• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خبر داد:

آموزش ۲۳۰ هزار دانش‌آموز همدانی برای حفظ منابع طبیعی

  • کد خبر : 212903
  • 21 اسفند 1402 - 12:31
آموزش ۲۳۰ هزار دانش‌آموز همدانی برای حفظ منابع طبیعی
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: حدود ۲۳۰ هزار نفر از گروه‌های سنی مختلف دانش‌آموزی، آموزش‌های عمومی چگونگی حفظ منابع طبیعی را دریافت کردند.

سید محمدامین مشعریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه شعار امسال هفته محیط زیست «منابع طبیعی با مشارکت مردم برای مردم» بود، گفت: همراهی مردم برای حفظ منابع طبیعی بسیار اهمیت دارد و با توجه به وجود مراتع در استان مشارکت مردمی نیاز است.

وی با بیان اینکه در استان همدان حدود ۷۳۰ هزار هکتار از منابع طبیعی شامل مراتع جنگل و بیابان وجود دارد، افزود: ۲۰ هزار هکتار بیابان در همدان داریم و در کل استانی هستیم که مراتع بیشتری نسبت به جنگل داریم.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: طبیعت و منابع طبیعی بستر توسعه پایدار است و به قشر و نسل خاصی تعلق ندارد‌.

مشعریان با تاکید بر اینکه طبیعت به نسل ما امانت است، گفت: باید این منابع طبیعی را که متعلق به همه نسل‌ها است حفاظت و تحویل آیندگان دهیم.

وی با اشاره به اینکه واژه مردم و حضور مردم در شعار امسال وجود دارد، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع طبیعی مهم بوده و مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی نیازمند فرهنگ و آموزش است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های خوبی در هفته منابع طبیعی به کمک همیاران طبیعت در سطح استان همدان انجام شد.

مشتریان ادامه داد: برنامه‌های آموزشی متنوعی با همکاری آموزش و پرورش استان برای دانش آموزان داشتیم تا آموزش از سنین پایین آغاز شود و کودک بداند درختکاری و منابع طبیعی مهم است تا در آینده حفظ این نعمت یکی از دغدغه‌های او باشد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۳۲۰ هزار نفر دانش‌آموز داریم، گفت: بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر از گروه‌های سنی مختلف دانش‌آموزی، آموزش‌های عمومی حفظ منابع طبیعی را دریافت کردند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در پایان عنوان کرد: راه‌های حفظ منابع طبیعی و چگونگی جلوگیری از آسیب رسیدن به منابع طبیعی از نکات مهمی بود که به این دانش‌آموزان آموزش داده شد.

انتهای خبر/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212903
  • دیدگاه‌ها برای آموزش ۲۳۰ هزار دانش‌آموز همدانی برای حفظ منابع طبیعی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.