• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

آیت‌الله تالهی پیش برنده نهضت امام(ره) در غرب کشور بود/ آیت‌الله تالهی از شخصیت‌های جامع علم، عرفان و معنویت بود

  • کد خبر : 38242
  • 29 آذر 1398 - 10:54
آیت‌الله تالهی پیش برنده نهضت امام(ره) در غرب کشور بود/ آیت‌الله تالهی از شخصیت‌های جامع علم، عرفان و معنویت بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه آیت‌الله تالهی علاوه بر همراهی رهبر کبیر انقلاب پیش برنده نهضت امام(ره) در غرب کشور بود گفت: با مرور زندگی این عالم ربانی در می‌ یابیم که وی علمدار توحید و معرفت بود. به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله شیخ محمدهادی تألّهی همدانی یکی از عرفا و […]

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه آیت‌الله تالهی علاوه بر همراهی رهبر کبیر انقلاب پیش برنده نهضت امام(ره) در غرب کشور بود گفت: با مرور زندگی این عالم ربانی در می‌ یابیم که وی علمدار توحید و معرفت بود.

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله شیخ محمدهادی تألّهی همدانی یکی از عرفا و شخصیت‌های بزرگ علمی دیار دارالمؤمنین همدان است.

 این عالم ربانی متولد سال ۱۲۷۹ در همدان است که دارای درجات بالای عرفانی بوده سال‌های سال در مدرسه زنگنه همدان به تدریس علوم معارف اسلامی مشغول بود و سرانجام در آذرماه ۱۳۷۵ به لقاءالله پیوست.

پس از کنگره آیت‌الله آقا نجفی همدانی بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب مقدمات برگزاری کنگره آیه الله تالهی انجام شد.

 برای آشنایی بیشتر با شخصیت این عالم عرفانی، خبرنگار ما به سراغ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر رفته و با وی گفتگویی داشته است.

 امام جمعه ملایر با اشاره به مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله تالهی اظهار داشت: ایشان یکی از شاگردان بارز آخوند ملاعلی همدانی بودند و از شخصیت‌های جامع علم، عرفان و معنویت بودند.

 حجت االاسلام برقراری آیت‌الله تالهی را بهترین جایگزین مرحوم آخوند همدانی پس از رحلت  وی دانست و گفت: خلأ وجودی آخوند ملاعلی معصومی همدانی را این عالم ربانی پر کردند.

 وی به همراهی آیت‌الله تالهی با امام خمینی (ره)  و رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان علاوه بر همراهی رهبر کبیر انقلاب پیش برنده نهضت امام(ره) در غرب کشور بود.

 امام جمعه  ملایر، آیت‌الله تالهی را مظهر تمام نمای خدا در روی زمین دانست و تأکید کرد: با مرور زندگی این عالم ربانی درمی‌یابیم که وی علمدار توحید و معرفت بود و بسیار از بزرگان دین در محضر این عالم حضور می‌یافتند.

 حجت االاسلام برقراری برگزاری بزرگداشت علما را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ دینی همچون آیت‌الله تالهی برای این است که ما به داشته‌های خود نگریسته و با توجه به عقبه افتخارآفرین علمای پیشین بتوانیم راه آینده را پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/گ
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38242
  • دیدگاه‌ها برای آیت‌الله تالهی پیش برنده نهضت امام(ره) در غرب کشور بود/ آیت‌الله تالهی از شخصیت‌های جامع علم، عرفان و معنویت بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.