• امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
2
یادداشت؛

اتحاد امت‌ اسلامی شاه‌کلید پیروزی بر ظلم

  • کد خبر : 223970
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
اتحاد امت‌ اسلامی شاه‌کلید پیروزی بر ظلم
اتحاد امت‌ اسلامی شاه‌کلید پیروزی بر ظلم است و حالا که در هفته وحدت هستیم خوب است با تفکر بیشتر در این حوزه تلاش کنیم تا وحدت امت اسلامی را قوی‌تر سازیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» وحدت ذاتاً به معنای پیوستگی و اتحاد بوده و نتیجه آن پیشرفت و رسیدن به هدفی همگانی است، اگر وحدت وجود داشته باشد حتی سخت‌ترین بحران‌ها پشت‌سر گذاشته می‌شود و پیروزی به‌دست می‌آید.

در سایه وحدت بود که جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید و در سایه همین وحدت باید جهان به سمتی پیش رود تا بر ظالمان جهان پیروز شود.

امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران معتقد بودند که وحدت مذهبی در کشور بین شیعه و سنی بسیار اهمیت دارد و اگر این وحدت از بین رود موجب تفرقه و از هم گسستگی کشور می‌شود، دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز که از این موضوع به خوبی آگاه هستند همواره در تلاش بودند تا وحدت بین شیعه و سنی را از بین برده و به اهداف شوم خود دست یابند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر اهمیت وحدت مذهبی تأکید داشتند و در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند در خصوص اینکه چه کسی از اتحاد مسلمین آسیب می‌بیند تفکر کنیم.

مقام معظم رهبری در سخنان چند روز گذشته خود نیز در جمع علما و بزرگان اهل سنت کشور به مسئله «امت اسلامی» اشاره کردند و گفتند: مسئله‌ی اساسی بنده، مسئله‌ی «امّت اسلامی» است. من سال‌ها است که بر روی واژه‌ی «امّت اسلامی»، بالخصوص متعمّداً تکیه می‌کنم تا ما فراموش نکنیم که یک امّتیم. بله، بعضی ایرانی هستیم، بعضی عراقی هستیم، بعضی شامی هستیم و غیر‌ذلک، لکن این مرزها حقیقت «امّت اسلامی» را تغییر نمی‌دهد. همه‌ی سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویّت واحده‌ای که اسمش «امّت اسلامی» است بی‌تفاوت کنند. این نمی‌شود که من خودم را مسلمان بدانم امّا از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا می‌کشد، خودم را غافل بدانم؛ این امکان ندارد؛ این، خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است.

توجه رهبر حکیم و فرزانه به امت مسلمان از آن‌جایی حائز اهمیت است که ایشان قصد دارند همه امت‌ها متوجه مسلمان بودن و عضوی از امت بزرگ مسلمانان بودن را فراموش نکنند چرا که توجه به این نکته اساسی موجب می‌شود تا نسبت به یکدیگر در سراسر جهان بی‌تفاوت نباشند.

امروز که مردم مظلوم غزه مورد هجوم وحشیانه رژیم خونخوار صهیونیستی قرار دارند، وحدت امت اسلامی است که باید به کمک آنان برود و همین وحدت با گسترش در سراسر جهان تبدیل به وحدت جهانی نیز می‌شود تا ثمر بخش باشد.

در ماه‌های اخیر با آنکه بسیاری از دولتمردان کشورهایی که اسلامی هستند موضع‌گیری واضحی در خصوص جنگ در غزه نداشتند اما این ملت‌ها بودند که بارها در خیابان‌ها راهپیمایی کردند و با شعار مرگ بر اسرائیل همبستگی خود با مردم بی‌دفاع غزه را نشان دادند.

جدا از شیعه و سنی بودن شاهد تصاویر امیدوار کننده‌ای از سراسر جهان بودیم که امت‌ها در کنار یکدیگر صف بستند و در مسیر دفاع از مظلوم قدم برداشتند؛ این همان وحدتی است که روزی خمینی کبیر از آن سخن می‌گفت و معتقد بود که اگر مسلمین جهان مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب می ریخت، اسرائیل را آب می‌برد.

اتحاد امت‌ اسلامی شاه‌کلید پیروزی بر ظلم است و حالا که در هفته وحدت هستیم خوب است با تفکر بیشتر در این حوزه تلاش کنیم تا وحدت امت اسلامی را قوی‌تر سازیم.

بدون شک اگر مسلمانان جهان به وحدت واقعی برسند می‌توانند سایر مردم جهان را وارد دنیای اسلام کرده و بر پیروان حقیقی مهدی موعود(عج) بیافزایند.

زینب سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223970

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.