• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

ملایری ها به استاندارد د سازی کشمش و مبل توجه کنند/ انجام ۹ هزار بازرسی در سال ۹۹

  • کد خبر : 118656
  • 03 تیر 1400 - 11:34
ملایری ها به استاندارد د سازی کشمش و مبل توجه کنند/ انجام ۹ هزار بازرسی در سال ۹۹

محمّد مددی گفت: سال گذشته ۹ هزار مورد بازرسی در شبکه توزیع از سراسر استان در حوزه کالاهای مشمول استاندارد د اجباری انجام شده است. به گزارش عصر همدان؛ محمّد مددی مدیر کل اداره استاندارد د همدان صبح امروز در بازدید از شرکت بافتینه ملایر با اشاره به جایگاه این واحد در تولید و توجه […]

محمّد مددی گفت: سال گذشته ۹ هزار مورد بازرسی در شبکه توزیع از سراسر استان در حوزه کالاهای مشمول استاندارد د اجباری انجام شده است.

به گزارش عصر همدان؛ محمّد مددی مدیر کل اداره استاندارد د همدان صبح امروز در بازدید از شرکت بافتینه ملایر با اشاره به جایگاه این واحد در تولید و توجه به استاندارد د بیان کرد: مجموعه بافتیه و بافتسان با به کارگیری تکنولوژی و دانش فنی در حوزه تولید استاندارد د قابل قبولی در تولید کالا دارد.

وی به فعالیت آزمایشگاه‌ها ،امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص پروانه کاربرد نشان استاندارد د در این واحد تولیدی اشاره کرد و افزود: مجموعه بافتینه و بافتسان در حوزه استاندارد د اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

مددی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ مورد پروانه کاربرد نشان استاندارد د در استان همدان صادر شده است، تصریح کرد: صدور این پروانه ها در راستای ابلاغیه های سازمان استاندارد د کشور صورت گرفته است.

وی به صدور ۱۲ پرونده استاندارد در سه ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: بر ساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال ۸۰ پروانه صادر می شود.

مدیر کل اداره استاندارد د همدان صدور ۶ مجوز پروانه کاربرد استاندارد د در سه ماه نخست امسال را یکی دیگر از اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۸ نیز ۱۰ پروانه نشان حلال در استان صادر شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های ملایر در حوزه فرآورده های محصولات کشاورزی بخصوص کشمش بیان کرد: برای صادرات محصولات در واحدهای تولیدی ملایر نیازمند توجه به مسئله استاندارد دسازی هستیم.

مددی توجه به استاندارد د را سبب افزایش فروش در بازار دانست و تاکید کرد: حضور در بازار رقابت و ایجاد ارزش افزوده از دیگر مزیت های توجه به امر استاندارد د است.

وی کیفیت استاندارد د سازی، ارتقاء کیفیت و تضمین کیفیت را از اصلی ترین موارد در تولید عنوان کرد و گفت: با رعایت این موارد تولیدکنندگان می تواند سهم بسزایی در بازار های داخلی خارجی داشته باشند.

مدیر کل اداره استاندارد د همدان توجه به دریافت پروانه حلال را یکی دیگر از اولویت های کاری ر استان دانست و بیان کرد: این مسئله می تواند در راستای افزایش سهم کشورمان در اقتصاد حلال در حوزه کشورهای اسلامی نقشی مهم ایفا کند.

وی افزود: با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی باید محصولاتی که نیاز به این نشان را دارن تشویق کرد که بتوانند در حوزه های مختلف بخصوص در صادرات موفق باشند.

مددی بیان کرد: در ملایر با توجه به ظرفیت واحدهای تولیدی که دارد هنوز واحدی موفق نشده در تولید خود نشان حلال را اخذ کند.

وی به بازرسی های انجام شده از واحدهای تولیدی در سطح استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۹ هزار مورد بازرسی در شبکه توزیع از سراسر استان در حوزه کالاهای مشمول استاندارد د اجباری انجام شده است.

مدیر کل اداره استاندارد د همدان گفت : کالاهای دارای علائم مشکوک و یا جعل علائم استاندارد د مهمترین موارد رصد شده در بازرسی های این سازمان است.

وی گفت : در راستای استاندارد دسازی در بخش های مختلف سازمان به صورت متمرکز برای سراسر کشور برنامه کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت در نظر گرفته است.

مددی بیان کرد: استاندارد د سازی و شناسنامه دارد کردن محصولات بومی بخصوص در بحث مبل و منبت و کشمش مورد تاکید این اداره است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=118656
  • دیدگاه‌ها برای ملایری ها به استاندارد د سازی کشمش و مبل توجه کنند/ انجام ۹ هزار بازرسی در سال ۹۹ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.