• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

پیش بینی تولید ۷ هزار تن ماهی در همدان

  • کد خبر : 206753
  • 19 آذر 1402 - 12:58
پیش بینی تولید ۷ هزار تن ماهی در همدان
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از فصل برداشت ماهی در استخرهای دو منظوره خبر داد و گفت: تولید بیش از ۷ هزار تن ماهی سردابی و گرمابی تا پایان سال پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، احمد بختیاری از پایان فصل برداشت ماهی در استخرهای دو منظوره استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه اینکه در اکثر شهرستان‌ها تولید ماهی قزل‌آلا در مجاورت منابع آبی از جمله چاه‌ها صورت می‌گیرد پیشنهاد می‌شود تولیدکنندگان نسبت به برداشت ماهی و خاموشی چاه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این مهم صرفه جویی در آب و جلوگیری از هدررفت را به همراه دارد افزود: کشاورزان همزمان با فصل زراعی و شروع آبیاری نسبت به خرید و رها سازی بچه ماهی و تا پایان فصل زراعی و اتمام آبیاری نسبت به برداشت و صید ماهی اقدام کنند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه رعایت زمان‌ بندی در این حوزه از ضروریات است یادآور شد: عمده تولید در استان به جزء شهرستان نهاوند در استخرهای دو منظوره با تولید اکثرا ماهی سردابی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به توصیه‌های پیش از صید اشاره کرد و گفت: به منظور بازار پسندی و عرضه بهداشتی ماهی، بهره‌برداران ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از صید قطع غذا کنند همچنین انتقال ماهی از استخر پرورش ماهی به استخر حوضچه‌های صید را مد نظر داشته باشند.

بختیاری در دیگر بخش تاکید کرد: در زمان حمل و نقل نیز آبزیان در قالب سبد مخصوص حمل و پودر یخ حمل شوند تا طراوت ظاهری حفظ و از فساد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تولید بیش از ۷ هزار تن ماهی سردابی و گرمابی پیش بینی شده است تصریح کرد: تولید ماهیان زینتی و زالو طبی نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه پیش بینی می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه بیان کرد: تولید بچه ماهی در ۱۷ مرکز حد واسط تا پایان سال ۲۸ میلیون قطعه پیش بینی می‌شود.

وی در پایان به پیش بینی افزایش سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و گفت: این میزان ۸.۶ کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود با ترویج مصرف و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و سایر روش‌های ترویجی همچون اجرای دوره‌های طبخ و برنامه‌های تلویزیونی به ۹ کیلوگرم افزایش یابد.

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206753
  • دیدگاه‌ها برای پیش بینی تولید ۷ هزار تن ماهی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.