• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
8
عصر همدان گزارش می‌دهد:

وضعیت خوابگاه دانشگاه صنعتی چه زمانی به سامان می‌رسد؟

  • کد خبر : 198206
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
وضعیت خوابگاه دانشگاه صنعتی چه زمانی به سامان می‌رسد؟
دانشگاه صنعتی همدان همچون دانشگاه بوعلی سینا یکی دیگر از دانشگاه‌های همدان است که با کمبود خوابگاه دانشجویی دست و پنجه نرم می‌کند اما دانشجویان می‌گویند متولیان پاسخگو نیستند.

به گزارش عصر همدان چندی پیش بود که وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان حاشیه‌ساز شد تا جایی که رسانه ملی به این موضوع هم پرداخت؛ با بررسی وضعیت سایر خوابگاه‌های دانشجویی در همدان متوجه شدیم که دانشگاه صنعتی همدان نیز در این خصوص ضعف دارد.

این دانشگاه دارای خوابگاه اختصاصی نبوده و در سال‌های اخیر نیز دانشجویان این دانشگاه با مشکلات فراوانی در این خصوص رو به رو بودند.

همین مسئله باعث شد تا به سراغ تعدادی از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه برویم و درخصوص مشکلات آن‌ها گفتگو داشته باشیم.

مسئولین دانشگاه، مشکل خوابگاه را گردن سازمان سنجش انداختند

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه ورودی سال ۱۳۹۷ است گفت: سالی که من می‌خواستم انتخاب رشته کنم در دفترچه قید شده بود که دانشگاه صنعتی خوابگاه ندارد و از خوابگاه خودگردان استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دفترچه انتخاب رشته امسال، این مسئله قید نشده است افزود: سال‌هاست مسئولین وعده می‌دهند که قرار است وضعیت خوابگاه درست شود اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

این دانشجو ادامه داد: آن موقع که من وارد دانشگاه شدم وضعیت اینگونه بود که دانشگاه با برخی خوابگاه‌های خودگردان قرارداد داشت و دانشجو را به خوابگاه معرفی می‌کرد و به نحوی خوابگاه زیر نظر دانشگاه بود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه خاطرنشان کرد: با اتمام کرونا و بازگشت دانشجویان به دانشگاه دیگر خبری از خوابگاه‌ها برای ما نبود؛ تعدادی از خوابگاه‌ها تعطیل شده بودند و تعدادی دیگر با دانشگاه علوم‌پزشکی قرارداد بسته بودند.

این دانشجو تصریح کرد: سال قبل بخاطر نبود خوابگاه برای دانشجویان، کلاس‌های دانشگاه دو هفته دیرتر آغاز شد که البته مسئولان مشکل کمبود آب را علت آغاز دیرهنگام عنوان می‌کردند اما دانشجویان معتقدند مسئله به نبود خوابگاه مربوط است.

وی با بیان اینکه مشکل نبود خوابگاه هنوز هم وجود دارد گفت: مسئولان دانشگاه هیچ‌گونه پیگیری ندارند و سازمان سنجش را مقصر می‌دانند و این درحالی است وقتی موضوع را از سازمان سنجش پیگیری می‌کنیم، دانشگاه صنعتی را مقصر می‌دانند.

هزینه اجاره خوابگاه خودگردان برای دانشجویان زیاد است

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه صنعتی در گفتگو با عصر همدان با تأیید سخنان هم دانشگاهی خود عنوان کرد: وضعیت خوابگاه بدتر شده که بهتر نشده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته چند خوابگاه به دانشجویان معرفی شد که از نظر امکانات بسیار ضعیف بودن افزود: حتی این خوابگاه‌ها قبلا به علت فرسوده بودن پلمپ شده بود اما دانشجویان مجبور بودند در آن‌جا ساکن شوند چون گزینه دیگری نداشتند!

این دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: تعدادی دیگر از دانشجویان دختر در خوابگاه دانشگاه آزاد ساکن شدند که البته آن‌جا نیز مشکلات خاص خود را داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسافت خوابگاه دانشگاه آزاد همدان تا دانشگاه صنعتی بسیار طولانی است تصریح کرد: دور بودن مسیر مخصوصا در فصل زمستان و سرما برای دانشجویان مشکل‌ساز بود و هزینه زیادی داشت.

این دانشجو با اشاره به اینکه در زمان کرونا گفتند استاندارد ی یک ملک در پشت دانشگاه به دانشگاه صنعتی داده است تا خوابگاه شود گفت: مسئولین دانشگاه گفتند هرگاه کلاس‌ها حضوری شود این خوابگاه باز می‌شود اما این وعده‌ها هنوز عملی نشده است.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری درخصوص این ملک به نتیجه این نتیجه مثبت نرسیدند اظهار کرد: هربار یک موضوع را بهانه کردند، یکبار گفتند کسانی در آنجا ساکن هستند و بار دیگر گفتند ارگان ی که ملک را اهدا کرده بود آن را پس گرفته است!

این دانشجو خاطرنشان کرد: دانشجویان مشکل خوابگاه دارند و هزینه‌های خوابگاه از توان دانشجوها خارج است؛ اگر دانشجویی نخواهد در خوابگاه دانشگاه آزاد ساکن شود باید هزینه گزافی بابت گرفتن خوابگاه خودگردان در شهر بپردازد.

وی تاکید کرد: هزینه خوابگاه در شهر حدود ۵ میلیون ودیعه و یک میلیون و ۵۰۰ شارژ و ماهی یک میلیون اجاره می‌خواهد که از توان دانشجو در شرایط اقتصادی فعلی خارج است.

وعده‌ پاسخ‌دهی مسئولان محقق نشد

با توجه به مشکلات عدیده دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان درخصوص خوابگاه دانشجویی، عصر همدان چندین بار تلاش کرد تا با مسئولان دانشگاه درباره این موضوع گفتگو کند اما متولیان یا پاسخگو نبودند و یا وعده پاسخگویی را به زمان دیگری موکول کردند. که این امر هنوز محقق نشده است!

عصر همدان پیگیر این مسئله و شنیدن پاسخ مسئولان زیربط است.

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198206
  • دیدگاه‌ها برای وضعیت خوابگاه دانشگاه صنعتی چه زمانی به سامان می‌رسد؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.