• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

آلودگی در سطح شهر همدان نقطه ای و متغیر است

  • کد خبر : 38394
  • 30 آذر 1398 - 12:20
آلودگی در سطح شهر همدان نقطه ای و متغیر است

مدیر کل هواشناسی استان همدان گفت: آلودگی در سطح شهر همدان متغییر است و اداره هواشناسی همدان از لحاظ سازمانی چندین بار برنامه ریزی کرده که با کمک مسئولین یک دستگاه پالایش آلودگی هوا را داشته باشد که تاکنون شرایط مهیا نشده است. سعید باقری، مدیر کل هواشناسی استان همدان، در گفتگو با خبرنگارعصر همدان، […]

مدیر کل هواشناسی استان همدان گفت: آلودگی در سطح شهر همدان متغییر است و اداره هواشناسی همدان از لحاظ سازمانی چندین بار برنامه ریزی کرده که با کمک مسئولین یک دستگاه پالایش آلودگی هوا را داشته باشد که تاکنون شرایط مهیا نشده است.

سعید باقری، مدیر کل هواشناسی استان همدان، در گفتگو با خبرنگارعصر همدان، با بیان اینکه سطح آلاینده های استان بسیار پایین است گفت: نمی توان همدان را با شهرهای صنعتی مثل اراک و تهران مقایسه کرد چرا که سطح آلاینده های استان بسیار پایین است و اگر آلودگی مشاهده می شود به صورت نقطه ای است و در مکان های پرتردد رخ داده.

وی، با اشاره بر اینکه تعداد دستگاه های پالایش آلودگی هوا در همدان کم است افزود: سیاست های هر دستگاهی متفاوت است و اداره هواشناسی همدان از لحاظ سازمانی چندین بار برنامه ریزی کرده که با کمک مسئولین یک دستگاه پالایش آلودگی هوا را داشته باشد که تاکنون شرایط مهیا نشده است.

مدیر کل هواشناسی استان، ادامه داد: زمانی که وزش باد داشته باشیم آلاینده ها پراکنده شده و از غلظت آنها کاسته می شود و زمانی که جو پایدار باشد و باد و بارش نداشته باشیم ذرات معلق باقی می مانند و ایجاد آلودگی می کنند.

باقری، با اشاره براینکه اگر سیستم ناپایدار داشته باشیم و وزش باد، بارش و آلاینده های صنعتی در منطقه وجود داشته باشند قطعا آلودگی هوا داریم تصریح کرد: سه منبع از جمله آلاینده ها و کارخانجات، ریز گردهایی که از خارج استان وارد می شوند و گرد و غباری که باد محلی ایجاد می کند در آلودگی هوا تاثیر دارند.

وی، در پایان جو استان را تا روز یکشنبه صاف اعلام کرد و گفت: از روز سه شنبه سامانه بارشی را در همدان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ آ و

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38394
  • دیدگاه‌ها برای آلودگی در سطح شهر همدان نقطه ای و متغیر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.