• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان تاکید کرد:

ارتقاء هنر همدان با تأسیس مرکز روایت

  • کد خبر : 220833
  • 04 مرداد 1403 - 10:12
ارتقاء هنر همدان با تأسیس مرکز روایت
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه نبود بستر کافی برای بروز و انتشار آثار هنری و عدم توجه لازم به قله‌های رشته‌های مختلف از مشکلات موجود در همدان است، گفت: با تأسیس مرکز روایت استاد حسام به دنبال رفع این مشکلات هستیم تا توجه به هنر در همدان ارتقاء یابد.

مهدی سماوات در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه مرکز روایت استاد حسام براساس سلسله جلسات گفتگو برای آسیب‌شناسی فضای هنر انقلاب اسلامی در همدان شکل گرفت، گفت: در این سلسله جلسات به این نتیجه رسیدیم که در همدان هنر بین اجتماع جزء اولویت‌ها نیست و علی‌رغم همه استعدادها در استان اما خود استان خالی از هنرمندان مقتدر و قوی است.

وی با اشاره به اینکه غالبا هنرمندان قوی همدانی در سایر شهرها زندگی می‌کنند، افزود: این در اولویت نبودن هنر انقلاب اسلامی چند دلیل دارد، در واقع نبود بستر کافی برای بروز و انتشار آثار هنری و عدم توجه لازم به قله‌های رشته‌های مختلف از مشکلات موجود در همدان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ادامه داد: با تأسیس مرکز روایت استاد حسام به دنبال رفع ۲ مشکلی که بیان شد هستیم.

سماوات با بیان اینکه استاد حسام یکی از قله‌های هنر انقلاب اسلامی نه تنها در استان بلکه در کشور هستند، تصریح کرد: به همین دلیل با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری همدان، مرکزی تأسیس شد تا هنرجوها بتوانند در آن‌جا حضور پیدا و از هنر استاد حسام بهره‌مند شوند چراکه هنر پایداری مبتنی بر مصاحبه و هم‌نشینی و تدوین آثار است.

وی خاطرنشان کرد: عدم بستر انتشار و ترویج آثار موجب شد در همان مرکز با ایجاد اتاق‌هایی همچون اتاق رسانه روایت، ادبیات کودک و نوجوان روایت و اتاق پژوهش علمی محصولات روایی به دنبال رفع این مشکل باشیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه همه مردم می‌توانند در این مرکز حضور داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه مرکز روایت هست میزبان افرادی است که در زمینه روایت، تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری استعداد و علاقه خاصی دارند.

سماوات با اشاره به اینکه در این مرکز برای روایت پیشرفت، روایت واکنش سریع و تاریخ شفاهی برنامه‌های خوبی خواهیم داشت، افزود: بعداز افتتاح رسمی که امشب است شاهد همه این اتفاقات خوب خواهیم بود.

وی ادامه داد: قرار است در این مرکز علاوه بر برقراری ارتباط بین اساتید رشته‌های پایداری و روایت و در دسترس قراردادن این اساتید برای هنرجوها، بحث‌های پژوهشی و علمی با محتوای کتاب‌های ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی شکل بگیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: پیوند بین ادبیات کودک و نوجوان و تاریخ شفاهی ادبیات پایداری مد نظر است و از آن‌جایی که همدان قطب ادبیات کودک و نوجوان است، نیاز جدی و ضروری وجود داشت تا فرهنگ انقلاب اسلامی در این قالب به هدف اصلی یعنی کودکان و نوجوانان برسد درنتیجه برای این هدف برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

سماوات در پایان با اعلام این خبر که در این مرکز دوره‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد، گفت: هرچند دفتر اساتید که در مرکز روایت شکل می‌گیرد بزرگترین کلاس آموزشی است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به اساتید ارائه دهند تا بررسی شود.

لازم به ذکر است افتتاحیه مرکز روایت استاد حمید حسام، امشب از ساعت ۲۰ به صورت رسمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220833
  • دیدگاه‌ها برای ارتقاء هنر همدان با تأسیس مرکز روایت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.