• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

همراهی و همدلی «گروه های جهادی» با مردم/ جهادگرانی که «امید» را تزریق می کنند

  • کد خبر : 59745
  • 24 فروردین 1399 - 14:05
همراهی و همدلی «گروه های جهادی» با مردم/ جهادگرانی که «امید» را تزریق می کنند

اقشار مختلف در استان و شهر همدان از کادر درمان گرفته تا خانواده های بیماران کرونایی با شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با آن، هر کدام به نحوی در برابر این ویروس ایستادند تا دلگرمی و امید به جامعه را انتقال دهند و در این بین گروه های جهادی مردمی با اقدامات خودجوش و […]

اقشار مختلف در استان و شهر همدان از کادر درمان گرفته تا خانواده های بیماران کرونایی با شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با آن، هر کدام به نحوی در برابر این ویروس ایستادند تا دلگرمی و امید به جامعه را انتقال دهند و در این بین گروه های جهادی مردمی با اقدامات خودجوش و مخلصانه پا به میدان گذاشتند تا به کشور و هموطنان خود عشق را هدیه کنند.
به گزارش عصر همدان؛ این روزها برای همه سخت می گذرد چرا که ویروس کرونا مهمان ناخوانده ای که کل دنیا را فرا گرفته و کشور ما نیز از این ویروس در امان نمانده و با چالش ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کند.
تمام قشرها از کادر درمان گرفته تا خانواده های بیماران کرونایی هر کدام به نحوی در گیر هستند اما آنچه باعث دلگرمی و امید به جامعه است فعالیت ها و روحیه جهادی مردمی است که به کشور و هموطنان خود عشق می ورزند.
شهرستان همدان نیز از این صحنه ها بی بهره نیست و ۳۰۰۰ نیروی فعال بسیجی در قالب گروه های مردمی به ضدعفونی مناطق مسکونی و گندزدایی مناطق شهری و به تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای خانواده های آسیب دیده اقدام می کنند.
مدافعان سلامتی که بالغ بر ۸۰۰۰ واحد مسکونی را ضدعفونی و ۴۲۰۰ بسته معیشتی را بین خانواده های نیازمندان توزیع کرده اند تا شاید گوشه ای از استرس و درد این ویروس ناخوانده کاسته شود.
جهادگران در کنار مردم همدلی و همراهی را به نمایش می گذارند
جهادگران همدانی به امید شهری سالم و بی دغدغه برای دیدن دوباره  همشهریان خود در کوچه و پس کوچه های این شهر شبانه روز خدمت رسانی می کنند و در کنار مردم همدلی و همراهی را به نمایش می گذارند.
علاوه بر گروه های جهادی، ستادهای دولتی مبارزه با کرونا نیز در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی هستند که در این زمینه با فرماندار همدان و رئیس مجمع جهادگران استان همدان گفتگو کردیم که در ادامه می خوانیم.

حسین افشاری با اشاره به اجرای طرح غربالگری شیوع ویروس کورید۱۹ در سطح استان ها گفت: خوشبختانه شهرستان همدان در طرح غربالگری پیشرو و موفق عمل کرده و تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هزار تماس موفق تلفنی و اخذ شرح حال از افراد توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شده است.

حسین افشاری، فرماندار همدان در گفتگو با عصر همدان؛ با اشاره به فعالیت ۵ کمیته شهرستانی در مبارزه با ویروس کورید ۱۹ گفت: در شهرستان همدان ۵ کمیته اصلی از روزهای اولیه شیوع ویروس فعال هستند و هر کدام مسئولیت بخشی از طرح پیشگیری و مبارزه را انجام می دهند.

وی با معرفی کمیته های فعال در ستاد پیشگیری کرونا گفت: کمیته اجتماعی با مسئولیت معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، کمیته اقتصادی با مسئولیت معاون برنامه ریزی و توسعه، کمیته بهداشتی با مسئولیت معاون عمرانی فرمانداری، کمیته اطلاع رسانی با مسئولیت روابط عمومی فرمانداری و کمیته مردمی با مسئولیت فرماندهی بسیج ناحیه همدان اداره می شود.

