• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

واحدهای آرایشگاهی مواد ضدعفونی کننده را از بازار آزاد تهیه کرده اند/ مشتریان یک دهم شدند

  • کد خبر : 55036
  • 28 اسفند 1398 - 6:02
واحدهای آرایشگاهی مواد ضدعفونی کننده را از بازار آزاد تهیه کرده اند/ مشتریان یک دهم شدند

رئیس صنف آرایشگران مردانه همدان گفت: همه واحدهای آرایشگاهی مواد ضدعفونی کننده را از بازار آزاد با قیمت های بسیار گزاف تهیه کرده اند. به گزارش عصر همدان؛ همزمان با پایان سال و حلول سال جدید یکی از صنف هایی که همیشه بازار پر رونقی داشته است آرایشگران هستند اما امسال با پدیدار شدن بیماری […]

رئیس صنف آرایشگران مردانه همدان گفت: همه واحدهای آرایشگاهی مواد ضدعفونی کننده را از بازار آزاد با قیمت های بسیار گزاف تهیه کرده اند.

به گزارش عصر همدان؛ همزمان با پایان سال و حلول سال جدید یکی از صنف هایی که همیشه بازار پر رونقی داشته است آرایشگران هستند اما امسال با پدیدار شدن بیماری جهانی کرونا این بازار شلوغ از تب و تاب افتاده و مردم به دلیل تاکیدات وزارت بهداشت کمتر در معرض ازدحام و شلوغی قرار می گیرند و فقط برای تهیه اقلام ضروری و مایحتاج زندگی به بیرون می آیند.

البته مردم باید توجه داشته باشند که در شرایط بحرانی کنونی بهترین راه ممکن نرفتن به آرایشگاه های شلوغ است تا این ویروس منهوس در اینگونه مکان های شلوغ به آنها انتقال نیابد.

صنف آرایشگران نیز باید برای سلامتی خود احترام قائل شوند و سالن های خود را مملو از جمعیت نکنند و اگر پذیرش مشتری را در این روزهای کرونایی در برنامه دارند کاملاً با رعایت موارد بهداشت همچون زدن ماسک و استفاده از دستکش های یکبار مصرف به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

همشهریان نیز باید خودشان رعایت بهداشت فردی را انجام دهند و وسایل شخصی همچون قیچی، پیشبند و محلول های ضد عفونی کننده  و الکل را همراه خود داشته باشند و از وسایل عمومی به هیچ وجه استفاده نکنند.

رئیس صنف آرایشگران مردانه همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص چگونگی تهیه مواد ضدعفونی کننده در آرایشگاه ها اظهار کرد: همه واحدهای صنفی آرایشگاهی شخصاً در این مدت این مواد ضدعفونی کننده را از بازار آزاد با قیمت های بسیار گزاف تهیه کرده اند.

علی عدالتی با اشاره به اینکه هیچ سازمان و یا ارگان دولتی تاکنون از صنف آرایشگرها برای تهیه مواد ضدعفونی کننده حمایت نکرده است، افزود: طی مکاتبات و پیگیری هایی که با سازمان صنعت و معدن استان داشته ایم برای ۵۸۰ آرایشگاه همدان فقط توانسته ایم ۲۴۰ عدد ماسک تهیه کنیم که این تعداد جوابگوی آرایشگران و کارگران آنها نیست.

وی با بیان اینکه امروز که باید شلوغ ترین روز کاری آرایشگرها باشد مشتریان این صنف به دلیل شیوع بیماری کرونا به یک دهم رسیده  است ادامه داد: بسیاری از آرایشگاه های مردانه نیز برای پیشگیری از این بیماری در این روزها برای حفظ سلامتی خود و همشهریان آرایشگاه های خود را تعطیل کرده اند.

عدالتی با تاکید بر اینکه نرخ آرایشگاه های مردانه مطابق با همان نرخ اعلام شده توسط اتحادیه در سال ۹۸ است و هیچ تغییری نکرده است خاطرنشان کرد: با وجود گران شدن بیمه آرایشگران و نداشتن هیچ مستمری و بسته معیشتی به این صنف اما برای رفاه حال مردم هیچ تغییری در نرخ ها ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه  اکثر مغازه ها و خانه های آرایشگران اجاره ای است اضافه کرد:  علاوه بر این وسایل آرایشگاه ها نیز بسیار گران شده برای مثال اگر قبلا ماشین برقی را با مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان یک آرایشگر تهیه می کرد باید امروز ۸۰۰ تا یک میلیون برای یک ماشین برقی هزینه کند.

تعطیلی آرایشگاه های زنانه از ۲۶ اسفندماه

رئیس صنف آرایشگران زنانه همدان نیز با بیان اینکه مواد ضدعفونی کننده آرایشگاه ها شخصاً توسط خود آرایشگران تهیه شده است گفت: طبق ابلاغیه اتحادیه آرایشگران زنانه همدان همه آرایشگاه ها از روز ۲۶ اسفندماه تعطیل شده اند.

زهرا مرادی با اشاره به اینکه در این مدت که آرایشگاه های زنانه خدمات به مشتریان خود ارائه می دادند گزارش هیچ تخلفی را نداشته ایم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این ابلاغیه از سوی اتحادیه اکثر آرایشگاه های زنانه بخصوص سالن های برند در سطح شهر همدان تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه نرخ آرایشگاه های زنانه هیچگونه تغییری نداشته است یادآور شد: یک هزار و ۱۳ واحد صنفی آرایشگاه زنانه در همدان فعال است که البته از این تعداد آرایشگاه زنانه ای هم که این روزها فعال  است این فعالیت به نوعی تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده با این آرایشگاه ها برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/ف

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=55036
  • دیدگاه‌ها برای واحدهای آرایشگاهی مواد ضدعفونی کننده را از بازار آزاد تهیه کرده اند/ مشتریان یک دهم شدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.