• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

پروژه های عمرانی میلیاردی که باری از ترافیک همدان برنداشته اند

  • کد خبر : 92360
  • 25 آبان 1399 - 9:07
پروژه های عمرانی میلیاردی که باری از ترافیک همدان برنداشته اند

چند سالی است که در شهر همدان شاهد ساخت پل های زیادی در مناطق مختلف هستیم تا از بار ترافیکی شهر کاسته و تردد را کاهش دهند؛ از طرف دیگر پیاده رو هایی در خیابان های اصلی منتهی به میدان امام احداث شده است. به گزارش عصر همدان، طرح تفصیلی شهر همدان در دست اتمام […]

چند سالی است که در شهر همدان شاهد ساخت پل های زیادی در مناطق مختلف هستیم تا از بار ترافیکی شهر کاسته و تردد را کاهش دهند؛ از طرف دیگر پیاده رو هایی در خیابان های اصلی منتهی به میدان امام احداث شده است.

به گزارش عصر همدان، طرح تفصیلی شهر همدان در دست اتمام و مراحل پایانی را طی می کند و به گفته کارشناسان گویا در این طرح علاوه بر اضافه شدن به مساحت شهری با الحاق روستاها به شهر احداث پل ها و پیاده روهای زیادی به چشم می خورد.

با گذری در سطح شهر شاهد پل های جدیدی در سال های اخیر در مناطق مختلف شهر هستیم که برخی از آنها مثل پل چند منظوره چهار راه میدان بار کمک فراوانی به کاهش ترافیک و تردد خودروها در ورودی شهر کرده است.

پل دیگری که در ورودی چراغ قرمز قرار دارد اما هنوز به اتمام نرسیده و شهروندان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است پل شهید همدانی در میدان س‍‍پاه است و همچنان خاک می خورد.

جدای از پل های فراوان در سطح شهر همدان که هر کدام بدون شک هزینه های میلیاردی را به دنبال دارد، مسولین همدانی در اقدامی شروع به ساخت پیاده روها به منظور ارتقای ایمنی و سلامت شهروندان، بهبود شرایط محیط زیست، کاهش بار ترافیکی، تسهیل تردد شهروندان، کمک به گذران اوقات فراغت شهروندان، گسترش فضای جمعی و همگانی، افزایش تعاملات اجتماعی، استفاده از دوچرخه، افزایش کیفیت پیاده‌رو، حمل‌ونقل پاک و سبز و ایجاد دسترسی به وسیله حمل‌ونقل عمومی کرده اند.

در خیابان های اصلی شهر چون بوعلی و اکباتان، شاهد ایجاد پیاده روها هستیم و برای ۴ خیابان دیگر نیز در آینده ای نزدیک قرار است همین طرح اجرا شود؛ اما باید توجه داشت در انتهای این پیاده روها پل های بزرگ بنا شده اند که عملا طرح چندان مهمی به نظر نمی رسد, چرا که در صورت ایجاد پیاده راه چهارراه به سه راه تبدیل می شود و عملا وسایل نقلیه به دو خیابان منتهی شده و بار ترافیکی چندانی ایجاد نمی شود .

آنچه که به نظر می رسد گویا طرح های عمرانی سطح شهر و طرح های آن نیاز به کارشناسی بهتری دارند و باید دقت بیشتری برای اجرای طرح ها در نظر گرفته شود تا بودجه و اعتبارات، بیهوده از بین نرود.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92360
  • دیدگاه‌ها برای پروژه های عمرانی میلیاردی که باری از ترافیک همدان برنداشته اند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.