• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
0
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان خبر داد:

طرح مهارت‌آموزی هلال احمر در مدارس

  • کد خبر : 225596
  • 25 مهر 1403 - 9:25
طرح مهارت‌آموزی هلال احمر در مدارس
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان از اجرای طرح مهارت‌آموز هلال‌احمر در ۸۴ مدرسه ابتدایی خبر داد.

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه طرح ماهر مهارت آموز هلال‌احمر یکی از برنامه‌های آموزشی در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر می‌باشد اظهار کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش در سطح شهرستان اجرا می‌گردد.

وی با بیان اینکه این طرح در ۸۴ مدرسه ابتدایی شهرستان همدان در چهار گام اجرا می‌شود، عنوان کرد: هدف اصلی این طرح افزایش سطح آمادگی و تاب‌آوری همکاران فرهنگی، والدین و دانش آموزان می‌باشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان با اشاره به اینکه این طرح از بهمن ماه سال گذشته در چهار گام شروع شده است، ابراز کرد: که گام اول افتتاح کانون در مدارس تحت عنوان کانون دان آموزی هلال‌احمر ،گام دوم تربیت و آموزش مربیان گام سوم والدین دانش آموزان گام چهارم آموزش دانش آموزان می‌باشد که باید تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از سرمایه ملی و ضرورت توسعه اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: از طریق آموزش و ترویج فرهنگ بشر‌دوستی و آمادگی همگانی در برابر حوادث و مخاطرات منطبق بر بندهای ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران می‌باشد.

مطلبی با بیان اینکه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با رویکرد هر مدرسه یک کانون مهارت آموز هلال‌احمر و به یاد شهدای تروریستی کرمان به اجرا درآمده است خاطرنشان کرد: در گام اول تشکیل کانون در مدارس انجام شده است در گام دوم تربیت و آموزش مربیان برگزار گردید که به یاری خداوند و همراهی خانواده‌ها، آموزش اولیا و دانش‌آموزان در پیش‌رو خواهد بود.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.