• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

وجود ۲ پناهگاه در مسیرصعود به بلندترین قله رشته کوه الوند/راه فاتحان سیمرغ از کوبری می گذرد

  • کد خبر : 95791
  • 17 آذر 1399 - 21:17
وجود ۲ پناهگاه در مسیرصعود به بلندترین قله رشته کوه الوند/راه فاتحان سیمرغ از کوبری می گذرد

محسن شایسته با اعلام اینکه کوهنوردان کشور برای ثبت نام خود به عنوان فاتحان طرح سیمرغ، صعود به قله کوبری را در دستور کار خود دارند، گفت: شرایط صعود با وجود دو پناهگاه در مسیر بام همدان محقق شدنی است و نصب تابلوهای راهنما و تفسیر مسیر هم در دستور کار قرار دارد. به گزارش […]

محسن شایسته با اعلام اینکه کوهنوردان کشور برای ثبت نام خود به عنوان فاتحان طرح سیمرغ، صعود به قله کوبری را در دستور کار خود دارند، گفت: شرایط صعود با وجود دو پناهگاه در مسیر بام همدان محقق شدنی است و نصب تابلوهای راهنما و تفسیر مسیر هم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ به تازگی با اعلام سازمان نقشه برادری کشور قله کوبری با ارتفاع ۳ هزار و ۵۸۶ متر در تویسرکان و پس از تایید فدارسیون کوهنوردی کشور به عنوان مرتفع ترین قله و بام جدید استان همدان معرفی شد.

مسئله ای که به همت نماینده مردم تویسرکان در مجلس، اداره ورزش و جوانان و کوهنوردان پر تلاش این شهرستان تحقق یافت.بدین ترتیب این قله در فهرست طرح سیمرغ کوه های کشور قرار گرفت و کوهنوردان کشور برای ثبت نام خود در پروژه سیمرغ باید صعود به این قله را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

محسن شایسته، سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص آمادگی شهرستان برای فراهم ساختن شرایط صعود کوهنوردان به قله کوبری، گفت: شرایط صعود با وجود دو پناهگاه مسیر محقق شدنی است و کوهنوردان بسیاری به این قله صعود داشته اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تابلو موقت قله کوبری نصب شده، اظهار کرد: به طور معمول کوهنوردان برای ثبت نام خود در لیست فاتحان طرح سیمرغ، صعود خود به مرتفع ترین قله های هر استان را از اواخر فروردین و در فصل بهار و تابستان انجام می دهند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان افزود: بنابراین بنا داریم رونمایی از تابلو اصلی معرفی قله کوبری به عنوان بام جدید استان همدان را در اواخر فروردین ماه انجام دهیم.

شایسته تصریح کرد: همچنین نصب تابلو راهنمای مسیر و تفسیر مسیر قله نیز در شهر تویسرکان و سرکان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95791
  • دیدگاه‌ها برای وجود ۲ پناهگاه در مسیرصعود به بلندترین قله رشته کوه الوند/راه فاتحان سیمرغ از کوبری می گذرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.