• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

اتخاذ رویکردی جدید نسبت به مشاغل خانگی در حوزه صنعت بافت فرش

  • کد خبر : 186668
  • 22 خرداد 1402 - 13:40
اتخاذ رویکردی جدید نسبت به مشاغل خانگی در حوزه صنعت بافت فرش
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، گفت: اول باید به این رویکرد برسیم بانوانی که بافت فرش بعنوان هنر و شغل آنها محسوب می شود، مجدد به جرگه بافت فرش اضافه شوند.

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با تاکید بر این که در بحث صنعت فرش ما باید یک رویکردی جدید را تعریف کنیم، عنوان کرد: با  اتخاذ این رویکرد باید بتوانیم مجدد نسبت به مشاغل خانگی در حوزه صنایع مختلف، خاصه با توجه به قدمتی که در صنعت فرش وجود دارد این هنر و صنعت را رونق ببخشیم.

وی  با بیان اینکه اعم از اینکه در سال‌های گذشته حمایت‌های مختلفی در زمینه گسترش این صنعت داشته‌ایم، افزود: دراین راستا حمایت‌هایی از قبیل: اعطای تسهیلات روستایی و بروز رسانی طرح‌های فرش را نیز داشته‌ایم که در آن تعداد زیادی از طرح‌هایی که در صنعت فرش استان وجود داشتند را بروز رسانی کردیم تا بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار بگیرند.

شانیان تصریح کرد: اگر مواد اولیه را با قیمت پایین‌تری برای مشتریان تامین کنیم و مهمتراز آن با حمایت از افرادی که علاقمند هستند این هنر و صنعت را در منزل داشته باشند، می‌توانیم  میزان عرضه را در بازار افزایش داده و شاهد افزایش این صنعت دوست داشتنی در منازل مردم باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، اضافه کرد:  اول باید به این رویکرد برسیم که بانوانی که این موضوع برایشان هم هنر در نظر گرفته می‌شود و هم بعنوان منبع درآمد، مجدد به جرگه بافت فرش اضافه شوند تا بتوانیم این فعالیت را در خانه‌های مردم جاری و ساری کنیم.

شانیان خاطر نشان کرد:حمایت‌هایی هم که در این راستا داریم گذشته از آموزش‌های مختلفی که صورت می گیرد بعنوان زیر بنای کار، بحث تسهیلاتی است که در اختیار افراد گذاشته می‌شود که سعی می‌کنیم با کمترین بورکراسی انجام شود.

وی همچنین  با اشاره به اینکه از اتحادیه‌ها و انجمن‌های فرش با برگزاری نمایشگاه‌هایی در طول سال با ارائه‌ی سوبسیدهایی(یارانه)،  حمایت می کنیم، عنوان کرد: در هفته جاری نمایشگاه فرش برای اولین بار در استان، در شهرستان تویسرکان برگزار می‌گردد که همه این ها نشانه حمایت دولت در این مقوله است.

به گفته این مقام مسئول؛ مهمترین مسئله این است که ما باور داریم که باید فرهنگ بافت فرش را در بین جامعه، خصوصا زنان خانه دار ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186668
  • دیدگاه‌ها برای اتخاذ رویکردی جدید نسبت به مشاغل خانگی در حوزه صنعت بافت فرش بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.