• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

آیت الله لطیفی گنبدی به لقاءالله پیوست

  • کد خبر : 28289
  • 04 آبان 1398 - 20:56
آیت الله لطیفی گنبدی به لقاءالله پیوست

دقایقی پیش عالم ربانی و عالم بی ادعای و بی انتهای عبودیت آیت الله لطیفی گنبدی از علمای بزرگ شهر ملایر به لقاء الله پیوست. به گزارش عصر همدان؛ در شب رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) روح بلند عالم برجسته عارف بالله حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج آقا جلال‌الدین لطیفی گنبدی به ملکوت […]

دقایقی پیش عالم ربانی و عالم بی ادعای و بی انتهای عبودیت آیت الله لطیفی گنبدی از علمای بزرگ شهر ملایر به لقاء الله پیوست.

به گزارش عصر همدان؛ در شب رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) روح بلند عالم برجسته عارف بالله حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج آقا جلال‌الدین لطیفی گنبدی به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله لطیفی گنبدی از علمای بزرگ شهر ملایر و امام جماعت مسجد عاشورا بود که در محضر علمای بزرگی همچون امام خمینی، آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی شاگردی کرده است.

خلاصه ای از زندگی آیت الله جلال گنبدی:
وی از فرزندان مرحوم آقا شیخ علی گنبدی بود که امام خمینی در سال های پیش از انقلاب و در دوران زندگی شیخ علی گنبدی برای درک مباحث اخلاقی به محضر او در گنبد همدان حضور می بافته است و از دو سه سالگی فعالیت طلبگی را شروع کرده و بیشتر اوقات در کنار پدر بود و این طور نبود که مثل معمول کودکان در کنار مادر باشند، درس را با صرف و نحو شروع کرده تا به معالم و شرایع و مقداری طب اسلامی و مقداری ادبیات عرب رسید و مقدمات را نزد پدر بزرگوارشان گذراند.

بعدها هم از خدمت آقای حاج سید علی عرب و مرحوم آقا نجفی که الان یکی از خیابان های شهر ملایر به نام ایشان مزین است روانه شد و رسائل و مکاسب را نزد آیت الله آقا حیدر و آیت الله تالهی گذراند.

وی بعد از گذراندن سطح به قم عزیمت کرده و از آیت الله بروجردی بهره برد، که آیت الله بروجری طبق آشنایی قبلی با پدر ایشان محبت خاصی به ایشان داشت و در این رابطه آیت الله گنبدی می فرماید ایشان هم از سر آشنایی ای که با ابوی مرحوم بنده داشت بسیار برما محبت می کرد و رابطه بسیار خوبی با بنده داشت، سه چهار سالی هم از محضر علامه شریف و بزرگوار طباطبایی بهره برد و در کنار این بزرگوار از درس امام راحل سید روح الله خمینی(ره) هم بهره مند شد.

لازم به ذکر است؛ تشییع پیکر این عالم ربانی روز دوشنبه ششم آبان ماه ساعت ۱۰ صبح از میدان حضرت امام خمینی (ره) شهرستان ملایر به سمت میدان آزادگان برگزار می گردد.

در ضمن مراسم وداع این عالم ربانی یکشنبه پنجم آبان ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد عاشورای شهرستان ملایر منعقد می باشد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28289
  • دیدگاه‌ها برای آیت الله لطیفی گنبدی به لقاءالله پیوست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.