• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

آغاز مجدد فعالیت تنها واحد مزرعه تفریخ ماهیان سردابی در شهرستان بهار

  • کد خبر : 173796
  • 08 دی 1401 - 17:14
آغاز مجدد فعالیت تنها واحد مزرعه تفریخ ماهیان سردابی در شهرستان بهار

تنها واحد مزرعه تفریخ ماهیان سردابی موجود سطح شهرستان، با انجام اقدامات بهداشتی لازم و واردات تعداد ۸۰هزار قطعه تخم چشم زده از کشور فرانسه، فعالیت خود را در دوره پرورشی جدید آغاز کرد. رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار با اشاره به آغاز فعالیت تنها واحد مزرعه تفریخ ماهیان سردابی موجود سطح شهرستان بهار گف: […]

تنها واحد مزرعه تفریخ ماهیان سردابی موجود سطح شهرستان، با انجام اقدامات بهداشتی لازم و واردات تعداد ۸۰هزار قطعه تخم چشم زده از کشور فرانسه، فعالیت خود را در دوره پرورشی جدید آغاز کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار با اشاره به آغاز فعالیت تنها واحد مزرعه تفریخ ماهیان سردابی موجود سطح شهرستان بهار گف: با انجام اقدامات بهداشتی لازم، تعداد ۸۰هزار قطعه تخم چشم زده از کشور فرانسه وارد و شایان ذکر است که قبل از ورود تخم چشم زده ها، تمام تجهیزات پرورشی باید تمیز و ضد عفونی شده و شرایط دمایی آب نیز باید بررسی شود چرا که ماهی قزل آلا به تغییرات دمایی آب بسیار حساس می باشد، به ویژه هنگامی که از آب سرد به آب گرم منتقل شوند.

صادقی افزود: ماهیان کوچکتر، به طور کلی بیشتر به شوک دمایی حساس هستند و به ویژه به شوک دمای گرم حساس تراند، بنابراین، بسیار مهم است که کاهش یا افزایش دمای آب به کندی صورت گیرد که این امر توسط متصدی واحد و تحت نظر مسئول فنی و بهداشتی مزرعه و کارشناسان این اداره انجام گرفته است.

صادقی تصریح کرد: تخم ماهی چشم‌زده مهم‌ترین نیازمندی مجتمع‌های پرورش ماهی است و از حیث امنیت غذایی و تداوم عملکرد واحدهای پرورش ماهی اهمیت دارد و با فعالیت این واحد نیاز مزارع پرورش ماهیان سردابی شهرستان بهار و شهرستانهای مجاور به بچه ماهی قزل آلا تامین خواهد شد و تخم چشم زده مرحله ابتدایی زندگی ماهی قزل آلا بوده که پس از رشد در مراکز تفریخ به مزارع پرورش ماهیان سردابی ارسال شده و در این مراکز به ماهیان قزل آلای بازاری تبدیل می شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: فعالیت بهداشتی و رصد شرایط بهداشتی این واحد با همکاری مسئول فنی و بهداشتی مزرعه و کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان به صورت مستمر انجام خواهد گرفت

انتهای پیام/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=173796
  • دیدگاه‌ها برای آغاز مجدد فعالیت تنها واحد مزرعه تفریخ ماهیان سردابی در شهرستان بهار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.