وسایل کرایه می دهند، گفت: برگزاری مراسمات عروسی در منازل ممنوع است و در صورت برگزاری نه تنها با صاحبان عروسی بلکه با آرایشگاه زنانه، گل فروشی ها هم برخورد و وسایل آنان را ضبط خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی موظف است که ماشین های عروس که در سطح شهر و یا مقابل گل فروشی ها هستند را توقیف کند.

درویشی با بیان اینکه مراسمات عقد تنها با حضور ده نفر امکان پذیر است و در غیر این صورت نباید برگزار شود، گفت: دفترخانه های ازدواج هم در زمان قرائت خطبه عقد زوجین باید به آنان متذکر شوند که از برگزاری مراسمات عروسی تا رفع شرایط کرونا خودداری کنند.

مردم از پذیرش مهمان و مهمانی رفتن پرهیز کنند

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه نماز جمعه تا اول تیرماه در اسدآباد برگزار نخواهد شد، افزود: نماز جماعت در ادارات تعطیل و در مساجد شهر و روستا تنها با رعایت پروتکل بهداشتی امکان برگزاری دارند.

وی با اشاره به اینکه روز بازارها فعالیت خود را ادامه دهند، تاکید کرد: البته باید روز بازارها رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را مدنظر قرار دهند و افراد از ماسک استفاده کنند.

درویشی با بیان اینکه ما آسیب اصلی کرونا را از سفرهای اخیر به شهرستان دیده ایم، گفت: مردم از پذیرش مهمان و مهمانی رفتن پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر اجباری بودن ماسک در ادارات، گفت: درصورتی که کارمندی ماسک نداشته باشد، با رئیس اداره برخورد خواهد شد.

وی بر ضرورت نشستن تنها دو نفر در صندلی عقب تاکسی ها، عنوان کرد: در صورتی که تاکسی در سطح شهر این قانون را رعایت نکرد، راهنمایی و رانندگی موظف به جریمه آن هاست.

رئیس علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه از ۱۸ اردیبهشت ماه هیچ بیمار کرونایی بستری در شهرستان نداشتیم، اظهار کرد: وضعیت سفید اسدآباد براساس تصمیم کشوری اعلام شد اما به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی، مراسمات ختم و عروسی در ابتدای پیک دوم و خیز دوباره شیوع ویروس کرونا هستیم.

ما مسئولان نسبت به داشتن ماسک و رعایت بهداشت اقدام کنیم

بهنام ‌رضا مخصوصی با انتقاد از نحوه فاصله گذاری و نشستن اعضای ستاد کرونا شهرستان در جلسه، گفت: در این نشست تعدادی از اعضا ماسک نزدند و فاصله نشستن را رعایت نکردند که می طلبد ابتدا خود ما مسئولان نسبت به داشتن ماسک و رعایت بهداشت اقدام کنیم.

وی به افزایش مسافرت ها اشاره کرد و گفت: بعداز ایام تعطیلات و باتوجه مسافرت ها و برگزاری مراسمات عروسی هر روز دو سه مثبت کرونایی در شهرستان داریم.

رئیس علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه نباید نماز جمعه در مناطق زرد برگزار شود، گفت: هیچ اداره ای ناظری را برای آموزش رعایت پروتکل بهداشتی در ادارات معرفی نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید هر اداره ای موظف با انجام تست تب سنجی شود و سلامت کارکنان برای مسئول اداره مهم باشد، گفت: مرحله سوم غربالگری کرونا شروع شده که در صورت وجود بیمار مشکوک برای بستری و استفاده از دارو شناسایی می شود.

افزایش آمار کرونا در صورت بازگشایی تالارها، باشگاه های ورزشی و استخر 

مخصوصی با بیان اینکه نمی‌توانیم دوباره کسب و کار مردم را تعطیل کنیم، بنابراین باید آنها نسبت به رعایت بهداشت هوشمند شوند، گفت: اگر تالارها، باشگاه های ورزشی و استخر در شهرستان بازگشایی شود، آمار بیماران کرونا بالا خواهد رفت.

وی با بیان اینکه ۱.۵ درصد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان داشتیم، گفت: این ویروس در بین خانم و اقا یکسان و بیماران و مبتلایان در شهر بودند نه در روستا.

مخصوصی با بیان اینکه ۸۶ درصد بیماران کرونایی از طریق تماس با افراد نبوده و بیشتر از طریق اشیا رخ داده، گفت: تنها ۴ درصد از پرستاران در بیمارستان اسدآباد به این بیماری مبتلا شدند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=69824
  • دیدگاه‌ها برای از انتقاد رئیس علوم پزشکی برای عدم رعایت فاصله‌گذاری مسئولان تا هشدار به برگزارکنندگان عروسی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.