• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

شادی کودکان در همدان به صحنه می‌آید

  • کد خبر : 221361
  • 15 مرداد 1403 - 12:54
شادی کودکان در همدان به صحنه می‌آید
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، امسال هم در نیمه دوم آبان ماه میزبان بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ مسعود ویژه صبح امروز در جمع خبرنگاران با‌ اشاره به موضوع اقدامات دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: ضعف‌های زیادی در عملکرد بنده بوده و بنده به آن اعتراف می‌کنم، ولی شهادت میدهم که تمام تلاش خودم را برای پیگیری امور فرهنگ و هنر استان همدان کوتاهی نکرده باشم.

وی افزود: هر اقدام مثبتی در این عرصه انجام شده، اتفاقی بوده که توسط همه همکاران بنده رقم خورده، به صورت تیمی و گروهی این اتفاق انجام شده، تعامل مثبت و سازنده‌ای که با تشکل‌های مختلف و مجموعه‌های مختلف فرهنگی دستگاه‌ها و ادارات مختلف صورت گرفته خیلی وقتها در انجام این برنامه‌ها به ما کمک کرده و اقدامات ارزشمندی در حوزه جذب اعتبارات در سطح ملی و برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مختلف صورت بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری جلسات منظم هفتگی برای بررسی کارها در این مجموعه، بیان کرد: ماحصل اقدامات انجام شده، خرد جمعی است، همه اقداماتی که انجام می‌شود براساس برنامه‌ریزی بوده، و این برنامه‌ریزی براساس اسناد بالادستی و مصوبات شوراهای مختلف انجام می‌شود.

ویژه در انجام برنامه‌های فرهنگی به سیاست تمرکززدایی از مرکز استان به شهرستانها، اشاره کرد و گفت: در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، سعی کرده‌ایم در برگزاری رویدادهای در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف استانی هر شهرستانی، میزبان یک رویداد فرهنگی و یک رویداد هنری استانی باشد.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم، با اهالی فرهنگ و هنر ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم، سند مهندسی فرهنگی، توسط ۱۴ استان تدوین شده، این سند برپایه علمی و از مراجع مختلف اطلاعاتی استخراج شده که در نهایت تصویب شد و در سفر رئیس‌جمهور شهید، هم ۳۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد اما متاسفانه اتفاقی که برای ریاست جمهور رقم خورد باعث شد که اعتبار عملیاتی نشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان با اشاره به تکمیل یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی خاطرنشان کرد: در گرامیداشت بزرگان و مفاخر، توجه به افرادی که در قید حیات هستند نیز در دستور کار قرار گرفت تا در این این بازه زمانی این افراد نیز در نظر گرفته شوند

ویژه به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان اشاره کرد و اظهار کرد: این برنامه در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰هزار نفر بازدید داشته، ۸۴ گروه نمایشی از ۲۸ استان و ۶ کشور خارجی که اتفاق بزرگی بود در این برنامه حضور داشتند. با پیگیری‌های انجام شده، امسال هم در نیمه دوم آبان ماه میزبان بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان هستیم.

وی ادامه داد: این مجموعه رتبه دوم اشتغال بین دستگاه‌ها در استان را کسب کرد، برگزاری اولین دوره آموزشی بازی‌های رایانه‌ای را نیز در سال گذشته داشته‌‌ایم. یکی از ظرفیت‌هایی که ما مورد غفلت قرار دادیم بحث بازی‌های رایانه‌ای است که آمارهای خیره کننده‌ای از میزان استفاده‌کنندگان در این حوزه داشته و جا دارد که بیشتر به آن پرداخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان با بیان اینکه این مجموعه توانسته است هنرستان هنرهای زیبا را احیاء کرده، عنوان کرد: اگر ما تمامی ادارات و تمامی فعالیت‌های اداره کل ارشاد را تعطیل کرده و فقط به فعالیت‌های آموزشی نسل جوان در حوزه فرهنگ و هنر بپردازیم که یکی از آنها آموزش هنرجوها در هنرستان هنرهای زیبا هست، ضرر نکرده‌ایم.

ویژه همچنین افزود: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی کار خلاقانه‌ای در وزارت فرهنگ و اشارد انجام شد،حدود ۲۵ تشکل در قالب حل آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، موضوع خانواده و مواد مخدری که در این حوزه است پشتیبانی مالی شدند.

وی با اشاره به حوزه عمرانی در این مجموعه، اضافه کرد: ۱۲میلیارد اعتبار عمرانی مصوب داشتیم که ۸ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان آن تخصیص داده شد. در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۷ میلیارد تومان مصوب داشتیم که ۱۲ میلیارد و تخصیص داده شد. در سال ۱۴۰۳، ۱۷ میلیارد و ۹۰۰میلیون مصوبه داشتیم که ۱۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون محقق شد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221361
  • دیدگاه‌ها برای شادی کودکان در همدان به صحنه می‌آید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.