• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

مشکلات مربوط به آب کشاورزان چند روستای نهاوند همچنان لاینحل!

  • کد خبر : 114834
  • 02 خرداد 1400 - 9:16
مشکلات مربوط به آب کشاورزان چند روستای نهاوند همچنان لاینحل!

از سال ۹۶ تاکنون مشکل کشاورزان روستاهای رودباری، شریف‌آباد، موسی‌آباد و شهرک حل‌نشده است. به گزارش عصر همدان، مشکلات کشاورزان این روستاها علی‌رغم نامه به استاندارد همدان در سال ۹۶ هنوز پابرجا است و کشاورزان این روستاها درخواست حل مشکلات رادارند. این کشاورزان در نامه‌ای به استاندارد همدان خواستار رفع مشکل مربوط به آب کشاورزی […]

از سال ۹۶ تاکنون مشکل کشاورزان روستاهای رودباری، شریف‌آباد، موسی‌آباد و شهرک حل‌نشده است.

به گزارش عصر همدان، مشکلات کشاورزان این روستاها علی‌رغم نامه به استاندارد همدان در سال ۹۶ هنوز پابرجا است و کشاورزان این روستاها درخواست حل مشکلات رادارند.

این کشاورزان در نامه‌ای به استاندارد همدان خواستار رفع مشکل مربوط به آب کشاورزی زمین‌های شدند ولی هنوز مشکل این روستائیان حل‌نشده است.

در نامه کشاورزان به شاهرخی استاندارد همدان آمده است: با سلام و ادب، احتراماً به استحضار می‌رساند: این‌جانبان کشاورزان روستاهای رودباری، شریف‌آباد، شهرک و موسی‌آباد از بخش خزل شهرستان نهاوند در حدود ۴٠٠ نفر که بالغ‌بر ۳٠٠ سال قبل تاکنون از رودخانه‌ی گاماسیاب نهاوند طبق اسناد و مدارک موجود آب کشاورزی خود را تأمین نموده و این روال تا حال حاضر ادامه داشته و دارد، حال مدتی است که عده‌ای سودجو و قانون‌شکن در قسمت بالادست بند انحرافی که به نام بند انحرافی رودباری ثبت گردیده پیداشده و به‌وسیله تراکتور و موتورپمپ‌های ثابت و سیار آب رودخانه را به نقاط دلخواه پمپاژ نموده، موجب شده آب رودخانه رفته‌رفته قطع و سپس کشاورزی ما دچار نابودی گردد. درصورتی‌که کشاورزی ما به‌واقع از مرغوب‌ترین‌های کشاورزی شهرستان هست.

لذا با توجه به این اوضاع و به دنبال آن شکایت این‌جانبان علیه افراد خاطی که به محکومیت آن‌ها منجر گردیده و احکام صادره‌ی دادگاه شهرستان که موجود هست لذا به خاطر کوتاهی در شهرستان نتیجه‌ای حاصل نشده و مجدداً این اشخاص با علم به این مطلب که در این مسیر حق برداشت کمترین آب را نداشته و ندارند بازهم مرتکب عمل نامشروع خود شده که درنتیجه باعث وجود مشکلاتی در منطقه شده است.

پس عنایت فرمایید دستوری اتخاذ و به این مشکلات خاتمه بخشیده و موجبات رضای خداوند بزرگ و متعال را فراهم و تمامی ما کشاورزان زحمت‌کش چهار روستا را خشنود سازید، در غیر این صورت مشکلات بعدازآن گریبان گیر روستاهای بخش خزل خواهد گردید.

پیشاپیش از حسن نوع‌دوستی شما عزیزان و اقدام شایسته مسئولین محترم استان همدان کمال قدردانی راداریم.

والسلام: کشاورزان روستاهای رودباری، شریف‌آباد، موسی‌آباد و شهرک

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=114834
  • دیدگاه‌ها برای مشکلات مربوط به آب کشاورزان چند روستای نهاوند همچنان لاینحل! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.