• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان خبر داد:

پلیس هوشمند همدان رتبه برتر کشور

  • کد خبر : 225041
  • 16 مهر 1403 - 10:50
پلیس هوشمند همدان رتبه برتر کشور
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پلیس پیشگیری در سال جاری رتبه برتر کشور را در حوزه پیشگیری و جرائم را به خود اختصاص داده است.

بزرگعلی نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه امنیت و اقتدار ما از شهدا است، اظهار کرد: عملیات صادق ۲ مایه مباهات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: حضور مقتدرانه با صلابت و شجاعانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه و حضور حماسی مردم انقلابی و ولایت‌مدار پیام‌هایی برای دشمنان نظام دارد که بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان جهان زده شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به هفته انتظامی و بیان اینکه شعار هفته انتظامی پلیس هوشمند و مردم قانونمند است، تصریح کرد: پلیس هوشمند فقط مختص تجهیزات نیست بلکه پلیس هوشمند علاوه بر داشتن تجهیزات باید یک ویژگی‌های فردی و اجتماعی از جمله اخلاص، معنویت، بصیرت و مردم‌داری را هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک پلیس هوشمند باید دارای دانش علمی و تخصصی بالا باشد، ابراز کرد: پلیس هوشمند باید بر سایر علوم از جمله روانشناسی و اجتماعی تبحر داشته باشد.

نوری با تأکید بر اینکه اگر پلیس این خصوصیات را داشته باشد می‌تواند در مأموریت مختلف تدبیر و تصمیم‌گیری مناسب را داشته باشد، گفت: امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران این خصوصیات را دارد و در مأموریت‌های مختلف آن را اثبات کرده‌است.

وی با بیان اینکه تهیه تجهیزات نیازمند کمک مجلس و دولت را می‌طلبد که بتوانیم به آن هدف متعالی خود یعنی پلیس هوشمند برسیم، مطرح کرد: پلیس پیشگیری یکی از بخش‌های تخصصی انتظامی کشور است که بیشترین عِده و عُده و بیشترین گستره مأموریتی را در سطح انتظامی بر عهده دارد که وظیفه آن پیشگیری از جرائم است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس پیشگیری با تدابیر فرمانده انتظامی استان در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی فعالیت دارد که منجر به کاهش کلیه جرائم و افزایش کشفیات شده است، ابراز کرد: در سه سال اخیر میزان رضایت‌مندی مردم از پلیس افزایش داشته و رتبه اول کشور را در این بخش کسب کرده است.

وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری در سال جاری رتبه برتر کشور را در حوزه پیشگیری و جرائم را به خود اختصاص داده است، گفت: پلیس پیشگیری به صورت شبانه روزی به صورت مستمر در شهرها و روستاها بالغ بر ۳۰۰ واحد گشت انتظامی در حال انجام وظیفه هستند.

نوری با اشاره به اینکه ارتقا و برنامه‌ریزی و آموزش همگانی در جوامع هدف، مدارس، مساجد و محلات با هدف پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی توسط روسا و کلانتری‌ها و کارشناسان انتظامی انجام می‌شود، عنوان کرد: بالغ بر ۶۰۰ جلسه آموزش همگانی در فضای واقعی و مجازی با انتشار اقدامات پیشگیرانه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پیشگیرانه در محله‌های جرم‌خیز، مجرم‌پرور و آلوده اجرا می‌شود، گفت: بالغ بر ۷۰۰ طرح در این راستا و ارتقای امنیت در سطح استان اجرا شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه طرح امنیت محله‌محور که از تاکیدات فرمانده انتظامی است، تصریح کرد: این طرح در سطح استان در تمام کلانتری و پاسگاه‌ها اجرا می‌شود و با شناسایی محلات و معتمدین آن‌ها مشکلات محله احصا و در رفع آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی با اجرای طرح پلیس‌یاران با موسسات خدماتی، مراقبتی و حفاظتی همکاری داریم، ادامه داد: در این راستا ۳۰۰ نفر پلیس‌یار با پلیس انتظامی همکاری دارند که ۴۵ منطقه را پوشش می‌دهیم.

نوری با بیان اینکه نگهبانان و سرایداران بالغ بر ۲۰۰۰ نفر ساماندهی شده‌اند و مجرمین سابقه دار هم با متولی‌گری پلیس آگاهی با پابند الکترونیکی کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه برون سازمانی گشت‌های رضوی و گشت‌های مشترک با ادارات را داریم.

انتهای خبر / حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.