• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

آقای ظریف موارد پولشویی را شفاف اعلام کنند

  • کد خبر : 2962
  • 07 آذر 1397 - 10:49
آقای ظریف موارد پولشویی را شفاف اعلام کنند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر امور خارجه باید اظهارات خود در مورد پولشویی را اصلاح کند، گفت: دکتر ظریف اگر مستنداتی در مورد پولشویی دارند ارائه کنند و مطمئن باشند برخورد لازم صورت می گیرد.

به گزارش عصر همدان، امیر خجسته با اشاره به اینکه در لوایح FATF هسته‌های مقاومت نهضت‌های آزادیبخش را تروریست جلوه داده‌اند و به همین دلیل با آن مخالفت شد، اظهار کرد: یمنی‌ها که در برابر تهاجم بیگانه از خاک خود دفاع می کنند یا حزب الله که در برابر صهیونیسم و استکبار می‌جنگد در نگاه کشورهای استکباری تروریست هستند و منافقان که ۱۷ هزار نفر را ترور کرده‌اند مورد حمایت آنان قرار دارند.

وی با بیان اینکه ما با شفافیت مخالف نیستیم، ادامه داد: مجلس برای مقابله با هرگونه پولشویی تدابیری مد نظر دارد اما وقتی اسرائیل و عربستان ناظر FATF هستند آیا منافع ملی ما را لحاظ خواهند کرد که خود را به شفافیت مالی دلخوش کنیم؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این نظر مخالفت با FATF  ارتباطی به پولشویی ندارد و ما در حال تهیه طرحی برای شفافیت هستیم و خواستار آن شده‌ایم که آقای ظریف وزیر امور خارجه اظهارات خود را اصلاح کنند.

وی متذکر شد: امروز در مجلس تعدادی از نمایندگان به دنبال سوال از وزیر امور خارجه هستند و اینکه اگر مدعی هستند که کسانی برای استمرار پولشویی‌های خود با FATF مخالفت کرده‌اند را باید شفاف کرده و آن عده را مشخص کنند.

خجسته بیان کرد: ما در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و قوه قضائیه همان گونه که در بحث بانکها، گمرک، ال‌سی‌های صوری و مفاسد خودرو ورود کردیم اگر فهرستی در مورد پولشویی ارائه شود هم ورود پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: پولشویی در همه دنیا هست اما این که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی چنین اتهاماتی را مطرح کنند قابل قبول نیست و باید سخنان خود را اصلاح کنند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2962
  • دیدگاه‌ها برای آقای ظریف موارد پولشویی را شفاف اعلام کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.