یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ حرکتی مانند پیاده روی اربعین ظرفیت جهانی سازی امام حسین (ع) را ندارد گفت: با پیاده روی اربعین مرز های جغرافیایی کم رنگ و مرزهای عقیدتی پر رنگ می شود و جغرافیای انسانی، شیعی و اسلامی اتفاق می افتد و اربعین کاملاًً در فضای ظهور اتفاق می افتد.
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین و سابقه این رویداد اظهار داشت: از نظر تاریخی پیاده رفتن به زیارت در سیره ائمه بوده و امام حسن (ع) و امام سجاد (ع) پیاده به خانه خدا پیاده می رفتند و در خصوص پیاده روی اربیعن نیز تا جایی که اطلاع دارم از زمان علما در نجف و مرحوم شیخ انصاری این پیاده روی انجام می شده است.
وی افزود: توصیه شده و در روایات داریم که با پای پیاده و غبار آلود به زیارت امام حسین (ع) برویم در واقع این پیاده روی از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین از منظر فردی عنوان کرد: پیاده روی با پای پیاده یک نوع مبارزه با نفس است
حجت الاسلام حسینی یمین افزود: از نظر اجتماعی نیز تبادلات فرهنگی در پیاده روی اربعین بهتر اتفاق می افتد و نیز باعث اخوت اسلامی می شود.
وی با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین در بعد سیاسی تاکید کرد: امروز اربعین تبدیل به شعار شده و قدرت اسلام را نشان می دهد و در واقع دشمن هراس شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اربعین روی دشمن تاثیر دارد و ارتش بسیار بزرگی بنام اربعین نشان می دهد که هر جایی می تواند هدایت شود و اگر با اهداف امام حسین سازگار باشد می تواند به سمت قدس و یا عربستان و … هدایت شود گفت: اربعین با دخالت حداقلی دولت ها یک حالت اجتماعی و تبلور قدرت را نشان می دهد.
حجت الاسلام حسینی یمین در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت تمدن سازی اربعین اشاره و تاکید کرد: اربیعن کاملاًً در فضای ظهور اتفاق می افتد و امام زمان (عج) که ظهور می کنند خود را فرزند کسی که عطشان به شهادت رسیده معرفی می کنند و اگر قرار باشد که مردم جهان به زبان خود این فرمایش امام زمان (عج) را بخوانند و بفهمند قاعدتا باید قبل از ظهور امام حسین (ع) را جهانی کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ حرکتی مانند اربعین ظرفیت جهانی سازی امام حسین (ع) را ندارد اظهار داشت: پیاده روی در سطح میلیونی مانوری برای دوران ظهور است و اخوت اسلامی و فرهنگی که در آن فضا بوجود می آید جغرافیای سیاسی را از بین می برد.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: با اربعین مرز های جغرافیایی کم رنگ و مرزهای عقیدتی پر رنگ می شود و در واقع عملا به سمت مرز های عقیدی حرکت می کنیم و جغرافیای انسانی، شیعی و اسلامی اتفاق می افتد.
انتهای پیام/ح