تا ۳۰ فروردین کنترل سه ورودی اصلی همدان در دستور کار است

فرماندار همدان با اشاره به مساعد شدن آب و هوای همدان و تعطیلی مدارس عنوان کرد: با توجه به تعطیلات مدارس و شرایط آب و هوایی احتمالاً افزایش سفر را در ایام پیش رو پیش بینی می کنیم و به همین کنترل جدی ورودی ها را در دستور کار قرار داده ایم و تا ۳۰ فروردین کنترل سه ورودی اصلی همدان در دستور کار است.

وی تاکید کرد: اکیپ هایی از نیروی انتظامی، بسیج و نمایندگی فرمانداری در سه ورودی اصلی شهر به صورت شبانه روزی و شیف بندی مستقر هستند.

افشاری گفت: لیستی که حدود ۴۶ شغل را در بر می گیرد و از نظر تعداد واحدهای صنفی، حدود ۸۰ درصد کسبه همدان را شامل می شود برای فعالیت منتشر شده است.

فرماندار همدان در توضیح فاصله گذاری هوشمند اصناف بیان کرد: فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در واحدهای صنفی مجاز و غیر مجاز بدین صورت است که واحدهایی که مجاز هستند با رعایت پروتکل به فعالیت خود ادامه دهند و صنف های غیر مجاز و غیر ضروری نیز فعلا فعالیتی نداشته باشند.

وی دو عامل مهم انتقال را در شهرستان رفت و آمدهای غیر ضروری و وسایل نقلیه عمومی دانست و افزود: مهمانی های غیر ضروری باعث شده تعداد زیادی از افراد آلوده را زنان خانه دار تشکیل دهند افرادی که در اثر تجمع های غیر ضروری آلوده شده اند و کانون دوم وسایل نقلیه عمومی بودند که بسیار مستعد بیماری هستند و فعلا تا پایان فروردین ماه غیر فعال هستند.

نیروهای بسیجی از روزهای اولیه شیوع در کنار مردم  فعال بوده اند

کمیته مردمی ستاد مبارزه با کرونا با بسیج مدیریت می شود که دستاوردهای قابل توجهی در مبارزه با ویروس کورید ۱۹ داشته اند و نیروهای بسیجی از روزهای اولیه شیوع در کنار مردم و در تمام صحنه ها اعم از ضدعفونی و پاکسازی تا تولید ماسک و پخش بسته های معیشتی فعال بوده اند.

رئیس مجمع جهادگران استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه مردم استان همدان هم همچون سایر شهرهای ایران در بحث کرونا، تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند، اظهار کرد: این امر با تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و خیابان ها و عابربانک ها انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸۸ گروه جهادی فعال در استان همدان مشغول به خدمت جهادگری هستند، افزود: یکی از این گروه‌های جهادی فعال در روستای مزرعه‌بید شهرستان اسدآباد به نام خانم عبادی است که در دو نوبت کاری سه هزار ماسک تولید می‌کنند.

سهرابی تصریح کرد: در روز نیمه شعبان بیش از ۹۰ درصد گروه‌های جهادی استان همدان به نیت ظهور و سلامتی امام زمان و دفع بلا از مردم قربانی داشتند و گوشت آن را بین فقرا و یازمندان توزیع کردند.

وی با بیان اینکه باید پویش “در خانه بمانیم” را تا رفع و دفع کامل ویروس کرونا در جامعه جا بیندازیم، افزود: قرار است کارهای ابتکاری را در این زمینه به همت گروه‌های جهادی انجام دهیم.

پخش ۴۲۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده های آسیب دیده

به گزارش عصر همدان؛ گروه های خادم الشهدا و کمیته راویان فتح در کنار نیروهای بسیجی به صورت خودجوش پای کار بوده اند و طبق سرشماری های انجام شده حدود ۴۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند همدانی از ابتدای بیماری تاکنون پخش شده است.

کارگاه های تولیدی لباس های مخصوص کادر درمان و ماسک های فیلتر دار و ستاد مردمی مقابله با کرونا پخش و بسته بندی مواد ضدعفونی کننده را در دستور کار خود قرار داد.

هم اکنون ۳۰۰۰بسیجی فعال از محلات و پایگاه های مقاومت در قالب گروه های مختلف به صورت شبانه روزی در حاشیه شهر و مناطق در معرض آسیب مشغول خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/ آ.ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=59745
  • دیدگاه‌ها برای همراهی و همدلی «گروه های جهادی» با مردم/ جهادگرانی که «امید» را تزریق می کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.