• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

«مجاهد گمنام» روایتی نو از زندگی شهید امنیت

  • کد خبر : 226120
  • 02 آبان 1403 - 7:35
«مجاهد گمنام» روایتی نو از زندگی شهید امنیت
مستند «مجاهد گمنام» با روایتی از زندگی شهید امنیت ملایری علی نظری تهیه و در شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ این سال‌ها و پس از اغتشاشات مختلف در کشور اهمیت موضوع امنیت بیش‌ از پیش خود را نشان داد و برای بسیاری ثابت شد که زندگی ایرانیان در سایه امنیت جاری است.

نقش امنیت‌آفرینان نیز در این سال‌ها خودنمایی کرد سربازان گمنامی که از ابتدای انقلاب جان خود را برای آسایش مردم به میان گذاشته‌اند و هر از چندگاهی با خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری می‌کنند.

اغتشاشات در سال‌های اخیر به خصوص در سال ۱۴۰۱ که دشمنان کار نظام را تمام شده می‌دانستند با رشادت‌های امنیت‌آفرینان در خنثی شد و پوزه دشمنان ایران اسلامی بار دیگر به خاک مالیده شد و این در حالی بود که دنیای استکبار با تمام قدرت برای براندازی نظام جمهوری اسلامی وارد میدان شده بود.

همراهی منافقین، خارج‌نشینان، پهلوی و کومله با سرویس‌های جاسوسی غرب، سعودی‌ها و داعش با استفاده از غول‌های رسانه‌ای دنیا در یک جنگ ترکیبی علیه ملت ایران به‌وضوح در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ دیده می‌شد؛ اما بار دیگر نقشه‌های آنان نقش‌ بر آب شد و خون شهدا این نظام را حفظ کرد.

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه در بحبوحه اغتشاشات خیابان‌های ملایر ناآرام شد و در همین زمان ناگهان خبری همچون بمب شهر ملایر را دگرگون کرد.

«یکی از پاسداران ملایر به ضرب گلوله اغتشاشگران به شهادت رسید»، همین یک خط خبر در روزهای ناآرام کشور و آن هم در روزی که داعشی‌ها شاه‌چراغ را غرق خون‌ کرده بودند خود وضعیت شهر ملایر را عوض کرد.

شهید علی نظری مجاهد گمنام که شبانه‌روز برای امنیت شهر تلاش می‌کرد ثمره زحمات خود را به بهترین نحو با شهادت در راه حفاظت و امنیت از ایران اسلامی دریافت کرد و شهادت را برای همیشه در کنار اسمش جای نهاد.

امروز دو سال از شهادت این پاسدار رشید اسلام می‌گذرد و جوانان ملایر با زبان هنر و تصویر زندگی و نحوه شهادت این شهید والامقام را مستند کرده‌اند.

فرمانده سپاه ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تهیه این مستند به سفارش سپاه شهرستان ملایر عنوان کرد: سخن‌ گفتن از شهدا و رشادت‌ها آنان سیره‌ای است که از حضرت زینب (س) و واقعه کربلا به ما رسیده است.

علی‌اصغر فارسی بیان کرد: شهید علی نظری از پاسداران دلاور ملایری بود که در راه امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و شبانه‌روز برای این امر تلاش می‌کرد.

وی بیان کرد: شهادت علی نظری در روزهایی که کشور در آشوب و اغتشاش قرار داشت برای ملایر امنیت‌آفرین شد و بار دیگر ثابت کرد که در باغ شهادت هنوز باز است.

فرمانده سپاه ملایر با بیان اینکه نقش سربازان و پاسداران به‌عنوان امنیت غیرقابل‌ انکار است، تصریح کرد: در آن سال دشمن یک جنگ ترکیبی بزرگ علیه ایران به راه انداخته بود؛ اما جوانان غیور این کشور جانانه نقشه‌های دشمنان را نقش‌ بر آب کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های دومین سالگرد شهید مدافع امنیت علی نظری گفت: مراسم دومین سالگرد این شهید در روز دو آبان‌ماه در مسجد جامع ملایر برگزار می‌شود.

فارسی بیان کرد: به مناسبت دومین سالگرد این شهید و به سفارش سپاه شهرستان ملایر مستندی جدید از زندگی و نحوه شهادت شهید علی نظری ساخته شده است.

وی افزود: این مستند با نام «مجاهد گمنام» تهیه شده است که در این مستند زندگی شهید نظری، نحوه شهادت و خصوصیات اخلاقی آن پرداخته شده است.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «مجاهد گمنام» نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: «مجاهد گمنام» روایتی نو از زندگی و شهادت شهید علی نظری است.

محمد معصومی با اشاره به محتوای مستند بیان کرد: در این مستند سعی شده روایتی‌هایی تازه از نحوه شهادت این شهید در روز چهارم آبان بیان شود.

وی افزود: شهدا بر گردن همه ما حق فراوانی دارند و در ساخت و روایت زندگی آنان کمترین کاری است که می‌توان برای شهدا کرد.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «مجاهد گمنام» گفت: این مستند توسط معاونت خبر صداوسیمای همدان تولید شده است و مجموعه فرهنگی رسانه‌ای غدیر مجری طرح آن است.

وی بیان کرد: مستند «مجاهد گمنام» هم‌زمان با روز شهادت شهید نظری از شبکه‌های سیما و همدان پخش می‌شود.

معصومی عنوان کرد: پوستر مستند «مجاهد گمنام» هم‌زمان با مراسم دومین سالروز شهادت شهید علی نظری در مسجد جامع ملایر رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ جایگاه و نقش شهیدان در تنومند شدن درخت انقلاب بی‌بدیل است و از شهدای آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران گرفته تا شهدای دوران دفاع مقدس شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت هر کدام نقشی مهم در این‌ بین دارند.

جایگاه امنیت در ایران اسلامی مرهون زحمات تک‌تک شهدا و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی است که شبانه‌روز برای آن تلاش می‌کنند.

ساخت مستندهایی درباره زندگی شهدا می‌تواند و رشادت‌ها و اقدامات آنان برای نشان‌دادن جایگاه امنیت بسیار مهم است و باید به این امر توجه ویژه شود.

محمد گل محمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

چهار × دو =