• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

نگین غرب ایران در انتظار نسیمی نو در گردشگری

  • کد خبر : 218065
  • 22 خرداد 1403 - 8:31
نگین غرب ایران در انتظار نسیمی نو در گردشگری
همدان، پایتخت هزار ساله ایران، با گنجینه‌ای بی‌نظیر از تاریخ، فرهنگ و طبیعت، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران داخلی و خارجی است. اما در دنیای امروز که صنعت گردشگری با سرعتی شگفت‌انگیز در حال تحول است، همدان برای حفظ جایگاه خود در این عرصه نیازمند یک شبکه اطلاع‌رسانی منسجم و گردشگرمحور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در حال حاضر، اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر خدمات مرتبط با سفر در همدان به صورت پراکنده و غیرمنظم در دسترس گردشگران قرار دارد. این امر می‌تواند برنامه‌ریزی سفر را برای گردشگران دشوار کند و از تجربه‌ی آنها بکاهد.

یک شبکه اطلاع‌رسانی منسجم گردشگرمحور می‌تواند با گردآوری و سازماندهی اطلاعات مربوط به صنعت گردشگری همدان، به گردشگران در انتخاب مقصد سفر، رزرو اقامتگاه، یافتن رستوران‌های مناسب و سایر نیازهای سفرشان کمک کند.

مریم مقدم در خصوص رونق گردشگری در استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در حال حاضر شهر همدان، به یک رویداد بین‌المللی نیاز دارد.

وی افزود: فعلاً پرونده ثبت جهانی همدان در حال پیگیری بوده و اگر به نتیجه برسد قطعاً خواسته یا ناخواسته در مسیر معرفی گردشگری در حوزه بین‌المللی قرار می‌گیرد.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی گردشگری با بیان اینکه شهر همدان برای رونق گردشگری به هتل‌های یک، دو و سه ستاره احتیاج دارد، افزود: چرا که اگر این اتفاق بیافتد ما شاهد مسافران بیشتری در این شهر خواهیم شد.

مقدم خاطرنشان کرد: برای ساخت هتل‌ها در ابتدا باید به‌فکر جذب سرمایه‌گذار باشیم، وقتی این هتل‌ها، با خدمات استاندارد و امنیت بالا ساخته شوند، قطعاً مسافران این مکان‌ها را به اقامت در خانه‌مسافرها ترجیح خواهند داد.

وی با اشاره به چالش اقامتی در شهر که نیازمند برنامه‌ریزی است، گفت: این سوئیت‌منزل‌ها بدلیل بالا بودن هزینه اقامت در هتل‌های چند ستاره افزایش پیدا کرده و مسافران هم مجبور می‌شوند برای پائین آوردن هزینه سفر خود به این خانه‌مسافرها بروند.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی گردشگری به حضور استان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی تاکید کرد و افزود: البته باید حضور در این نمایشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده و خبرهایش در رسانه‌ها منعکس شود. اطلاع‌رسانی خود دلیلی برای دریافت بازخوردهای مثبت خواهد بود.

مقدم تاکید کرد: بنابراین ما در شهر خود، به یک شبکه اطلاع‌رسانی منسجم گردشگرمحور نیاز داریم که بتواند گردشگر را ترقیب به سفر به همدان کند.

وی به نزدیکی همدان به پایتخت اشاره کرد و گفت: این امر، یک شعار مثبتی است که می‌تواند تهرانی‌ها را به سمت سفر به همدان هدایت کند، ولی متاسفانه ما نتوانستیم آنطور که باید از ظرفیت بیلبوردهای تهران برای معرفی شهر خود، استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ ایجاد یک شبکه اطلاع‌رسانی منسجم گردشگرمحور در همدان، ضرورتی انکارناپذیر برای توسعه پایدار صنعت گردشگری در این شهر است. با همدلی و همکاری مسئولان، فعالان این صنعت و مردم، می‌توانیم شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری در همدان و تبدیل این شهر به نگینی درخشان در عرصه گردشگری ایران باشیم.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218065
  • دیدگاه‌ها برای نگین غرب ایران در انتظار نسیمی نو در گردشگری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.